Mikä on sinun sloganisi? Läpi elämäsi kulkeva ajatus tai sananlasku tai sanonta?
Itselläni on:
"Aika parantaa".
Sopii niin moniin tilanteisiin mun elämässä.
Kommentit (1007)
"Kun minä olen _vain_ tämmöinen..."
Ei ole olemassa epätoivoisia tilanteita, on vain epätoivoisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin taivaalta ei tipu pommeja asiat tuppaavat jarjestymaan. (Kokemusta on).
Entä ne, joille asiat eivät ikinä järjestyneet, vaan asiat vain pahenivat ja he kärsivät enemmän ja enemmän ja sitten kuolivat tai menettivät pahasti mielenterveytensä (ja sitten kuolivat). Jokainen tietää, että heitäkin on, eivät vain ole kylläkään huutelemssa, kuinka asiat lopulta järjestyivät. Miksi sinä olistit aina se, jolla asiat lopulta järjestyy hyvälle tai edes kelvolliselle tolalle?
Jokaisen kestokyvyllä ja voimilla on kuitenkin rajat, ja ne voi tulla kenelle tahansa vastaan, jos tulee tarpeeksi isoja vaikeuksia tarpeeksi pitkään. Tai no voihan sitä kai sanoa kuolemastakin, että nyt ne asian sitten järjestyivät...
Kuole sinä tänään ja minä kuolen huomenna.
Älä usko, älä pelkää, älä pyydä.
Tee olosi mahdollisimman mukavaksi silloin, kun sinun on pakko olla jossakin.
Omnia mea mecum porto. Kaiken omaisuuteni kannan mukanani.
Luin lukiossa latinaa. Joitakin sanontoja jäi pyörimään mielessä. Ajattelin tuon sanonnan merkityksen niin, että kun opiskelen ja suoritan tutkintoja, ne ovat arvokas asia elämässäni eikä kukaan voi ottaa niitä minulta pois, ne eivät häviä minnekään, niistä tulee osa minua. Kaikki oppiminen on tietysti hyvä, mutta omassa elämässäni olen saanut nähdä, että tutkinto kantaa ja on kulumaton voimavara.
joo, ja menee vaan päälle makaamaan,niin kyl se siit lähtee
matti
Elämä kohtelee hyvin kun on itselleen hyvä ja tekee parhaansa itsensä eteen valintojen kanssa, koskee se sitten mitä tahansa.
Olen koko elämäni ollut kauhea stressaaja ja jännittäjä. Sitä helpottaakseni olen nyt vanhemmiten omaksunut itselleni ajatuksen:
Ei se niin vakavaa ole.
Ja tottahan tuo on. Tosi harva asia on elämässä on haudanvakavaa, vaan mieli pyrkii luomaan kauhukuvia epäonnistumisesta. Jännitykseen ja normielämän vi tu tukseen (kun joku asia menee päin honkia) on auttanut huomattavasti. Stressaaja olen edelleen, joten pitää vielä opetella lisää kyseisen lausuman sanomaa...
N52
On parempi olla onnellinen kuin olla oikeassa!
Elän niin kuin viulua soittava . Heinäsirkka tulee kertomuksesta Heinäsirkka ja muurahainen kohtaavat.
liika järjestys ja siivous tekee ihmisestä onnettoman.
Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Oma apu paras apu.
R*ssät v*ttuun suomesta.