Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masennus ja hoitoon hakeutuminen

Vierailija
06.02.2021 |

Monta syytä, joiden vuoksi haluan päästä puhumaan luotettavasti. Olen valmistumassa koulusta ja en oletyökykyinen. Luin, että oman terveysaseman kautta hakeutua hoitoon. Jos keskusteluavun saan, hyvä. Mutta tärkeä aihe, mitä rahaa saan? Nyt Kelasta asumistuki. En ole vuosiin ollut oikeutettu toimeentulotukeen koska olin opiskelija. Voinko saada nyt tomeentulotukea vai mitä se kuntoutusrahat on, vai työmarkkinatuki?
Mihin kaikkialle pitää ilmoittautua kun valmistuu koulusta? Työkkäri? Kela? Ja hoitaa lääkäriltä sairaslomalappu, mitä siihen pitää lääkärin merkata? Minulla ei ole voimia selvittää näitä asioita itse, joten toivon asiallista keskustelua.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole vielä valmistunut, käytä oppilaitoksesi terveydenhuoltopalveluja, kun vielä voit. Ohjaavat eteenpäin ja auttavat myös kelan kanssa.

Vierailija
2/3 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistumisesi jälkeen sun on mahdollista hakea työmarkkinatukea, jos lääkäri katsoo, että olet työkykyinen. Toimeentulotukea voit hakea tietenkin. Sairauspäivärahaan olet oikeutettu, jos olet työtön työnhakija. Kela tulee todennäköisesti vaatimaan työkykyarvioinnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri laittaa A-todistukseen diagnoosin työkyvyttömyysajalle. Sun ei itse tarvitse miettiä, mitä siihen pitää kirjata. Jos sulla ei ole työpaikkaa tiedossa, joudut hakemaan työttömyysetuuksia. Sun kohdalla ilmeisesti työmarkkinatukea. Tukea voi hakea, vaikka sulla olisi lääkärin toteama sairaus, joka vaikuttaa työllistymiseen heikentävästi.