Ja mikäs olikaan se paras Runebergin torttu
Mikäs Runebergin torttu on eniten sinun makusi mukainen. Lähinnä siis niistä, jotka ovat yleisesti saatavilla, eikä esimerkiksi vain yhdessä kaupungissa.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna en ole saanut yhtäkään hyvää, ja olen maistanut Salosen, Elosen, Fazerin, Lidlin ja Jokioisten. Epätoivo alkaa iskeä!
Rosten oli ainakin kostea, itse pidin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohis, mutta Salosen oli kyllä pahan ja mauttoman väliltä kun kerran maistoin.
Kumpaa maistoit Arrakkia vai Rommia.
Ennen oli tortuissa rommia tai muuta makua, ei ole enää, pelkkää vehnää.
Rostenin torttua pistän parhaillaan poskeen, ja hyvää on. Mehukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna en ole saanut yhtäkään hyvää, ja olen maistanut Salosen, Elosen, Fazerin, Lidlin ja Jokioisten. Epätoivo alkaa iskeä!
Koita vielä Rosten.
Mistä niitä saa? Cittarissa oli noiden edellä mainittujen lisäksi Sinuhen mut en ottanut kun vaaleanpunainen sokerikuorrute
Tuskin kukaan täällä haluaa syödä Runebergin torttua (💩), vaan tarkoittanette runebergintorttua.
Vierailija kirjoitti:
Ap se on runebergintorttu. Siis yhdysssana. Koita tajuta.
En ole ap mutta kommenttisi näytti turun murteelta tai vihaisen arabin aksentilta.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan täällä haluaa syödä Runebergin torttua (💩), vaan tarkoittanette runebergintorttua.
Just... tosi hauskaa. Oot varmasti tosi raskas ihminen livenä.
Porokylän leipomon torttu oli paras.
Mini tuntuu hehkuttavan Rostenia, mutta omasta mielestäni kyseinen torttu oli aivan hirveän makuinen. Liian vahva arrakki-aromi.
Vierailija kirjoitti:
Mini tuntuu hehkuttavan Rostenia, mutta omasta mielestäni kyseinen torttu oli aivan hirveän makuinen. Liian vahva arrakki-aromi.
*Moni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koita vielä Rosten.
Mistä niitä saa? Cittarissa oli noiden edellä mainittujen lisäksi Sinuhen mut en ottanut kun vaaleanpunainen sokerikuorrute
Cittarista ostin Rostenin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just... tosi hauskaa. Oot varmasti tosi raskas ihminen livenä.
Samoin
En tiedä kyseisen herran tortun saannista tai mitä piti niistä parhaana.
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli tortuissa rommia tai muuta makua, ei ole enää, pelkkää vehnää.
Ainakin Fazerin tortuissa on myös mantelia, selkeitä rouheisia paloja koko tortun matkalta. Sellaiseen päädyin tällä kertaa. Rommia saa pullosta.
Moni torttu on omaan makuuni liian makea, siis juuri sitä mantelia voisi olla enemmän ja sokeria vähemmän. Karvasmantelia mielellään myös. Hilloa ei saa olla liikaa (ei mitään hillokoloa melkein pohjaan asti), eikä varsinkaan sokerikuorrutusta kovin paljon. Maun pitäisi olla mieluummin mantelinen kuin piparinen. Enkä varsinkaan halua torttuun mitään appelsiininmakua!
Muutamista yleisistä tortuista arvioni onkin tämä:
- Fazer: Tasapainoinen ja mantelinen, joskin vähän kuivakka. Kostutettava rommilla itse.
- Salonen: Suht. ok muuten, mutta appelsiini maistuu.
- Rosten: Rahvaanomainen. Liian appelsiininen ja makea, ja se arrakkiaromi ei korvaa oikeaa rommia.
- Laitila: Tahmea piparitaikinaklöntti, ei runebergintorttu.
- Lidl (en muista merkkiä): Aivan liian makea ja liikaa hilloa.
Kanniston torttua moni kehuu, mutta ei kai se ole yleisesti saatavilla? Itse en ole löytänyt (en asu pääkaupunkiseudulla). Tekisi kyllä mieli päästä kokeilemaan.
Paikallistortuista porilaisen Sarpin on ihan hyvä. Tampereella Linkosuon torttu pesee Leivon leipomon tekeleen sata - nolla. Koko Suomen tarjontaa en ole käynyt maistelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kotitekonen
Komppaan, mun vaimon torttu on ihan paras.
Sinuhen leipomotuotteita saa Päijät-Hämeen alueelta ja ainakin Mikkelistä, todennäköisesti myös muualta täältä päin. Ehdottomasti parhaat! Penskana luulin, että ko. leivosten kuuluu olla kuivia ja mauttomia, kun silloin kerran vuoteen ostettiin kahvipöytään pienen kyläkaupan ties mitä torttuja - ja lie kuinka vanhojakin olleet... Aikuisena koin "Ahaa!" -elämyksen. :)
Olen kerran syönyt Lidlin version ja se oli paras ikinä maistamani.
Kumpaa maistoit Arrakkia voi Rommia.