Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen paikka Varkaus on asua?

Vierailija
05.02.2021 |

Siellä olisi halpoja asuntoja. T. Ammattivalittaja

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppitonnilla voi saada jo pienen omakotitalon. Vuokrataso vaihtelee, yksityisillä yleensä halvempaa kuin kaupungin vuokra-asunnoissa. Mulla 35 neliöö ja vuokra 420, joka on jo kallis, tuolla hinnalla voi saada kaksionkin.

Riippuu keneltä kysyy, missä päin asuu ja minkälaisia ihmisiä tuntee. Mua tää paikka on alkanut masentamaan urakalla kun tuntuu, että koko ajan viime aikoina tapahtunut jotain pahaa, mutta tyytyväisiäkin asukkaita on.

Oon asunut Lehtoniemessä, käpykankaalla ja joutenlahdessa, mielestäni kaikki ok paikkoja.

Päiviönsaaren valitsisin itse lenkkeilymaaston ja kosken takia. Varkausmäen lenkkimaasto on myös mahtava, talvella suosittu hiihtolatu.

Rammarissa strippari torstaisin, jolloin paikkakunnan kerma (surkeimmat syrjäytyneet työttömät juopot) kokoontuu sinne.

Jossain vaiheessa oli joka vuosi Theft City rock, nykyään ainakin Sampea ja shamppanjaa, aika paljon löytyy kaikkea mukavia pikkutapahtumia. Ja lapsille omat tapahtumansa.

Vierailija
42/72 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommila täällä mainittiinkin jo, onko muita hieman ”epämääräisempiä” alueita? Onko Varkauden sisäinen joukkoliikenne kuinka toimiva?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullista asua, elää ja harrastaa. Erittäin kaunis ympäristö ja hyvin hoidetut alueet. Todella upeita rakennuksia, niin uusia kuin vanhoja. Paljon tapahtumaa ja harrastamismahdollisuuksia niin lapsille kuin aikuisille. Tilaa olla ja temmeltää, työpaikkojakin hyvin. Lyhyet matkat isoihin kaupunkeihin. Erilaisia ruokakauppoja, erikoisliikkeitä. Sitä mitä ei saa se tilataan. Tehtaan ympäristö itseasiassa hyvin nätti talvisin, valot ovat upeat. Historiaa, taidetta, teatteria, museoita (mekaanisen musiikin museo esim!).

Yhteisöllisyyttä, mutta ei sellaista naapurikyttäilyä. Erittäin aliarvostettu paikka. Työpaikkoja löytyy niin ns miesten kuin naisten alaltakin. Monipuoliset koulutusmahdollisuudet. Upea ympäristö, paljon talleja, ulkoilureittejä, silti myös ns kaupungin vilinää. Kirpputoreja jne. Uusi Prisma ihan huippu, samoiten Rusta.

Käppärillä eli käpykankaalla juopot ja karkit, samoiten Savontiellä. Muuten saa rauhassa olla.

Vierailija
44/72 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommila täällä mainittiinkin jo, onko muita hieman ”epämääräisempiä” alueita? Onko Varkauden sisäinen joukkoliikenne kuinka toimiva?

Lehtoniemestä sanotaan, että hyvin epämääräistä porukkaa, mutta itse asuin siellä 10 vuotta kolmessa ei kämpässä luhtitaloisda eikä mulla mitään ongelmia ollut. Paitsi jossain vaiheessa naapurissa asui pari joka riiteli joka viikonloppuöisin ja eniten häiriötä taisi aiheuttaa oma sen aikainen poikaystäväni. Luhtiparvekkeellakin pärjäsi vaikka naapuri kulki sen kautta kotiinsa.

Joukkoliikenne lienee ok. Itse asun kävelymatkan päässä keskustasta, niin en ole itse tarvinnut.

Vierailija
45/72 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain kaupungista kertoo se, että sen asukasluku laskee koko ajan. Muistelen, että Varkaudessa oli n. 25000 asukasta vielä 1980-luvulla kun itse siellä (lapsena) asuin, ja nyt näyttää olevan 20000 asukasta, vaikka on jotain kuntaliitostakin tapahtunut välissä.

Nättiähän siellä olisi, kun on niitä järviä ihan keskustassa, mutta tehtaat onnistuneesti pilaa kyllä näkymiä.

Jatkokoulutus paikkoja karsitaan, vaikka koko ammattikoulu juuri ollut täys remontissa. Mikä vika oli vanhassa? Moni lähtee muualle yläasteen jälkeen opiskelemaan ja sinne jää.

Vaikka tää on suht pieni paikkakunta, niin mielestäni aika hienosti järjestetään ilmaisiakin tapahtumia ja löytyy aktiviteetteja. Urheilu- ja liikuntapaikkoja järjestetty hienosti. Vesistöä paljon.

Tehtaat haisee ja savuttaa joskus, mutta kuuluvat kuvaan ja niistä ollaan ylpeitä.

Vierailija
46/72 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä tapahtuu paljon Varkauksia

Puukotukset ja muut henkirikokset tuntuu olevan yleisempiä.

Vierailija
47/72 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkaus imee munaa. Semmosia setiä siellä on.

Vierailija
48/72 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä tapahtuu paljon Varkauksia

Puukotukset ja muut henkirikokset tuntuu olevan yleisempiä.

Hyvä uutinen.

Vierailija
49/72 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

paska.

Vierailija
50/72 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

An-ke-a.

Vierailija
51/72 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on moni kuollut väkivaltaisesti

Vierailija
52/72 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimensä mukainen (:

Vierailija
53/72 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Keskustasta voisi saada asunnon vesistönäkymällä varsin huokealla, kuten myös Pieksämältä.

Vaikka P:ssä on rautatieliikennesolmu, niin V:tä ja P:tä odottaa kuihtuminen.

Arman teki hyvän jakson tästä aiheesta

Vierailija
54/72 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotipaikka Varkaus, ammatti sama

Se kaupungin nimi lakkas naurattamasta. Liian totuutta vastaava esim. koe varkaus. Se kun vois olla oikeesti hyväkin paikka. On siellä tapahtunut kehitystäkin ja hyviä asioita ja ihmisiä siinä missä muuallakin. Mutta ongelmat myös painaa niskaan niin että tuntuu.

Vierailija
55/72 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka Varkauteen haluaa?? Pitkästä aikaa kävin siellä asioilla ja suu loksahti auki!  Kaupunki rapistuu. Liiketiloista suurin osa tyhjänä. Asuntojakin kai tyhjillään hirveästi. Tämä Kauppakatu ja sen rapistuneet talot hämmästytti. Kai joku tuollainen viihtyy?!??

Vierailija
56/72 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla housuissa kakkaa? 

Vierailija
57/72 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopot ja karkit?? 😂😂 Sinne siis 👍

Vierailija
58/72 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumia immeisiä.

Sä olet ruma sisältäkin. 

Vierailija
59/72 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommila täällä mainittiinkin jo, onko muita hieman epämääräisempiä alueita? Onko Varkauden sisäinen joukkoliikenne kuinka toimiva?

Joutenlahti

Vierailija
60/72 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsee paikka minusta, kuin ydintuhon jäljiltä. Mukavammaksi paikkaa ei tehnyt se että keskellä kirkasta päivää joku puukotettiin kadulle. Voitte arvata että en asunut kauaa(olin opiskelujen takia)