Onko palstalla muita, jotka ovat lopettaneet meikkivoiteen käytön?
Olisi mielenkiintoista kuulla, miksi päädyitte lopettamaan, miltä iho näytti kun lopetitte ja milloin ihon kunto alkoi parantua, jos alkoi.
Itse aloitin meikkivoiteen käytön noin 14-vuotiaana ja käyttö jatkui noin 32-vuotiaaksi asti. Nyt olen 34 ja pari vuotta siis ollut käyttämättä meikkivoidetta. Ihan satunnaisesti käytän sävyvoidetta, jos esim. olen nukkunut huonosti. Hyvin nukutun yön jälkeen en tarvitse meikkivoidetta ollenkaan. Silmänalusten tummuutta stressasin ennen myös, mutta päätin olla välittämättä asiasta ja nyt olenkin jo tottunut meikittömiin silmänalusiin. Ei silmänalusten tarvitse olla samaa väriä kuin muu iho.
Näytän mielestäni hehkeältä nykyisin. Ihoni on tasoittunut kaikin tavoin. Jopa pienet juonteet silmien ympärillä on hävinneet. Ihoni voi niin hyvin, etten olisi ikinä uskonut näin käyvän. Kärsin iho-ongelmista ihan liian monta vuotta.
Suosittelen muillekin kokeilemaan tätä. Jos itselläsi ihon kunto ei parane kahdessa vuodessa meikkivoiteen käytön lopettamisen jälkeen, niin ainahan voit palata käyttämään sitä.
Ja nyt vaan kertomaan niitä omia kokemuksianne! On kiva kuulla miten muiden iho on reagoinut suureen muutokseen 🙂
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin muutama vuosi sitten raskausaikana, eikä sen jälkeen ole ollut aikaa eikä halua meikkailla.
Muuten hyvä, mutta kyllä peittävä meikkivoide antoi pientä mutta hyvin säännöllistä suojaa UV-säteilyä vastaan.Meikkivoiteen antama uv-suoja on kyllä aika mitätön.
Käytän päivittäin aurinkovoidetta mutten meikkivoidetta.
Kyllä se ainakin peittävillä voiteilla on aika hyvä päätellen siitä, että mulla aina kesäisin naama on vitivalkoinen, kun on ollut meikkipohjan alla, mutta kaula ja rintakehä ruskeat. En käytä aurinkovoiteita ollenkaan, en kasvoilla enkä vartalolla.
Jostain syystä minulla silmänaluset tummuvat talvella entistä tummemmiksi. Kesällä iho on suht tasainen eivätkä silmänaluset vaikuta tummilta. En käytä enää nykyään meikkivoidetta, mutta iho huutaa rasvaa ja kosteutta. Vaselinikin imeytyy naamaan niin ettei uskoisi. Meikkivoide ja silmänympärysihon peitevoide muuttavat kyllä kasvoja hämmästyttävästi, mutten vaan viitsi nyt meikkailla sen kummemmin.
Niin ja ihotyyppi on atooppinen.
Meikkivoiteen antama uv-suoja on kyllä aika mitätön.
Käytän päivittäin aurinkovoidetta mutten meikkivoidetta.