Millainen paikka Varkaus on asua?
Siellä olisi halpoja asuntoja. T. Ammattivalittaja
Kommentit (82)
Rauhallista on. Leppoisaa väkeä, halpaa asumista, paljon kaunista luontoa ja hyvää taide- ja kulttuurielämää, mutta kovin on hiljaista. Väestö on aika ikääntynyttä ja päivystys sai sulkupäätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Rauhallista on. Leppoisaa väkeä, halpaa asumista, paljon kaunista luontoa ja hyvää taide- ja kulttuurielämää, mutta kovin on hiljaista. Väestö on aika ikääntynyttä ja päivystys sai sulkupäätöksen.
En ole yhtään sosiaalinen, joten mietin olisiko hyvä paikka tällaiselle kulttuurista satunnaisesti pitävälle eläkkeellä olevalle kotierakolle? Kiinnostaisi halvat neliöt kun kotona suurimman osan ajasta vietän. Onnistuneesti olen nytkin vuosia vältellyt nykyisen paikkakuntani ihmisiä olemalla tutustumatta heihin. Arvostan luontoa suuresti ja täällä se ei ole kuin läntti talousmetsää ja vesistökin ruskeaa liejua. Varkauden ränsistynyt kaurismäkeläinen tunnelma kiehtoisi kokemus mielessä.
Ei ole tuolla asumisesta kokemusta, mutta kaunis kaupunki ja asunnot todella halpoja. Palveluitakin tarjolla melko mukavasti, joten miksipä ei voisi tuonne muuttaa.
Varkaudessa on suomen kauneimmat ja upeimmat naiset.
Savolainen nainen paras
Asunnonhinnat ovat laatuun nähden silkka Ryöstö.
Varkauden naiset osaa pitää huolen omasta painosta ettei puntari liikahda liikaa mutta etelän pk-seudun tatuoitu siideri valas ei osaa.
Vierailija kirjoitti:
Varkauden naiset osaa pitää huolen omasta painosta ettei puntari liikahda liikaa mutta etelän pk-seudun tatuoitu siideri valas ei osaa.
Varkaudessa käytetään paljon huumeita.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tuolla asumisesta kokemusta, mutta kaunis kaupunki ja asunnot todella halpoja. Palveluitakin tarjolla melko mukavasti, joten miksipä ei voisi tuonne muuttaa.
Sille on yleensä hyvät syyt, miksi asunnot ovat halpoja.
Varkaudessa on mukavasti kulttuuritarjontaa, joitain mainitakseni oma teatteri klubeineen, elokuvateatteri, paljon yhdistystoimintaa, erittäin hyvin palveleva kirjasto mukavalla ja ammattitaitoisella henkilökunnalla, luovien toimijoiden osuuskunta Kovameno Tyyskässä, paikkakunnan oma sanomalehti, urheilua moneen makuun ja kiva kaupunkiluonto järvimaisemineen ihan lähellä.
Miten nirsoja savolaiset naiset yléensä on?
Ovatko yhtä nirsoilijoita kuin etelän nirppanokat
Olen asunut siellä, en kaipaa takaisin. Kummallisia väkivaltaisuuksia, savolainen lupsakkuus ei siellä ainakaan ennen vallinnut. Työttömiä paljon sahateollisuuden alasajon seurauksena. Joensuu ja Kuopio minulle myös tuttuja kaupunkeja, ihmettelin aina, kuinka joku Varkaus voi olla niin tympeä paikka noihin verrattuna.
Joutenlahti on nykyään mitä parhain paikka asua. Lyhyt matka joka paikkaan ja vesistö & nurmi- ja puistoalueet lähellä.👌
Täynnä rikollisia. Miksi muuten sen nimi olis "Varkaus"...
Vierailija kirjoitti:
Haiseva. Tästä pitää huolen Varkauden paperitehdas.
Kymmeniä vuosia sitten… Nykyään hyvin harvoin, ja silloin joku häiriö tehtaalla.
Olen k:gissa käynyt lukuisia
kertoja jo alle kouluiässä
mummolareissuilla.
En asu Varkaudessa nyt enkä tulevaisuudessakaan.
Kun viimeksi kävin, koin
selkärankaani puistattavan
energeettisen ensiviban.
Raskas, painostava, luuytimiin
pureutuva synkkyys
kietoi minut jykevään
pihtiotteeseen
Relanderinkadulla.
Skannaan kaikki ihmiset
ja lokaatiot sillä tavalla -
mikä resonoi, resonoi.
En ole koskaan väärässä
intuitioissani ollut.
Näillä speksein Varkaus
on minulle
epäviihtyisä paikka,
koska epäresonoiva.
Vauraassa lapsuusperheessä
kasvanut, hyvin viehättävä
naispuolinen sukulaiseni
päätti päivänsä Varkaudessa
2020-luvulla -- tämä tragedia
vasta nelikymppisenä
perheenäitinä. Tämä asia
kummittelee yhä. Saan
kuvan kaappitähteläisestä,
joka tunsi olonsa äärimmäisen
ulkopuoliseksi -- rakkaudesta/
näennäisen hyvistä olosuhteista
huolimatta. Lapsena meillä oli
todella hauskaa suloisen,
kauniskasvoisen neiti savottaren
kanssa. En ole unohtanut
pihaleikkejämme ja aterioita
mummolassa.
Kuopio, Joensuu.
Täysin eri tunnelma.
Ollaan isossa kaupungissa.
Kuopiolainen on aina
ollut todella mukava
minua kohtaan.
Asuntojen neliöhinnat
ovat kuitenkin varsin korkeat.
Vastaukseni:
En asuisi Varkaudessa
mistään hinnasta, vaikka
asunnot todellakin ovat
hinnoiltaan lähes ilmaisia.
En ylipäätään asuisi Joensuun
asukasmäärää pienemmässä
lokaatiossa.
Asialla ei toki ole merkitystä,
sillä haaveena ja vakaana
aikeena muutto pois koko
maasta, tämä visio
lukittui jo vuonna 2024.
Minulle eurooppalainen
kumppani eurooppalaisessa
miljoonakaupungissa, kiitos.
Sosiaalisen median haluan
tehdä hyvät, kunnioittavat
käytöstavat ja kannustavan otteen
omaavalle globaalille yleisölle.
Suomessa on maailman
pahin aikuiskiusààmisen/
tøksisen kateuden ongelma.
Täällä uhri ryvettyy maassa
pää auki asfaltilla samalla
kun ihmiset vain seisovat
tumput suorana sivussa tilannetta
[lähinnä huvittuneina] kuvaten.
En indikoi välttämättä
konkreettiseen väkivàltaan,
vaan tiettyyn epäempatian ja
ilkeilyn alati läsnäolevaan
tunnelmaan, joka vallitsee kaikkialla.
Tietyissä paikoissa enemmän
kuin toisissa.
Tästä hyisestä kansallis_
energiasta muuten
mainitsi aikanaan jopa
Tiibetin hengellinen johtaja
Dalai Lama maassa käydessään.
Joku kenties muistaa Laman
lehdistölausunnot Turun/Hgin
visiitin jälkeen n. 20 vuotta sitten.
Kielitaitoiselle kosmopoliitille
maailma on rajaton.
Erinomaista huomenta *juuri
Sinulle toivottaa E-nainen.
Sama surullinen tilanne kuin monella paikkakunnalla: keskustassakin paljon tyhjiä liikehuoneistoja. Aiemmin oli paljon hyviä vaate- ja kenkäkauppoja. Kirjasto on tosiaan laadukas. Entinen tangokuningatar ja kuuluisa näyttelijätär pitävät kulttuuritoimintaa osaltaan vireillä. Kaupunki on minulle tuttu takavuosilta, mutta en tunne mitään lämpöä sitä kohtaan kun ajan sillä suunnalla olevalle kesäpaikalleni. Ajan mieluummin pysähtymättä ohi. Jotenkin ankeita muistoja kaupungin yleisestä ilmapiiristä.
Vierailija kirjoitti:
Sama surullinen tilanne kuin monella paikkakunnalla: keskustassakin paljon tyhjiä liikehuoneistoja. Aiemmin oli paljon hyviä vaate- ja kenkäkauppoja. Kirjasto on tosiaan laadukas. Entinen tangokuningatar ja kuuluisa näyttelijätär pitävät kulttuuritoimintaa osaltaan vireillä. Kaupunki on minulle tuttu takavuosilta, mutta en tunne mitään lämpöä sitä kohtaan kun ajan sillä suunnalla olevalle kesäpaikalleni. Ajan mieluummin pysähtymättä ohi. Jotenkin ankeita muistoja kaupungin yleisestä ilmapiiristä.
Teitkö tahallasi tuplavälit?
Tekstisi sisältää useita.
~
Kukaan ei koskaan ole tällä
sivustolla puuttunut yhdenkään
käyttäjän kiiretypoihin, paitsi
minun yksittäisiin tuplaväleihini
treenilaitteen selästä kirjoitettuani.
Tätä 🔴tuplis_kiúsàamisstrategiaa🔴
monien muiden minuun kohdistettujen
kiùsàntekometodien joukossa
katson näin jälkeenpäin
päätäni epäuskossa ravistellen:
Kuinka äärimmäisen kàteellista
sàdistipsykåpaattisen mielen
maksimaalisen kàteuden ilmaisua
tuo juuri minun ja vain minun
tuplavälieni yhä uudelleen korostettuna
esilletuominen [500 kertaa/asialla
trøllaten] todella on ollut.
Ei kenenkään muun, vain minun, kympin äidinkielen oppilaan kustannuksella
tehtiin Vauvalle *tuplis_spektaakkeli.
Vaikka hyvin usein näemme
käyttäjäkommenteissa tuplavälejä
ja lukemattomia kirjoitusvirheitä,
on nämä tietysti kaikki ohitettu. 🙄
Mutta koska juuri eräässä yksilössä
nähtiin hieman liikaa kyvykkyyttä,
haluttiin tietysti oitis samoin tein
rynnätä nillittämään tuo potentiaalinen
kirjailijalupaus alimpaan
epä_itseluottamuksen alhoon;
pois markkinoilta kisaamasta.
Peli on ollut täysin psykøpaattista
minun ympärilläni. Hahmotan
selvästi tilanteiden laajakulman
sitä psykologian speksein
huolellisesti analysoituani. E
Suomalaisille on annettu maailman kaunein maa, jossa on niin paljon järviä, että jokaiselle riittäisi oma rantatontti. Mitä suomalaiset tekevät? He muuttavat Helsinkiin ja sanovat, että muualla ei ole elämää. No mitä on Helsingissä. Siellä on sellainen pieni Töölönlahti. No haloo, on kuule meri. Senkö rannalla ihmiset asuvat? 99 prosenttisesti ei, liian kallista.
Vierailija kirjoitti:
Varkaudessa on mukavasti kulttuuritarjontaa, joitain mainitakseni oma teatteri klubeineen, elokuvateatteri, paljon yhdistystoimintaa, erittäin hyvin palveleva kirjasto mukavalla ja ammattitaitoisella henkilökunnalla, luovien toimijoiden osuuskunta Kovameno Tyyskässä, paikkakunnan oma sanomalehti, urheilua moneen makuun ja kiva kaupunkiluonto järvimaisemineen ihan lähellä.
Vauvalla on varmaan useampikin Suomen ankeimmat paikkakunnat tyylinen keskusteluketju. Varkautta ei niissä koskaan mainita, toisin kuin saman kokoluokan Iisalmi.
Jos muuttaisin jonnekin Helsingistä vaikka eläkepäiviksi, niin Varkauden tapainen taantuva teollisuuskaupunki olisi ensimmäinen valinta. Ne ovat vesistöjen rannalla, niillä on vauras historia, joten puistoja, arvotaloja ja palveluja löytyy.
Vuokrat eivät ole paljon halvemmat kuin kasvukeskuksissa, joten ostaminen olisi paras vaihtoehto. 20 tonnilla hyvä kaksio. Parikymmentä vuotta halpaa asumista, keskusta-asunto hienosta talosta järvinäkymineen. Kaikki palvelut kävelymatkan päässä. Juopporemmeistä kannattaisi pysytellä poissa. Perikunta voisi halutessaan kieltäytyä ottamasta kämppää vastaan kuolinpesää jaettaessa, koska arvo tuskin säilyy.