Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön. Mitä kokemuksia TE-toimistoista?

Vierailija
05.02.2021 |

Oma kokemus: TE-toimistosta ei saa juurikaan apua työttömyyteen.
Jollekin hömppäkurssille laittavat, jotta tilastot näyttäisivät hyviltä.
Saa ehkä linkin avoinna oleviin työpaikkoihin.
On oltava itse aktiivinen ja esimerkiksi lähettää avoin hakemus työnantajille.
Joskus laitoin ison firman henkilöstöpäällikölle hakemuksen ja se tärppäsi.
Kerroin hakemuksessa kaikenlaisista touhuista ja harrastuksista.
Myös ne tavalliset: koulutukset ja työkokemukset.
Jopa mainosten jaon ja vanhempien hoidon.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tainnut asioida kyseisen puljun kanssa kolmisen kertaa kymmenen vuoden aikana. Ihan asiallista, mutta kun on sopivan harvinainen koulutus, niin saa olla rauhassa, eikä pahemmin kursseillakaan ole rauhaa häiritty. Tämmöistä työttömyyden tulisikin olla, eli saa tehdä mitä lystää eikä kukaan ohjaa mihinkään ja tuet juoksee. Kannattaa asua korkean työttömyyden alueella, jossa ei ole resursseja hoitaa kuin niitä, jotka haluavat töihin.

Vierailija
62/64 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pelkkää positiivista sanottavaa. Olen ollut työttömänä melko lyhyitä pätkiä (max puoli vuotta, josta olen ollut työkokeiluissa omasta pyynnöstäni 3-4 kk). 

Mua ei ole ikinä laitettu millekään kurssille tai edes ehdotettu sellaisia. Siinä "alkukartoituksessa" kysytään vähän millaista apua tarvitsisi. Ehkä jos sinne ruksittaa mitä sun sattuu niin ne laittaa helpommin "pupukursseille" tai harjoittelemaan cv:n kirjoittamista.

Oman kokemuksen mukaan omalla käytöksellä ja innokkuudella on iso vaikutus siitä, miten te toimisto sua kohtelee. Jos vaan myrtsinä sanoo "emmätiiä" ja työnhaku on sitä, että laitetaan pelkästään hakemuksia meneen, niin ei se anna kuvaa, että töitä tosissaan hakee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri yrittää pakottaa ja orjuuttaa karenssilla uhaten. Jättäisivät rauhaan jos ei ole oikeita töitä tarjota.

Vierailija
64/64 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut sen käsityksen, että työkkärin homma on pään silittelyä. Työttömiä ei uskalleta painostaa todella työpaikkojen luomiseen.