Hei te n. 2900€ tienaavat, mikä on veroprosenttisi?
Tässä pohdin muuttavani tulorajaa...Ja siten tietysti muuttuisi veroprosentti.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
24
Mahtavaa saada paljon palautuksia, kun on noin korkea!
29 % on minulla. Saan tuolla prosentilla veronpalautuksia. Tienaan noin 2860 euroa kk. Säästöön pistän 500 kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
24
Siis mahdat saada.. tarkoitin.
mulle jää tuo 2800 käteen. prosentti taitaa olla aika lähellä 33% yhteensä kun palkka on 4200
Vierailija kirjoitti:
Palkka 3030,laskin veroprosentin 19%
Ilman erityisiä vähennyksiä Ei voi olla.
Mitä siis vähennät?
3200 brutto ja n. 20 %.
Aiemmin tienasin vähemmän ja maksoin veroa isommalla prosentilla. Nykyään annan mennä sillä prosentilla mikä verokortissa on automaattisesti. Katson vaan, että tuloraja riittää. Palautuksia ei enää juurikaan tule, ennen tuli noin 1500-2000€ palautusta.
Kun mun tulot oli 3200 ja veroprosentti 19, niin tuli mätkyjä joku 700.
Vierailija kirjoitti:
2100€ eläke ja veroprosentti 22%.
Miten voi olla noin korkea veroprosentti?
Itselläni eläke 2502€
Veroprosentti 20%
Vuosieläke 34.000€, veroa menee 23%.
Eläkeläisillä korotettu sairausvakuutusmaksu. Ei kirkollisveroa minulla.
Vierailija kirjoitti:
3200 brutto ja n. 20 %.
Aiemmin tienasin vähemmän ja maksoin veroa isommalla prosentilla. Nykyään annan mennä sillä prosentilla mikä verokortissa on automaattisesti. Katson vaan, että tuloraja riittää. Palautuksia ei enää juurikaan tule, ennen tuli noin 1500-2000€ palautusta.
Miten voi olla, ettet saa mätkyjä tolla kombolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
24
Siis mahdat saada.. tarkoitin.
En saa kuin yleensä noin 150e. Joskus menee ylitöiden takia lisäprosentillakin tai tulee mätkyjä. Tuohon vero% on laskettu myös 21km yhdensuuntainen työmatka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2100€ eläke ja veroprosentti 22%.
Miten voi olla noin korkea veroprosentti?
Itselläni eläke 2502€
Veroprosentti 20%
Katsohan mitä vähennyksiä sinulla on!
Ilman erityisiä verovähennyksiksi luettavia menoja oma veroprosenttisi olisi huomattavasti korkeampi. Toki asuinkunta vaikuttaa myös. Kauniaisissa ja Hesassa paljon halvempaa kuin periferian pikkukunnissa. Kuntaverossa taitaa olla eroa 6,5%-yksikköä halvimman ja kalleimman kunnan välillä.
Vierailija kirjoitti:
mulle jää tuo 2800 käteen. prosentti taitaa olla aika lähellä 33% yhteensä kun palkka on 4200
tästä tulee alapeukkuja, mutta mistä syystä: palkkanauha näyttää brutto 4200 ja netto 2800. Eli 1400 pois brutosta ja tuo on sen 33%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tästä tulee alapeukkuja, mutta mistä syystä: palkkanauha näyttää brutto 4200 ja netto 2800. Eli 1400 pois brutosta ja tuo on sen 33%.
Jos haluat todellisen veroprosentin, vähennä reilu 8% tuosta. Kaikkiin höpöhöpömaksuihin menee veroa 8,65% muistaakseni.
24