Olen uskossa mutta en ole kertonut siitä kennellekkään
Olen siis uskossa mutta en ole kertonut uskostani ihmisille. Vanhempani ja ystäväni on ateisteja ja pelkään että mut leimataan hulluksi jos kerron heille olevani uskossa. Tavallaan pidän uskoani yksityisasiana ja ei se muille kuulu mutta toisaaltaan usko merkitsee mulle paljon joten olisi siitä hyvä kai ihmisille kertoa. Mitä siis tehdä?
Kommentit (26)
Rukoilkaa mun puolesta , että ahdistus hellittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa"
mies53v
Jeesus kuulostaa tämän perusteella vähän katkeralta kaverilta noin niinkuin jumalan pojaksi.
No jumalahan on täysin umpi-narsistinen sadisti, joten miksei poikansakin?
Kyllä itse näen sen niin, että uskon pitää olla elämässä niin tärkeänä osana, että se välittyy muillekin. Eihän uskossa pitäisi olla mitään hävettävää. En lähtisi siis kieltämään tai peittelemään uskoa. Tunnet vain turhaan huonoa omaatuntoa, kun et tuo asiaa ilmi edes läheisillesi. Toteat vain, että olet löytänyt Jumalan ja toivot kunnioitustasi vanhemmiltasi. Ateistit aina väittävät olevansa älykkäitä ihmisiä, joten he varmasti osaavat kunnioittaa ja arvostaa henkilökohtaisia valintojasi.
Ja en siis itse ole millään tavoin uskossa.
Riittää että Jumala tietää ja Jumalahan tietää kaiken. En koe itsekkään mitään tarvetta puhua uskostani kelleen varsinkaan kaikenmaailman herjaajille vielä heidänkin hymy hyytyy sillä he toisiaan tukevatkin tässä maailmassa mutta tuomiopäivänä heitä ei tue kukaan.
Kyllä on velvoite, lähetyskäsky. Jos ei noudata sitä, on huono kristitty.