"Spacetatko" arkeasi? Auto on avaruusalus, kaupungit tukikohtia, ihmiset avaruusolioita jne.
Tykkään ajatella tietoisesti, että maapallo on planeetta avaruudessa (niin kuin se faktisesti tietysti onkin). Siispä liikennevälineet ovat avaruusliikkennevälineitä ja esim. tiet huoltoväyliä avaruustukikohtien eli kaupunkien välillä. Ihmiset ja eläimet ovat avaruusolioita.
Tällainen vieraannuttava "spacettaminen" on tehnyt minut paljon tietoisemmaksi esim. luonnon symmetriasta, kauneudesta ja koko planeettamme erikoislaatuisuudesta universumissa. Avaruusolioiden välistä kommunikaatiotakin tulee tarkkailtua ikään kuin tutkijan mielenkiinnolla. Ja "avaruusaluksella" saa kulkea päivittäin - se on kutkuttava ajatus, aina kun Fordin rattiin tarttuu! :D
Kommentit (34)
Mun mielestä muumilaakso on tylsä ja ärsyttävä. :/
Fantasiamaailma on minun juttu. Keijuja, velhoja, maahisia, ritareita, noitia, örkkejä.. ikää 32
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kivalta, taidanpa kokeilla. Toisaalta voisin tykätä kuvitella olevani myös jossakin Tolkien-maailmassa. N45-v.
Oon joskus mökillä tuota harrastanut. Rinteen sammalmättäästä pilkistää ihan selvästi hobittikolon ovi. :)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä muumilaakso on tylsä ja ärsyttävä. :/
Siellä on jotenkin liian hidasta ja painostavaa tai jotain. Varsinkin jos Nuuska-Muikkunen on paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Fantasiamaailma on minun juttu. Keijuja, velhoja, maahisia, ritareita, noitia, örkkejä.. ikää 32
Arjen "sadullistaminen" toimii kyllä myös! Tykkään ajatella metsässä lymyävän muinaissuomalaisia olentoja.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arjen "sadullistaminen" toimii kyllä myös! Tykkään ajatella metsässä lymyävän muinaissuomalaisia olentoja.
ap
Ajattele, jos niitä olentoja on ihan tavallissa paikoissa arkena. Mitä Väinämöinen ostaisi marketin ilta-alesta tai jännittäisikö saunatonttua hammaslääkärissä?
Mummoni näki avaruusolioita takapihallaan. Eikä pelkästään "spacettanut" niitä mielessään vaan näki kuulemma oikeasti. Vintiltään löytyi siististi niputetut Ultra-lehden vuosikerrat 70- ja 80-luvuilta.
Karibialaisittain spiiece iz de plieece
Virus on periaatteessa meihin iskevä uusi avaruuspöpö. Näin ne sivilisaatiot vähenevät...
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, aikamatkustus on mahdollista, matkustamme koko elämämme ajan avaruudessa Tellus-nimisellä avaruusaluksella.
Arki on tosi-tv sarja nimeltä Telluttajat.
Itse ajattelen maailmaa elimistönä, tiet ja joet ovat verisuonia, eläimet ja ihmiset ovat bakteereja ja soluja, metsät elimiä ja elinjärjestelmiä, ostoskeskukset syöpäpesäkkeitä, sähkölinjastot hermostoa jne.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Olen aina pitänyt tosimaailmaa, jossa ei ole magiaa eikä muita älyllisiä lajeja joiden kanssa ihminen voisi kommunikoida, vähän tylsänä. Niinpä mielikuvittelen maailman jossa on noita kaikkia ja jossa itse olen haltiavelho.
Ei ole kyllä tullut tätä harrasteltua, mutta avaruusjutut jonkin verran kiinnostelee silloin tällöin.
Eilen katselin Twitchistä Nasan lähetystä avaruudesta (valmistautuivat parhaillaan avaruuskävelyyn).
Kuulostaa aivan hauskalta itsensä viihdyttämiseltä tuollainen arjen spacettaminen.
:)
Kotivillasukkani ovat galaktisen sisälämmönsäätelyn suojaimet, joita pidetään tiiviisti liikkumisraajojen lämmitinkalvojen kanssa.