Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisilla oireilla menisit koronatestiin?

Vierailija
05.02.2021 |

Jos siis tiedät, että omalla paikkakunnallasi ei ole ollut viikkoon todettuja tartuntoja, etkä ole itse käynyt missään muualla. Sen sijaan työkaverisi on ilmeisesti käynyt "koronapaikkakunnalla", mutta hänellä ei ainakaan ole mitään oireita tai tietoa altistumisista.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskä tai kuume

Vierailija
2/6 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä nuhasta/kurkkukivusta/aivastelusta/yskästä en menisi, näitä on joka talvi. Jos nousisi kuumetta ja tulisi paha nuha/kurkkukipu jne niin menisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienestä nuhasta/kurkkukivusta/aivastelusta/yskästä en menisi, näitä on joka talvi. Jos nousisi kuumetta ja tulisi paha nuha/kurkkukipu jne niin menisin.

Sama. Etenkin tuo kuume on varma merkki, että jokin pöpö jyllää. Pientä kröhimistä, nuhaa, aivastelua ja kurkun karheutta aiheuttaa minulla ihan jo ilmastointi...

Tosin kun puolisolla oli kovempi nuha ja ihan siis selkeästi jokin flunssa ja itselläni vain vähän nenä tukossa ja väsymystä, niin käytiin testissä molemmat.

Vierailija
4/6 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin, kun nousi kuumetta/lämpöä, jota oli vielä seuraavanakin päivänä. Aamuisin ollut jo vähän aikaa hengenahdistusta, joka tosin helpottaa n tunnin kuluttua heräämisestä. Pirkanmaalla olen ja käyn kaupassa välillä. Vaikka on maski, niin eihän se 100% suojaa. 

Tein netissä oirearvioinnin ja siinä sanottiin, että riski koronaan on pieni, mutta kannattaa olla yhteydessä terveyskeskukseen, koska kyseessä voi olla jokin muu hoitoa vaativa infektiotauti. Riskiryhmäläisenä soitin kuitenkin kunnan koronapuhelimeen ja he suosittelivat, että kävisin testissä. Negatiivinen oli, mutta oli hyvä saada varmuus. 

Vierailija
5/6 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisista oireista, että olis pakko jäädä saikkarille. Työnantaja edellyttäisi tätä. Muuten en viitsis.

Vierailija
6/6 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kolmiseen kertaan vaan sen takia, että saikkua varten terveysasemalle soittaessa lähetetään ensimmäisenä aina testiin, vaikka tietäisit 99% todennäköisyydellä, että tulos tulee olemaan negatiivinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi