Vinkkejä auton myyntiin jossa rahoituksen osamaksueriä jäljellä
Miten pitää edetä? Ottaa pankista lisälainan, jolla maksaa loppuerän pois ja sitten myy (liikkeelle tai yksityiselle)? Entä rahoituksensiirto - miten se toimii ja millä ehdoilla, vai tehdäänkö sellaisia enää nykyään edes?
Ei mitään käsitystä, kun aikaisemmin on tullut vain annettua vanha auto vaihdossa liikkeeseen, ihan vain helppouden takia. Nyt en välttämättä tarvitse tilalle lainkaan autoa.
Kommentit (17)
Liikkeen kautta he hoitavat rahoituksen poismaksun. Yksityiselle, jos muut, ohjeet löytynee rahoitusyhtiön sivuilta. Velkakirjalainasta jos on kyse, muut vaan tuon ja päätät itse maksatko lainaa pois vai et.
Helpointa tilanteessasi lienee myydä auto autoliikkeeseen. Kamux ja Saka lienevät parhaat vaihtoehdot. He ostavat auton ja hoitavat asiat rahoitusyhtiöön päin.
Vierailija kirjoitti:
Helpointa tilanteessasi lienee myydä auto autoliikkeeseen. Kamux ja Saka lienevät parhaat vaihtoehdot. He ostavat auton ja hoitavat asiat rahoitusyhtiöön päin.
Onko noin teoriassa merkitystä, kannattaako minun ottaa kaupalta vaihdossa joku halpa vaihdokki vai yksinkertaisesti myydä tämä?
Siis omansa tietysti aina ottavat pois mutta tämä nyt käväisi mielessä.
Lisäyksenä, että siis jonkin verran voisi perheessä sille toisellekin autolle olla käyttöä, mutta ei täysi välttämättömyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko noin teoriassa merkitystä, kannattaako minun ottaa kaupalta vaihdossa joku halpa vaihdokki vai yksinkertaisesti myydä tämä?
Siis omansa tietysti aina ottavat pois mutta tämä nyt käväisi mielessä.
Ajatukseni oli siis, että kauppias varmaan mieluummin haluaisi samalla päästä yhdestä halvemmasta vaihtoautostaan eroon, jolloin diili voisi olla minulle (ehkä) kokonaisuudessaan parempi kuin suoraan myymällä.
ap
Ja tietenkin loppuvelka on isompi kuin auton arvo :-)
Vierailija kirjoitti:
Ja tietenkin loppuvelka on isompi kuin auton arvo :-)
Sen takia en kiirehdikään myymään vielä. Sitä paitsi rahoituksessani on nollakorko ja -kulut, joten ihan sama maksanko pienempää kk-erää nyt ja isomman erän lopussa. Plus miinus nolla. Tai itse asiassa plus, jos mietitään että korkohyöty on minulla (versus inflaatio).
Cash is king.
Naurattaa nämä yli varojensa elävät velka-Elvikset.
Vierailija kirjoitti:
Cash is king.
Jos korko on nolla ja kulut nolla, otan mieluummin korkohyödyn itselleni sopimalla mahdollisimman ison viimeisen erän, mahdollisimman pienen juoksevan kk-erän ja sijoitan sen käteisen. Viiden vuoden aikana kertyneet sijoitustuotot voi sitten halutessaan käyttää vaikka siihen viimeiseen erään.
Ottaisin pankkilainan ja maksaisin lopun rahoituksen pois, sitten myisin auton yksityiselle, koska autoliikkeestä ei saa parasta mahdollista hintaa.
Vierailija kirjoitti:
L estafirmoja ei tueta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cash is king.
Jos korko on nolla ja kulut nolla, otan mieluummin korkohyödyn itselleni sopimalla mahdollisimman ison viimeisen erän, mahdollisimman pienen juoksevan kk-erän ja sijoitan sen käteisen. Viiden vuoden aikana kertyneet sijoitustuotot voi sitten halutessaan käyttää vaikka siihen viimeiseen erään.
Siis tuottiko sun sijoitukset oikeasti niin paljon, vai saitko vain säästettyä sijoituksiisi viidessä vuodessa viimeisen erän verran?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cash is king.
Siis tuottiko sun sijoitukset oikeasti niin paljon, vai saitko vain säästettyä sijoituksiisi viidessä vuodessa viimeisen erän verran?
Älä tahallaan heittäydy tyhmäksi. "Sijoitustuotot voi sitten halutessaan käyttää vaikka siihen viimeiseen erään" on eri asia kuin "sijoitustuotot voi sitten halutessaan käyttää maksamalla sen viimeisen erän."
Sijoittamalla summan, jonka muutoin käyttäisi käteisosuuteen - puhumattakaan auton ostamisesta kokonaan käteisellä - ehtii viidessä vuodessa saada vähintään satasia tai summasta riippuen tuhansia euroja "ilmaista hyvää". Tämän voi vaikka ajatella ylimääräiseksi alennukseksi auton hinnasta, jos haluaa.
Tietenkin, jos rahoituksestaan maksaa vähänkään korkoa, ison loppuerän sopiminen tuskin on järkevää.
Ostin tällaisen auton. Ohjeet tuli rahoitusyhtiöltä. Maksoin osan auton hinnasta myyjälle ja osan rahoituslaitokselle. Tarkkana saa tietenkin olla että kokonaisuus on se hinta mistä sovittiin.
Vierailija kirjoitti:
Ostin tällaisen auton. Ohjeet tuli rahoitusyhtiöltä. Maksoin osan auton hinnasta myyjälle ja osan rahoituslaitokselle. Tarkkana saa tietenkin olla että kokonaisuus on se hinta mistä sovittiin.
Ei kun siis mehän molemmat maksettiin sille rahoituslaitokselle, koska kauppahinta oli pienenpi kuin velka. Joka tapauksessa rahoituslaitokselta tuli hyvät ohjeet. Hassu yksityiskohta oli, että eivät voineet kertoa minulle velan määrää, mutta pystyivät vahvistamaan sen minulle kun olin kysynyt sen ensin myyjältä.
On tutkittu tosiasia, että suuri osa ihmisistä ei kunnolla tunne käsitteitä korko ja inflaatio. Käteinen on usein kuningas, mutta ei aina. Ilmainen laina on harvoin sinänsä kannattamaton, mutta muuttujia on tietenkin monia.
Rahoitusyhtiöltäsi löytynee ohjeet. Loppuvelka tulee olla maksettu ennenkuin voit luovuttaa auton, mutta kauppa voidaan sopia. Esim santanderin sivulla on selkeät ohjeet.