Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärtynyt hiuspohja, auttaako jos ajelisi huvikseen kaljuksi? N35

Vierailija
05.02.2021 |

Niin, eli hiuspohjani on koko ajan ärtynyt, kirvelevä ja hiuksia lähtee kamalasti. En ole värjännyt vuoteen tai oikeastaan käyttänyt mitään muotoilutuotteitakaan tms. ja käytän herkän ihon shampoota. Mikään ei tunnu auttavan ja päänahka tuntuu inhottavalta. Ihan kuin olisin omille hiuksilleni allerginen. :D

Eli, jos ajelisin kaikki hiukseni pois, paranisiko päänahkani?

Ja siis 30+ nainen olen.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehetkin voivat siis vastata. Kiinnostaa ylipäänsä että paraneeko se hiuspohja kaljuksi vetämällä vai jatkuuko ongelma silti.  -ap

Vierailija
2/24 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuutos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ny ainakin shampoota

Vierailija
4/24 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mahdollinen on kyllä jo kokeiltu, vuoden olen sinnitellyt, vaihtanut shampoota välillä jne. Mikään ei auta. Veriarvot ok, ihoni vaan ärtyy muutenkin helposti kyllä. -ap

Vierailija
5/24 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin syytä mennä. Semmoista voisi kokeilla että aivan kaikki aineet pois käytöstä, vain pesu pesupähkinästä keitetyllä laimennetulla liuoksella, ja silmiä pitää varoa ettei mene. 

Vierailija
6/24 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizoral tai anti DHT shampoo auttaa

Vierailija
7/24 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin jo mennyt ihotautilääkärille.

Vierailija
8/24 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla parani kun käytin vähän aikaa lääkärin määräämää kortisoniliuosta päähän ja vaihdoin apteekin shampooseen. Hilseily ja kutina tulee takaisin jos käytän useamman kerran jotain ”tavallista” shampoota. Palashampoo käy.

Vierailija
9/24 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä jonkinverran tupsuja ja töyhtöjä. Tekee kivan säväyksen.

Vierailija
10/24 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

xz Aito shampoo. Ainoa shampoo, jolla päänahka tuntuu normaalilta:) +tuoksuttomat pyykinpesuaineet. Monia on kokeiltu. Kokeilisin silti huvikseni rautaa ja b12 vitamiinia, hemoglobiini ollut aina normaali, itsellä kaikki vuosien kutina loppui tähän.

Vierailija
11/24 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psoriaasi ehkä? Vaikea sanoa tuolla kuvauksella.

Vierailija
12/24 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi myös kortisoniliuos ja sen jälkeen aika ajoin hiuspohjan kosteusvoide + tosi mieto shampoo.

Tilanteen ollessa pahimmillaan kyllä mietin myös, että jos vain kiskoisi hiukset irti, kun ei tuntunut parantuvan millään.

Vierailija
13/24 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täällä ja ensi viikolla verikokeet, mitään näkyvää ongelmaa ei lääkäri nähnyt hiuspohjassa. Ihotautilääkärille aika huhtikuussa.

Kysyin lääkäriltä voiko jotenkin itse hoitaa, sanoi että Nizoral shampoota voi kokeilla. Käytetään 2 kertaa viikossa 4 viikon ajan. vasta 2 kertaa olen nyt pessyt joten vielä en ole huomannut vaikutusta.

Ostin myös apteekista System 4 shampoota ja hoitoainetta, viikon käytön jälkeen en vielä niistäkään huomaa vaikutusta. Lisäksi hankin kotiin ilmankostuttimen koska huoneilma erittäin kuiva, en tiedä onko mitään apua.

Vierailija
14/24 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisoniliuosta käyttäneet, riittikö kuuri vai pitääkö jatkuvasti käyttää? Lääkäri puhui tuosta mutta halusi nähdä verikokeet ensin.

ei-ap

Vierailija
15/24 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taliköhnäihottuma? Selukos shampoo apteekista ja sen lisäks noku normishampoo. Pesu vähintään joka toinen pvä. Jos liian pitkä pesuväli niin härskiintynyt tali tekee ihon ärtyneeksi

Vierailija
16/24 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää jotain lääkkeitä kannattaa lukea sivuvaikutuslista, aika monessa on mainittu hiustenlähtö.

Vierailija
17/24 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biozellillä on erilaisia hiuspohjan hoitoaineita, jotka eivät edes maksa kovin paljoa. Ihan marketeista löytyy.

Vierailija
18/24 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella voi olla melkoisen kylmä. Jospa leikkaisit ensin lyhyemmäksi? Silloinkin viima voi jo tuntua, mutta huomaisitpa, miten tärkeät hiukset talvella ovat.

Vierailija
19/24 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko siis hilseilevän päänahan kaikkien nähtäville? Muista että nyt on ollu tosi kuiva ilmakin monta viikkoa.

Mulla auttoi kun harvensin pesuvälejä, laimensin shampoon vedellä ja välillä hieroin oliiviöljyä päänahkaan

Vierailija
20/24 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut hiukseni pois ja kyllä sitten iho hengitti paremmin.

Päänahka oli niin kuiva, että laitoin kosteusvoidetta siihen.

Yksi kerta riitti ja päänahka oli jälleen kunnossa.

Suosittelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi