Psykoosisairaat henkilöt tullaan kuulemma rokottamaan ensimmäisten joukossa
Tekeekö se ihmisestä rikiryhmään kuuluvan, jos todellisuudentaju vähän heittää?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Heillä on useimmiten käytössä vastustuskykyä heikentävä lääkitys.
Miksi mulle ei oo kerrottu tästä. Syön 2 eri neuroleptiä. En ole ap.
Joo ei mua ainakaan tulla rokottamaan. Sopii yrittää.
Miten toi käytännössä edes toimii? Lähteekö rokotekutsu jostain mielenterveyspolilta?
Riskiryhmä mikä riskiryhmä.
Muuten, kun moni haluaa pään sekaisin päihteillä, on helppoa ja kätevää kun on lääkärin määräämät lääkkeet, niin ei muuta tarvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän mielialalääkkeiden todellisista vaikutuksista koskaan puhuta. Mulle kehuttiin essitalopraamia turvalliseksi. Okei vei ne oireet pois mutta paino nousi ja lopulta ne lääkkeet muuttivat mun persoonaa. Vaikka lopetin nuo jo vuosikausia sitten, persoonallisuuden muutoksen ja vaikeus pudottaa painoa jäivät. Aineenvaihdunta hidastui.
Vierailija kirjoitti:
Jos lukisit uutisia, tietäisit, että kuolevat helpommin koronaan.
Haulla: Neuroleptit ja korona. Ei tullut yhtään osumaa siitä, että kuolevat helpommin koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Joko täällä kadehditaan psykoosipotilaitakin?
HIrveetä kun kaikenmaailman mummot, syöpäsairaat ja psykoottiset menee ohi terveistä ja reippaista kansalaisista, jotka on tottuneet aina saamaan kaiken ensin. Varmaan pitäis järjestää jotain kriisiterapiaa heille?
Eilen oli artikkeli siitä, että psykoosi potilailla voi jatkuva matala asteinen tulehdus elimistössä.
Myös tietty lääkitys alentaa merkittävästi vastuskykyä.
Kannattaa seurata oman paikkakunnan rokotetiedotusta netissä ja lehdissä.
Sieltä näkee milloin oma vuoro riskiryhmässä tulee.
Vaihtelee kunnittain.
Paperisia kutsuja ei lähetetä.
Ja rokotus ei ole kenellekään pakollinen, kuuluipa mihin riskiryhmään tahansa.
Lääkkeet vaikuttaa vadtustuskykyyn. Esim xeplion vaikuttaa suoraan valkosolujen määrään. Itselläni on se käytössä. Toisekseen psykoosi lääkkeet lihottaa. Psykoosi sairaat on usein ylipainoisia . Kolmanneksi psykoosi vaikuttaa suoraan käytökseen ja altistaa helpommin sairaudelle
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän mielialalääkkeiden todellisista vaikutuksista koskaan puhuta. Mulle kehuttiin essitalopraamia turvalliseksi. Okei vei ne oireet pois mutta paino nousi ja lopulta ne lääkkeet muuttivat mun persoonaa. Vaikka lopetin nuo jo vuosikausia sitten, persoonallisuuden muutoksen ja vaikeus pudottaa painoa jäivät. Aineenvaihdunta hidastui.
Neuroleptit lihottaa muodottomaksi läskiksi. Hidastaa aineenvaihduntaa ja aiheuttaa diabetestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielialat lääkket ovat aivan eri asia kuin psykoosilääkkeet.
Jos käyttää pelkkää masennuslääkettä siis mielialalääkkeitä, ei ole kysymys minkään psykoosin hoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lukisit uutisia, tietäisit, että kuolevat helpommin koronaan.
Haulla: Neuroleptit ja korona. Ei tullut yhtään osumaa siitä, että kuolevat helpommin koronaan.
Skitsofrenia ja muut vakavat mielenterveyshäiriöt saattavat lisätä riskiä kuolla koronaan
Vakavia mielenterveyshäiriöitä sairastavilla on kansainvälisissä tutkimuksissa todettu huomattavasti suurempi riski sairastua vakavaan koronatautiin tai kuolla koronaan kuin muulla väestöllä."
https://yle.fi/uutiset/3-11772715
Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei mua ainakaan tulla rokottamaan. Sopii yrittää.
Miten toi käytännössä edes toimii? Lähteekö rokotekutsu jostain mielenterveyspolilta?
Eihän ketään voi tietenkään väkisin rokottaa, joten sitä on turha pelätä.