En ole korona-aikana käynyt kampaajalla
Aluksi jätin menemättä, koska alun koronahysteria. Mies on leikannut hiukseni. Sitten huomasin että osaa leikata ihan ok ja en enää käy ollenkaan kampaajalla. Kuinkahan jatkossa kampaajien käy kun varmaan moni muu tekee saman ratkaisun.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
En minäkään, kohta tässä tulee vuosi viime käynnistä. Tekisi mieli itsekin leikata hiukset, kun ne on yksi takkukasa pesun jälkeen. Kaipaan lyhyttä polkkatukkaani.
Eikö sulla ole ketään joka voisi leikata?
Minä olen käynyt viimeksi 1,5 vuotta sitten. Siellä on aina niin epämukava olo. Leikkaan ja värjään itse. Viimeksi eilen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käynyt viimeksi 1,5 vuotta sitten. Siellä on aina niin epämukava olo. Leikkaan ja värjään itse. Viimeksi eilen.
Sulla varmaan pitkät hiukset kun osaat leikata itse?
En ole käynyt minäkään. Ennen pandemiaa kävin säännöllisesti. Nyt oma värini on kasvanut ja tulin siihen tulokseen, että 60-vuotiaana saakin jo olla teräksenharmaat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Miksi on epämukava olo?
Vierailija kirjoitti:
Laskin että olen säästänyt 300 e vuoden aikana itse leikkaamalla.
Luulet säästäneesi koronan takia kun on matkat tekemättä, kampaajat, kuntosalit jne,mutta tosiasiassa maksamme koko ajan kaikesta tästä tukien muodossa.
Se ero normaaliin, että jää kaikki kiva kokematta. Ei ne tuet ilmaiseksi tule firmoille, ja ilman tukia ne olisivat jo kaatuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulet säästäneesi koronan takia kun on matkat tekemättä, kampaajat, kuntosalit jne,mutta tosiasiassa maksamme koko ajan kaikesta tästä tukien muodossa.
Se ero normaaliin, että jää kaikki kiva kokematta. Ei ne tuet ilmaiseksi tule firmoille, ja ilman tukia ne olisivat jo kaatuneet.
En ole tuo aiempi kirjoittaja, mutta kummasti vaan mun säästötilini saldo on pandemian aikana kasvanut merkittävästi.
Moni on tottunut että rahaa kertyy palveluja karsimalla eivätkä halua paluuta entiseen. Esim. ulkona syöminen, kampaajapalvelut, kosmetologikäynnit ym jätetään väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuvat kehittämään vaihtoehtoisia palvelumuotoja, siinä vain osa selviytyy, eikä tuet jatku loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on epämukava olo?
Niin moni kampaaja moittinut jostain. Viimeksi päätin sitten, että antaa olla. Leikkaan polkkani itse.
Vierailija kirjoitti:
Moni on tottunut että rahaa kertyy palveluja karsimalla eivätkä halua paluuta entiseen. Esim. ulkona syöminen, kampaajapalvelut, kosmetologikäynnit ym jätetään väliin.
Keväällä odotin, että voisi palata takaisin entiseen elämäntyyliin. Nyt on pian vuosi kulunut ja paluuta saisi odottaa vielä pitkään. En ole tuttavapiirissäni ainoa, joka on jo sopeutunut. On valittu uusi elämäntapa, jonka ei ole tarkoitus olla väliaikainen. Moni on tehnyt elämässään muutoksia, joita ei halua tai edes voi enää perua. Yksi kaverini irtisanoutui lastentarhanopettajan työstään ja hoitaa nyt neljää omaa lastenlastaan. Ikää on sen verran, että kun nuorinkin heistä menee eskariin, kaverini saa jo vanhuuseläkettä. Yksi kaverini myi kerrostalosuntonsa Helsingistä ja muutti omakotitaloon maaseudulle. Tekee etätöitä siellä. Pari tuttua hankki syksyn tullen talviasuttavat kesämökit eivätkä aio enää matkustella sen paremmin ulkomailla kuin kotimaassakaan. Monelle ikäiselleni (55-65 v) pandemia-aika on opettanut, että kuluttamista tärkeämpää on läheiset ihmiset.
PItkä tukka on siitä helppo, että sen voi leikata itse. Käytän netistä löytämääni vanhaa ohjetta, ponnarin avulla voi leikata latvat tasaiseksi tai v/u-muotoon. Jäätyäni työttömäksi leikkasin sellaisen pitkän polkan ja koska tukka on kihartuva pientä epätasaisuutta ei näe. Eikä se minua haittaa.
Mies leikkaa hiuksensa sellaisella trimmerillä, joita myydään mm. Lidlissä halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo aiempi kirjoittaja, mutta kummasti vaan mun säästötilini saldo on pandemian aikana kasvanut merkittävästi.
Niinhän se myös tulee lämmin olo kun pakkasella pissaa housuihinsa.
Aloitus on kuin omasta näppäimistöstäni! Täsmälleen sama tilanne. Minusta on hauskaa, kun mies leikkaa hiukset. Sitä paitsi säästyy rahaakin.
Joo en käynyt vuoteen kampaajalla vaan leikkasin itse. Nyt kävin kuitenkin kampaajalla, mutta katsotaan koska menen seuraavan kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään, kohta tässä tulee vuosi viime käynnistä. Tekisi mieli itsekin leikata hiukset, kun ne on yksi takkukasa pesun jälkeen. Kaipaan lyhyttä polkkatukkaani.
Eikö sulla ole ketään joka voisi leikata?
Ainoa vaihtoehto olisi oma mies, jonka en anna leikata. Miehellä on reipas tyyli, joten hän ottaisi hiukset yhteen nippuun ja pätkäisisi ne poikki. En usko, että viiden sekunnin panostuksella lopputulos on edes sinnepäin. Takut kyllä lähtisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on epämukava olo?
Niin moni kampaaja moittinut jostain. Viimeksi päätin sitten, että antaa olla. Leikkaan polkkani itse.
Moittinut? En ole koskaan kuullut tuollaisesta. Kerro lisää.