Armeijassa ei saa tarpeeksi ruokaa- jutut olikin totta!
Ennen oli hyvöt ruuat ja sitä oli tarpeeksi. Nyt on ainakin osassa inttipaikoissa toisin. Ruokaa saa liian vähän, se loppuu kesken tai ei ole aikaa syödä kun sitä ruokaa vihdoin saa. Poika on nyt kuukaudessa laihtunut 10kg ja oli jo hoikka kun meni armeijaan. Luuranko. Pahin päivä tähän asti oli kuulema maastossa kovassa pakkasessa 12h ilman mitään ruokaa. Jos valittaa nälkäänsä niin vastaus on että ei nillitetä. Ei ihme ettei armeija kovin innosta.
Kommentit (61)
Hei ap! Meillä sama kokemus. Syövät koronan vuoksi usein ulkona (ei vain harjoituksissa), ruokailussa kova kiire ja muonapusseissa oleva ruoka jäätyy pakkiin kiinni.
Poika ei halunut itse kertoa asiasta, mutta oli jo ennen armeijaa hyvin hoikka, nyt suorastaan laiha, joten oli pakko kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap! Meillä sama kokemus. Syövät koronan vuoksi usein ulkona (ei vain harjoituksissa), ruokailussa kova kiire ja muonapusseissa oleva ruoka jäätyy pakkiin kiinni.
Poika ei halunut itse kertoa asiasta, mutta oli jo ennen armeijaa hyvin hoikka, nyt suorastaan laiha, joten oli pakko kysyä.
Miksi ette yhä laita ennen ja jälkeen kuvia lehteen tai vaikka tänne, että nähdään ero? Ei tarvitse edes kasvoja laittaa, vaan kropat.
Niin, koska nämä tarinat eivät ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette yhä laita ennen ja jälkeen kuvia lehteen tai vaikka tänne, että nähdään ero? Ei tarvitse edes kasvoja laittaa, vaan kropat.
Miksi pitäisi? Ei tämä ole mikään oikeudenkäynti vaan vauvapalstan keskustelu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Ei tämä ole mikään oikeudenkäynti vaan vauvapalstan keskustelu...
Koska luulisi huolestuneiden ihmisten haluavan muutosta ja ainoa tapa saada muutosta on NÄYTTÄÄ se todellisuus. Siksi tämä on selkeästi pelkästään provo, ja tarinat eivät ole edes totta.
Vierailija kirjoitti:
Meidän aikaan oli ruokaa, mutta ei aikaa syödä sitä. Ihan siellä laihtui itse kukainenkin, kukaan ei nälkään kuitenkaan kuollut, eikä kyllä kukaan soitellut asiasta lehtiin. Enkä usko, että äitini on asiasta itkenyt myöskään millään palstalla..
Aina on ollut aikaa syödä ruokansa. Hyvin ehtii syödä kun syö, eikä vaan ala venyttelemään ja kuhnimaan ruoka edessään, tai alkaa rupatella mukavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän aikaan oli ruokaa, mutta ei aikaa syödä sitä. Ihan siellä laihtui itse kukainenkin, kukaan ei nälkään kuitenkaan kuollut, eikä kyllä kukaan soitellut asiasta lehtiin. Enkä usko, että äitini on asiasta itkenyt myöskään millään palstalla..
Aina on ollut aikaa syödä ruokansa. Hyvin ehtii syödä kun syö, eikä vaan ala venyttelemään ja kuhnimaan ruoka edessään, tai alkaa rupatella mukavia.
Olen edellisen kanssa samaa mieltä. Ensin jonotettiin ruokaa ja sitten jonotettiin viemään tarjottimia pois. Ei ehtinyt syödä kunnolla. Tämä kokemus RUK:sta vuonna -98
Koronatilanteen vuoksi kaikki syö vuoroin ulkona kylmät eväät ja asuukin teltoissa ulkona (viikko kerralaan) ja se ruoka siellä ei vaan riitä. Mun hyväkuntoinen 186 cm pitkä poikani painoi 72 kg ennen armeijaa, laihtunut jo 9 kiloa.... Siis ihan kunnon lämmintä ruokaa kaipaa, jota saa "sisävuorolla"
Meillä ei poika ainakaan myönnä, että nälkää olisi nähnyt, kuulema riittävästi on sapuskaa tarjolla.
Mutta oli silti 1+kg lähtenyt painosta joka muutenkin BMI:n mukaan alakantissa (185cm/60kg) eli tuo ruoka-asia on ainakin tällä äidillä ihan todellinen huolenaihe.
On nyt kotilomalla syönyt kunnolla ja monipuolisesti+olen maapähkinävoita ostanut ja muutenkin yrittänyt kiinnittää erityistä huomiota hänen päivittäiseen syömiseensä ja hyvien rasvojen ym saamiseen. Ja kassiin lähtee evästä mukaan, nötköttiä, öljyssä olevaa tonnikalaa, ruisleipää, papuja tomaattikastikkeessa, pähkinöitä, suklaata, energiapatukoita, kinkku-ja kalakukkotölkit Varustelekasta jne.
Ei se koronan takia tuo tilanne ole, ihan normaalia touhua armeijassa. Omana aikana 2010 syötiin kasarmin ruokalassa alokaskausi. Sen jälkeen kaikki ruokailut oli leiriruokailuja joko leireillä tai kasarmin takapihalla. Skapparit eli luutnantit saivat katsos rahallisen korvauksen aina kun joutuivat syömään muualla kuin kasarmin ruokalassa, joten ne sitten keksivät tällaisen porsaanreiän.
Kyllä alkoi kylmä kaurapuuro ja laiha mehu tulla korvista. Ja lomilla mäkkäriateriat maistui. Leireillä sitä kaurapuuroakin silti söi antaumuksella koska siellä taas ruoka ei ole aina ajallaan edes paikalla.
Oma poika sanoi, että ruokaa on ja hyvää. Mutta välillä ei ehdi syödä. Laihtunut muutaman kilon kyllä, mutta ei haittaa. Osti mukaan viime vapailla proteiinipstukoita ja rusinoita. Niin ne muutkin tekee.
Nykyajan läskipallerot joutaakin olla pari viikkoa syömättä. t: ltn. Ykä I/89
Vierailija kirjoitti:
Vähällä ruoalla ja levolla selviäminen on yksi koulutuksen tavoitteista. Jos oikea tilanne päällä niin voi olla ettei pääse viideltä sotkuun tai voi jopa olla ettei päivällinen olekaan just neljältä nokan alla.
Naurettavaa! Miten tuollaista voi KOULUTTAA? Tositilanteessa sitä sitten selviää, tai ei. Ei siihen mitään koulutusta tarvita! Ihme pelleilyä!
Huutista 10 kg kuukaudessa laihtumiselle :D
Mieheni laihtui armeijassa 20kg :D Ja joo, oli ylimääräistä, ja tästä on 21v aikaa jo.
Ihan samaa ne syö ja juo kuin kotonakin.Siellä vaan liikutaan enemmän ulkona.Niiden juomissa on maitojauhe sokeri valmiina jo ja noita ongelmia voi ennalta ehkäistä harrastamalla liikuntaa ennen armeijaan menoa.Toiset juoksee 15 kilometriä toiset tuijottaa TV ruutua ja syö rasvaa.
Voi oikeasti tulla aika paska maku armeijasta jos siellä ei ruokaa saa. Monissa entisissä kommarimaissa armeijalla oli aina ruokaa riittävästi vaikka kansalle ei ollut. Edes antiikin roomalaiset ei tinkineet ruuasta.
Miehiä kiinnostaa kolme asiaa, ruoka, tussu ja táppaminen. Pyhä kolmio. Älä riko sitä.
Punnitseeko av-mammaäityli poikansa joka lomalla? Voi herranjestas, aikamiehiä ne jo on... Kyllä ne siellä hengissä säilyy, hirveätä paapomista
Armeija on valkokauluspsykopaattien temmellyskenttä. Siitä se ei ole koskaan muuttunut.
Pari grillimakkaraa saa ihmeitä aikaan.