Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvinkää asuinpaikkana?

Vierailija
04.02.2021 |

Lapseton sukulaispari on muuttamassa kerrostaloon ja kysyi, kiinnostaisiko meitä ostaa heidän talonsa. Se sijaitsee omakotitaloalueella sairaalan eteläpuolella. Vaatisi tosin ison remontin, mutta erinomainen pohja ja ihanan tilava.

Itse on mietitty jo vuosia muuttoa pois pk-seudulta, mutta mietityttää lähinnä se, että ei tiedetä Hyvinkäästä asuinalueena mitään. Eikä varsinkaan tuosta asuinalueesta.

Kaikki näkökulmat kiinnostaa!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin työpaikkana se oli kauhea. Olin töissä siellä kahdessa eri paikassa enkä viihtynyt yhtään. Kovin närppysiä ja ilkeitä ihmisiä.

Hyvinkääläiset on. Hyvinkääläisten suosikki harrastus on v%ttuilu. T: ex-hyvinkääläinen

Vierailija
22/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas jänniä kokemuksia ihmisillä... Ite muutettiin viisi vuotta sitten Hyvinkäälle ja ollaan viihdytty oikein mainiosti. Parhaita puolia ovat kaupunkimaisuus ja ulkoilu- ja viheralueiden yhdistelmä. Keskusta on sopivan kokoinen ja palvelut riittävät (ollaan lapsiperhe, joten yökerhoja ja baareja emme kaipaakaan) ja luonto on lähellä. Hiihtoladut menevät melkein kotioven edestä ja pääsee tekemään lenkin vaikka Hyvinkään ympäri. Retkeily-, ulkoi- ja marjapaikkoja löytyy läheltä, Usmista. Helsinkiin pääsee kivasti pyörällä + junalle tunnissa. Lasten pävähoito löytyi läheltä, eikä ole samanlaista stressiä kuin HElsingissä että pk-paikka saattoi olla jopa tunnin matkan päässä kotoa! Täällä kaukaisimpaankin päiväkotiin olisi ollut matkaa autolla 10 min. Ja itse olen kyllä tutustunut ihmisiin, niin hyvinkääläisiin kuin muualta tulleisiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla sielultani pikkukaupunkilainen. Ollaan tosiaan lapsiperhe, jonka aikuiset viihtyy lähinnä kotona.

Ei käydä ytimessä kuin kesälomilla, joskus mennään hotelliin lähilomalle. Asioidaan lähinnä Jumbossa yms. vastaavissa paikoissa. Harrastukset on niin tavallisia, että luultavasti onnistuu. Tosin uimahalli on kyllä tärkeä, pitää googlailla onko Hyvinkäällä.

Työt olisi edelleen Helsingissä, mutta jatkossa yhtenä päivänä viikossa pitää mennä konttorille, joten se kyllä onnistuisi. Lähellä on bussipysäkki, jolla pääsisi suoraan Kamppiin(?), mutta juna kyllä varmaan nopeampi.

Toi huumejuttu on muuten jännä nosto, koska täällä Helsingissähän niitä varsinkin on, eli en usko Hyvinkään siinä suhteessa olevan mitenkään ainakaan pahempi.

Meillä tosiaan lapsiperhe, mies haaveilee pitsauunista ja minä pihakeinusta. Asutaan nyt vähän ahtaasti rivarissa, koska isompaan ei ole ollut varaa.

-ap

Sairaalan eteläpuolisuus tarkoittaa, ettei siellä ole palveluita. Kaikkialle on pitkä matka, eli oma auto olisi suht välttämätön.

Pitkän matkan dösät kulkee Vehkojan läpi ja varmasti sitä kauttaa pääsee Helsinkiin. Rautatieasemalle on oma matkansa, ettei se niin paljon nopeampi reitti olisi.

Hyvinkäällä on Sveitsissä uimahalli ja maauimala. Vasta rempattu, että se on ollut aina kohdillaan ja käyttökelpoinen.

Itsekin olen entinen hyvinkääläinen ja monet negat mitä tässä ketjussa on mainittu pitää munkin kohdalla paikkansa. Sisäänpäin lämpiäväisyys, ihmisten täysityylittömyys ja kaupungin tylsyys on erityisen käsinkosketeltavaa.

Nythän siellä on jopa on (kesä)tapahtumia, joita ei mun nuoruudessani ollut. Pari leffateatteria. Horteestaan heräävä kaupungin teatteri. Antti Luusuaniemen Red Carpet.. jne. vai mitä nyt korona onkaan näille tehnyt.

Mietittiin lasten olessa pieniä muuttoa Hyvinkäälle takas ja kyllähän se naurua hersytti. Saakeli sieltä loukosta on jo päästy, ei takaisin, ei, ei, ei... Se ajatuskin oikeasti ahdistaa. Mieheni siis on junantuoma, eikä mitenkään päässyt Hyvinkääseen ja hyvinkääläisiin kiinni, vaikka yritystä oli. Sitä nenän vartta tuijottelua ja ulosjättämisen määrää...

Siskoni sitten kyllä muutti Helsingistä takaisin lentokoneen tuoman miehensä kanssa ja ovat viihtyneet Hyvinkäällä.

Ne jotka eivät ole koskaan pois sieltä muuttaneet, kärsii huonosta itsetunnosta. "no, me ei koskaan täältä mihinkään päästy!" < todella moni toistelee tätä ja mun mielestä se kertoo paljon siitä kaupungin hengestä. Osa syntyperäisistä kokee, että pois muuttaminen olisi portti parempaan, mutta niinpä vaan jämähdettiin tänne. Kotipaikka ylpeys puuttuu heiltä, jotka siellä asuvat ja kaupunkia rakentavat ja suunnittelevat tulevaisuuden. Siksipä se tylsänä pysyykin.

Vierailija
24/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas jänniä kokemuksia ihmisillä... Ite muutettiin viisi vuotta sitten Hyvinkäälle ja ollaan viihdytty oikein mainiosti. Parhaita puolia ovat kaupunkimaisuus ja ulkoilu- ja viheralueiden yhdistelmä. Keskusta on sopivan kokoinen ja palvelut riittävät (ollaan lapsiperhe, joten yökerhoja ja baareja emme kaipaakaan) ja luonto on lähellä. Hiihtoladut menevät melkein kotioven edestä ja pääsee tekemään lenkin vaikka Hyvinkään ympäri. Retkeily-, ulkoi- ja marjapaikkoja löytyy läheltä, Usmista. Helsinkiin pääsee kivasti pyörällä + junalle tunnissa. Lasten pävähoito löytyi läheltä, eikä ole samanlaista stressiä kuin HElsingissä että pk-paikka saattoi olla jopa tunnin matkan päässä kotoa! Täällä kaukaisimpaankin päiväkotiin olisi ollut matkaa autolla 10 min. Ja itse olen kyllä tutustunut ihmisiin, niin hyvinkääläisiin kuin muualta tulleisiin. 

Nyt hymyilytti, sehän on sitten jo kaupungin toisella puolella se päiväkoti. ;) Autotonta kyllä ketuttais saada tuommoinen päiväkotipaikka. Vaikka Hyvinkäällä toimiikin paikallisliikenne, niin aika jäykästi. Sairaalan suuntaan ehkä parhaiten. < Huomio, ap:lle.

Edellisessä viestistä jäi sanomatta, että luonto on tärkeä osa Hyvinkäätä. Sveitsi on ihan paras paikka. Vaikkei ne vesistöt siinä keskustassa olekaan, niin onhan siellä luonnonvesiä paljonkin ympärillä. Ja se uimala on pop! Sitä luonto on kivasti kyllä siellä kaikkialla.

Itselle ravintolaelämäkin on tärkeetä myös lapsiperheellisenä. Pubeissa on kiva käydä lasillisilla ja ravintoloissa lasten kanssa ruokia syömässä. Hyvinkäällä aika heikkoa tämä osasto. Sillon jo nuorena käytiin Helsingissä syömässä, joten työt, kaverit ja vapaa-aika oli Helsingissä, miksipä emme mekin.

Vierailija
25/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut elämäni Hyvinkäällä enkä ole nähnyt yhtään narkkaria. Tuo huumeongelmaisuus on joku urbaani legenda.

Jos olet nuori, niin ethänsä niitä näekään kun aikoinaan poliisin aloitti kampanjan "24 turvallista tuntia Hyvinkäällä". Silloin Hyvinkäällä oli vielä Appari jossa huumeita käytettiin avoimesti. Kaupunki täytettiin kameroilla ja huumeiden käyttäjät ajettin asuntoihinsa piiloon. Samalla kuoli Hyvinkään yökerhotoiminta. Silti vieläkin Riihimäki ja Hyvinkää tulee useissa huumejutuissa eteen. Keski-ikäiset sedät diilaa sieltä ympäri Suomea vieläkin piriä.

Eikö Apparia enää ole?! Mun ysäri kotini. ;)

Itsehän olen siis Paavolan kasvatti ja tosiaan ysärillä Apparissa "asuin". En muista kovinkaan montaa narkkaria itse nähneeni tai huumeita yleensäkään. Tietyt bilekäyttäjät tunnettiin tosiaan naamalta. Jos huumeille tarvetta olisi ollut, niin olisin tienyt keheen ottaa yhteyttä, että aineita olisin saanut. Mun mielestä hyvin kulisseissa oli silloin ja nytkin, mitä suvun ja kavereiden kanssa jutellut.

Paremmin tuo huumeosasto täällä pkseudulla näkyy katukuvassa. Vaikken mä nyt tunne ketään, enkä tietäis keltä tehdä ostoksia. Silti katukuvassa on jos jonkinlaista nistiä.. :(

Huumeita on jokaisessa niemessä ja notkossa. Valitettavasti.

Vierailija
26/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut elämäni Hyvinkäällä enkä ole nähnyt yhtään narkkaria. Tuo huumeongelmaisuus on joku urbaani legenda.

Jos olet nuori, niin ethänsä niitä näekään kun aikoinaan poliisin aloitti kampanjan "24 turvallista tuntia Hyvinkäällä". Silloin Hyvinkäällä oli vielä Appari jossa huumeita käytettiin avoimesti. Kaupunki täytettiin kameroilla ja huumeiden käyttäjät ajettin asuntoihinsa piiloon. Samalla kuoli Hyvinkään yökerhotoiminta. Silti vieläkin Riihimäki ja Hyvinkää tulee useissa huumejutuissa eteen. Keski-ikäiset sedät diilaa sieltä ympäri Suomea vieläkin piriä.

Eikö Apparia enää ole?! Mun ysäri kotini. ;)

Itsehän olen siis Paavolan kasvatti ja tosiaan ysärillä Apparissa "asuin". En muista kovinkaan montaa narkkaria itse nähneeni tai huumeita yleensäkään. Tietyt bilekäyttäjät tunnettiin tosiaan naamalta. Jos huumeille tarvetta olisi ollut, niin olisin tienyt keheen ottaa yhteyttä, että aineita olisin saanut. Mun mielestä hyvin kulisseissa oli silloin ja nytkin, mitä suvun ja kavereiden kanssa jutellut.

Paremmin tuo huumeosasto täällä pkseudulla näkyy katukuvassa. Vaikken mä nyt tunne ketään, enkä tietäis keltä tehdä ostoksia. Silti katukuvassa on jos jonkinlaista nistiä.. :(

Huumeita on jokaisessa niemessä ja notkossa. Valitettavasti.

Taidat olla 70-luvulla syntynyt? Ne huumeet oli enemmän 80-luvulla syntyneiden juttu. Appariin huumeet tuli laajemmin 90-luvun lopussa. 2000-luvun taitteessa bustattiin muutama iso diilaaja Hyvinkään seudulta ja moni joutui istumaan toviksi. Vähän aikaa oli rauhallisempaa kunnes vähitellen porukka pääsi pois vankilasta ja meno jatkui entistä kovempana. Nykyisestä menosta en tiedä, mutta kuollellta näyttää kaupunki.

Vierailija
27/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OKT voi varmaan vielä mennä ja jos tykkää omasta rauhasta (kuten itsekin). Asuin viime vuonna hetken hyvinkäällä kerrostalossa ja nopeasti tuli mitta täyteen niitä sosiaalisia ongelmia siellä. Pisteenä iin päälle ja lopullisena syynä lähtöön oli parin kuukauden valvottaminen yläkerran idioottien toimesta. Toivun siitä edelleen ja koko ajan vaikuttanut mm. työntekokykyyni. Isännöitsijä ihan käsi. Asuin Donnerinkadulla kerrostalossa jonka mielsin hyväksi taloksi ensivaikutelmaltaan. Talossa oli vissiin jotain huumekauppaakin ja kasvattamoa. Pihanurmella lojui silloin tällöin käytetty kortonki jne. Roskikset tursusi aina täynnä ja kotiin piti varastoida roskia, kun katoksen lattiatkin oli jo täytetty niillä. Yhden isomman risteyksen valot oli rikki varmaan kuukauden ellei pitempäänkin. Ilta ysin jälkeen keskustan liikennevalot sammutettiin, ihme ettei katuvalotkin. Sen vaan huomaa, missä päin on varallisuutta hoitaa asiat kunnolla, ja missä ei. Ja se kertoo, minkälaisia ihmisiä siellä sitten asuu.

Vierailija
28/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OKT voi varmaan vielä mennä ja jos tykkää omasta rauhasta (kuten itsekin). Asuin viime vuonna hetken hyvinkäällä kerrostalossa ja nopeasti tuli mitta täyteen niitä sosiaalisia ongelmia siellä. Pisteenä iin päälle ja lopullisena syynä lähtöön oli parin kuukauden valvottaminen yläkerran idioottien toimesta. Toivun siitä edelleen ja koko ajan vaikuttanut mm. työntekokykyyni. Isännöitsijä ihan käsi. Asuin Donnerinkadulla kerrostalossa jonka mielsin hyväksi taloksi ensivaikutelmaltaan. Talossa oli vissiin jotain huumekauppaakin ja kasvattamoa. Pihanurmella lojui silloin tällöin käytetty kortonki jne. Roskikset tursusi aina täynnä ja kotiin piti varastoida roskia, kun katoksen lattiatkin oli jo täytetty niillä. Yhden isomman risteyksen valot oli rikki varmaan kuukauden ellei pitempäänkin. Ilta ysin jälkeen keskustan liikennevalot sammutettiin, ihme ettei katuvalotkin. Sen vaan huomaa, missä päin on varallisuutta hoitaa asiat kunnolla, ja missä ei. Ja se kertoo, minkälaisia ihmisiä siellä sitten asuu.

Hyvinkäällä asuminen ilman ok-taloa on itsensä kiduttamista. Kerrostaloon sinne muuttaa ne joilla ei ole Helsinkiin varaa. Ja kun siellä ei baareissa tapahdu mitään, niin ihmiset dokaa ja vetää kamaa siellä kämpissään.

Vierailija
29/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt Hyvinkäällä ala-asteelta ylioppilaaksi. Vielä lukion jälkeenkin opiskelin vielä viitisen vuotta Hyvinkäältä käsin kunnes muutin pääkaupunkiseudulle.

Positiiviset asiat muistoissani: 70-luku oli Hyvinkään kulta-aikaa.

Musiikkiluokat olivat hyvät ainakin silloin kasarilla. Musiikkiopisto oli laadukas myös.

Golfia on helppo pelata Hyvigolf& Kytäjä-golf, sopiva laskettelukeskus Sveitsi toimii, lentokenttä mahdollistaa lentoharrastuksen , ampumarata löytyy myös jos sellainen kiinnostaa. Huipuin juttu on Hyvinkään Sveitsin ulkouimala kesällä eikä sisähallikaan hullumpi ole viihdealtaineen! Sveitsin ulkoilumahdollisuudet ovat ihastuttavat. Vain kunnon vesistö puuttuu. Kauppakeskus -Willa on kyllä käsittämättömän monipuolinen sijaitakseen Hyvinkäällä. Positiivinen yllätys. On Espressohouse&jungle juice jne. Subwayn laatu & asiakaspalvelu on huippuhyvää.

Huonoja asioita Hyvinkäällä

Asun nyt juuri puolisen vuotta Hyvinkäällä paluumuuttajana kunnes kotini rakennustyöt valmistuvat piakkoin pääkaupunkiseudulla ja tuntuu että en kestä enää hetkeäkään olla tässä rumassa cityssä jossa ihmisten etuoikeus tuntuu olevan yleinen töykeys kanssaihmustä kohtaan kuin myös jääräpäisyys Esimerkiksi siis pyörällä ajaminen melkein päin kun olin tämän vanhemman mieshenkilön ajolinjalla pääkadun ylittäessäni kävellen suojatien vihreän valon palaessa puhumattakaan tuhahtelusta, halveksunnasta ja ärähtelystä joita mies minulle osoitti kun toisena jääräpäänä en väistänyt. Ts. Hyvinkääläinen on hieman jääräpäinen sanoisin. Vaikea löytää positiivista vastakaikua ja sosiaalista asennetta ympäriltä niin kuin koen pääkaupungissamme jatkuvasti ihan vieraiden kanssa tapahtuvan.

Ajomatka esim. Leppävaaraan kestää vajaan tunnin. Talvella liukkailla ikävä ajaa näin pitkää matkas 57km ja kun junat myöhästelevät työmatkailu on haaste.

Alkoholisteja tuntuu löytyvän paljon Hyvinkäältä. Kerrostalossa jossa asustelen nyt onneksi hetkellisesti on kaksi alkoholistia samassa rapussa.

Omakotitalot ovat kyllä kalliita Hyvinkäälläkin, erit. uudet talot. Samalla hinnalla saa jo talon jostain kivastakin paikasta.

Rempatkaa se ok-talo ja myykää pois. Flipatkaa - säästätte perheenne monelta kurjalta kokemukselta ja epätoivoiselta hetkeltä😂

Vierailija
30/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nämä Hyvinkäällä niin hyvin viihtyvät ovatkin juuri niitä mystisiä kotonaan piilottelevia huumeiden käyttäjiä..?😂buhhahhahahaa

Vierailija
31/33 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta täytyy kommentoida. 7 vuotta sitten muuttaneena en näe mitään ongelmaa. Lapsiperheille kaikki mahdolliset palvelut ja luonto lähellä.

Willassa kaikki tarpeelliset palvelut, spesiaalimmat sitten netistä.

Pari klubia löytyy ja Helsinkiin pääsee vajaassa tunnissa jos siltä tuntuu.

Huumeongelmasta ei tietoakaan, ainakaan nykypäivänä.

Kyllä itselleni on ainakin seuraa löytynyt vaikka en Hyvinkäältä ole alunperin, joten ihme juttua. Eipä missään muuallakaan ihmiset kotoa kantaa jos ei mitään itse tee.

Moderni, siisti ja monipuolinen kaupunki. Suosittelen.

Vierailija
32/33 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin useamman vuoden muualla, useammassa kaupungissa, ja vähän alle 30veenä päätin palata Hyvinkäälle. Paremmin täällä viihdyn kun noissa muissa kaupungeissa. Ehkä oon just niin sisäänpäinkääntynyt introvertti että sopii mulle, saa olla rauhassa 😆 Ja parasta täällä on luonto! Niin hyvä ulkoilumahdollisuudet ja luontopolut ihan keskustan alueellakin! Kulttuuria kyllä voisi olla enemmänkin, ja eihän tuo kaupungin keskusta silmiä hivele... mutta muuten tosi jees paikka mulle! 

Vierailija
33/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuteni ja nuoruuteni Hyvinkäällä asuneena voisin kommentoida että kaupunki turvallinen, välimatkat sopivat (polkupyöräilijöitä ja sähköskuuttaajia paljon). Ihmiset mukavan välittömiä ja juttelevaisia vrt. helsinkiläisiin. Sveitsin metsäpolut ja kirjasto sekä uimala tosi hyviä paikkoja. Voisin harkita muuttamista takaisin, jos sellainen elämäntilanne tulisi eteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi