Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvinkää asuinpaikkana?

Vierailija
04.02.2021 |

Lapseton sukulaispari on muuttamassa kerrostaloon ja kysyi, kiinnostaisiko meitä ostaa heidän talonsa. Se sijaitsee omakotitaloalueella sairaalan eteläpuolella. Vaatisi tosin ison remontin, mutta erinomainen pohja ja ihanan tilava.

Itse on mietitty jo vuosia muuttoa pois pk-seudulta, mutta mietityttää lähinnä se, että ei tiedetä Hyvinkäästä asuinalueena mitään. Eikä varsinkaan tuosta asuinalueesta.

Kaikki näkökulmat kiinnostaa!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän asuu ne, keillä ei ole varaa stadissa asua.

Varmasti löytyy samanhenkistä porukkaa.

Vierailija
4/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt ja asunut nuoruuteni Hyvinkäällä. joten jotain sanottavaa tähän on. Se, että jaksatteko asua siellä riippuu ihan millaisia te olette. OK-talo on välttämättömyys, koska ei Hyvinkäällä ole mitään. Motaria pitkin pääsee siedettävässä ajassa Helsinkiin, mutta pitkä se matka on. Juna on kallis.

Huumeita on paljon, kuten muissakin radanvarsi kaupungeissa. Sisään päin kääntynyt ja pieni, joten ulkopaikkakuntalaisen on vaikea tutustua ihmisiin. Itse en pystyisi asua. Negatiiviset asiat ylittävät positiiviset, mutta jos omakotitalo kiinnostaa ja ei kaipaa liikaa Helsingin palveluita ja menoa, niin kai tuo menee.

Vierailija
5/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäänpäinlämpiävä, kyräilevä kuppikunta. Vähänkään massasta poikkeavalle kauhistus, paisti jos poikkeat oikealla tavalla ja löydät oikeisiin kulttuuri- ja taidepiireihin. Häivyin 25 vuotta sitten ja paluuta ei ole, pikaiset käynnit riittävät. Ystävä joutui olosuhteiden pakosta muuttamaan vuodeksi takaisin Hyvinkäälle, ihan positiivisella mielellä meni mutta jo parin kuukauden jälkeen oli sitä mieltä että pois olisi kiva päästä. Ja pääsikin, kun työkuviot onneksi muuttuivat. Hankala kuvailla ulkopuoliselle, mutta se yleistunnelma on jotenkin kauhean ahdistava.

Vierailija
6/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti hoidetaan asiat.

Vierailija
7/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt ja asunut nuoruuteni Hyvinkäällä. joten jotain sanottavaa tähän on. Se, että jaksatteko asua siellä riippuu ihan millaisia te olette. OK-talo on välttämättömyys, koska ei Hyvinkäällä ole mitään. Motaria pitkin pääsee siedettävässä ajassa Helsinkiin, mutta pitkä se matka on. Juna on kallis.

Huumeita on paljon, kuten muissakin radanvarsi kaupungeissa. Sisään päin kääntynyt ja pieni, joten ulkopaikkakuntalaisen on vaikea tutustua ihmisiin. Itse en pystyisi asua. Negatiiviset asiat ylittävät positiiviset, mutta jos omakotitalo kiinnostaa ja ei kaipaa liikaa Helsingin palveluita ja menoa, niin kai tuo menee.

Voisin vielä lisätä tähän, että kavereistani ne joilla on kallis harrastus joka vaatii tilaa ovat jääneet tai muuttaneet takaisin Hyvinkäälle, koska asuminen on siellä halvempaa. Tulevat sitten Helsinkiin viikonloppuisin. Baari- ja yökerhotoiminta

on siellä täysin kuollut.

Vierailija
8/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden asuin Hyvinkäällä ja se tosiaankin riitti. Olin silloin lapseton ja elämä oli aktiivista. Muutin työn perässä ja ajattelin, et lähellä Helsingin elämää hyvinhän siitä pääsee kulkemaan. Virhe. Hyvinkiää oli maailman tylsin paikka asua! eikä se kulkeminenkaan sieltä ihan helppoa ole. Aika nopeasti aloin etsiä uutta työtä ja muutin pois. Sen jälkeen olen asunut Helsingin lisäksi mm. Kuopiossa, Tamperella ja Oulussa. Kaikkialla muualla olen viihtynyt, joten ei ole siitäkään kiinni, että olisin jotenkin asuinpaikan suhteen liian vaativa.

Vierailija
9/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut elämäni Hyvinkäällä enkä ole nähnyt yhtään narkkaria. Tuo huumeongelmaisuus on joku urbaani legenda.

Vierailija
10/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Hyvinkäällä ei ole niin sosiaalista ilmapiiriä, kuin jossain Hesassa. Rauhallinen ja ei mitään tapahtuva kaupunki.

Vierailija
11/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheelle varsin mukava paikka, lapsille harrastuksia, aikuisille ehkä ei erityisemmin, jos taide ja kulttuuri on tärkeitä. Helppo paikka asua, ripeästi sai lapsille päivähoitopaikan, kouluissa ei mitään erityisiä isoja ongelmia (samaan tapaan kuin edellisessä kotikaupungissa Lahdessa).

Vierailija
12/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut elämäni Hyvinkäällä enkä ole nähnyt yhtään narkkaria. Tuo huumeongelmaisuus on joku urbaani legenda.

En ole itsekään nähnyt, mutta kuullut oon. Joku uutisoinnut jossain päin Hyvinkäätä tapahtuneen. Elämäni oon asunut Hyvinkäällä.

Vierailija
13/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin ja kasvoin Hyvinkäällä. Parikymppisenä muutin Helsinkiin (niinkuin aika moni muukin nuori aikuinen Hyvinkäältä). Jos joskus perustaisin perheen, enkä haluisi/pystyisi asumaan Helsingissä niin muuttaisin ehdottomasti Hyvinkäälle (esim. vs. Järvenpää/Nurmijärvi/Riihimäki).

Hyvinkää ei ole ehkä kaikista houkuttelevin 18-25 vuotiaille, mutta sitä vanhemmille ja lapsille on oikein ok!.

+ Willan myötä on palvelut ja kaupat kunnossa

+ Työllisyys käsittääkseni ok (Kone/Konecranes/Myllyn Paras jne. työllistävät paljon)

+Hintataso asumisen osalta ok

+Hyvät harrastusmahdollisuudet (Euroliiga/Hyps, Ahmat, Tahko, Hypo, SCH)

+Hyvät koulut

-Baari/yökerho kulttuuria ei oikeastaan ole enää. (Crafters on mainio olutravintola, mutta siihen jääkin)

-Ravintolakulttuuri kanssa aika heikko. Oli aikaisemmin pitkään klassinen Rosso-kaupunki. Nykyisin muutama hieman laadukkaampi (esim. 2Puuta), kaikki muut ovat 10€/annos- ketjuravintoloita. Ei huonoja, mutta ei erityisen hyviäkään.

Hyvinkää on oikeasti mainettaan parempi, maantieteellisesti iso kaupunki, ei ihan tuppukylä mutta omaakin rauhaa saa juuri niin paljon kuin haluaa.

Vierailija
14/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nuori, niin ethänsä niitä näekään kun aikoinaan poliisin aloitti kampanjan "24 turvallista tuntia Hyvinkäällä". Silloin Hyvinkäällä oli vielä Appari jossa huumeita käytettiin avoimesti. Kaupunki täytettiin kameroilla ja huumeiden käyttäjät ajettin asuntoihinsa piiloon. Samalla kuoli Hyvinkään yökerhotoiminta. Silti vieläkin Riihimäki ja Hyvinkää tulee useissa huumejutuissa eteen. Keski-ikäiset sedät diilaa sieltä ympäri Suomea vieläkin piriä.

Vierailija
15/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla sielultani pikkukaupunkilainen. Ollaan tosiaan lapsiperhe, jonka aikuiset viihtyy lähinnä kotona.

Ei käydä ytimessä kuin kesälomilla, joskus mennään hotelliin lähilomalle. Asioidaan lähinnä Jumbossa yms. vastaavissa paikoissa. Harrastukset on niin tavallisia, että luultavasti onnistuu. Tosin uimahalli on kyllä tärkeä, pitää googlailla onko Hyvinkäällä.

Työt olisi edelleen Helsingissä, mutta jatkossa yhtenä päivänä viikossa pitää mennä konttorille, joten se kyllä onnistuisi. Lähellä on bussipysäkki, jolla pääsisi suoraan Kamppiin(?), mutta juna kyllä varmaan nopeampi.

Toi huumejuttu on muuten jännä nosto, koska täällä Helsingissähän niitä varsinkin on, eli en usko Hyvinkään siinä suhteessa olevan mitenkään ainakaan pahempi.

Meillä tosiaan lapsiperhe, mies haaveilee pitsauunista ja minä pihakeinusta. Asutaan nyt vähän ahtaasti rivarissa, koska isompaan ei ole ollut varaa.

-ap

Vierailija
16/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ulkopuolisen näkemys Hyvinkääseen. Asuin siellä opintojen takia monta vuotta. Pakko sanoa, että oli järkytys, miten sisäänpäinlämpiävä ko paikkakunta oli. En usean vuoden opintojen aikana tutustunut tai ystävystynyt kehenkään paikkakuntalaisten, paitsi opiskelukavereihini, vaikka harrastin ja olen sosiaalinen. Todella umpimielinen tuppukylä. Olin onnekas, kun pääsin pois. Parasta paikassa oli se, että pääsi pois.

Vierailija
17/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla sielultani pikkukaupunkilainen. Ollaan tosiaan lapsiperhe, jonka aikuiset viihtyy lähinnä kotona.

Ei käydä ytimessä kuin kesälomilla, joskus mennään hotelliin lähilomalle. Asioidaan lähinnä Jumbossa yms. vastaavissa paikoissa. Harrastukset on niin tavallisia, että luultavasti onnistuu. Tosin uimahalli on kyllä tärkeä, pitää googlailla onko Hyvinkäällä.

Työt olisi edelleen Helsingissä, mutta jatkossa yhtenä päivänä viikossa pitää mennä konttorille, joten se kyllä onnistuisi. Lähellä on bussipysäkki, jolla pääsisi suoraan Kamppiin(?), mutta juna kyllä varmaan nopeampi.

Toi huumejuttu on muuten jännä nosto, koska täällä Helsingissähän niitä varsinkin on, eli en usko Hyvinkään siinä suhteessa olevan mitenkään ainakaan pahempi.

Meillä tosiaan lapsiperhe, mies haaveilee pitsauunista ja minä pihakeinusta. Asutaan nyt vähän ahtaasti rivarissa, koska isompaan ei ole ollut varaa.

-ap

Huumeet eivät näy ulospäin kuten Helsingissä, koska pieni paikkakunta ja naamat tunnistetaan. He jotka jäävät huumeista kiinni joutuvat poliisien ahdistelemaksi 24/7, joten huomiota koitetaan välttää. Silti niitä on siellä paljon.

Yksinäisyyteen kannattaa varautua jos ei tunne sieltä ketään, koska Hyvinkää on niin sisäänpäin kääntynyt paikka, että muihin tutustuminen on erittäin vaikeaa. Ihmiset haluavat olla omissa porukoissa ja tehdä omia asioita. Sosiaaliset ihmiset muuttavat sieltä pois jo nuorena.

Vierailija
18/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin työpaikkana se oli kauhea. Olin töissä siellä kahdessa eri paikassa enkä viihtynyt yhtään. Kovin närppysiä ja ilkeitä ihmisiä.

Vierailija
19/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesistöjen puuttuminen keskustasta ankeuttaa Hyvinkäätä entisestään. Yleensä kaupungit on rakennettu vesistöjen viereen, Hyvinkäätä ei.

Vierailija
20/33 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ulkopuolisen näkemys Hyvinkääseen. Asuin siellä opintojen takia monta vuotta. Pakko sanoa, että oli järkytys, miten sisäänpäinlämpiävä ko paikkakunta oli. En usean vuoden opintojen aikana tutustunut tai ystävystynyt kehenkään paikkakuntalaisten, paitsi opiskelukavereihini, vaikka harrastin ja olen sosiaalinen. Todella umpimielinen tuppukylä. Olin onnekas, kun pääsin pois. Parasta paikassa oli se, että pääsi pois.

Sinä onnekas. Olen syntynyt Hyvinkäällä ja kaikki itselleni on Hyvinkäällä. Tällä hetkelläkään ei ole yhtään ystävää. Aloin juuri murjottaa, kun annettiin käsitys, että muualla ollaan paljon mukavampia ihmisiä. :(

Olen ihmetellytkin, että missä kaikki ikäiseni on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi