Tykkäätkö nyky"laulajattarien" laulutyylistä?
Näistä Eloveenoista ja Elleistä jotka känisevät, naukuvat, voihkivat ja painottavat tavuja suomen kielen vastaisesti? Vertaapa esimerkiksi Carolaan tai Seija Simolaan, niin huomaat eron.
Kun ei osaa laulaa, niin pitää paikata kaikenlaisella tehostamisella.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi tosiaan oppia ensin laulamaan kunnolla. Sitten kun se on hallussa voisi maltillisesti käyttää tehokeinoja.
Eihän tartte koska autotune. Autotunettamatonta musaa ei julkaise enää kukaan.
Entäs se maltti tehokeinojen käytössä? Ai niin, sitäkään ei käytä kukaan.
No en tykkää. Sanotuksetkin on täynnä anglismeja, ettei edes ymmärrä.
En tykkää yhtään. Voffissakin tulee cringe, jos yritetään sellaista.
Tykkään Vestasta. Suurin osa suomalaisista naislaulajista on aika surkeita. Kaikki Anni Eveliinä Bäh Böh Vessalat ja Teräsniskat on surkeita.
t. mies 38
Kyllä ulkomaillakin tosiaan osataan. Muistan, kun jossain kehuttiin Billie Eilishiä, miten mahtava nuori esiintyjä, niin aito ja ilmaisuvoimainen. Sitten kuuntelin Spotifysta, ja hemmetti, sehän oli ihan tätä samaa huokailugenreä.
Inhoan näitä tulkitsijoita sydämeni pohjasta. Ihanaa, että muutkin. Taidanpa laittaa Dusty Springfieldiä soimaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kaikkein sietämättömimpiä ovat ulkomaisten artistien, Beyoncen tyyliset kiekumiset. Suurin osa sanoista jotain ooOooououoouooOOohh ja yksi fraasi jota toistellaan, taustalla soiden aina samanlainen lattarityylinen jytke tai maustettu autotunella ja räppiosuuksilla. Tällainen soi lähes aina yökerhoissa ja mietin että ihanko oikeasti joku pitää sellaisesta. Oikeastiko joku kuuntelee, laittaa soimaan, tuollaisia kiekumisbiisejä joita ei toisistaan erota ja on että "just tämä kappale on mulle tosi merkittävä, uuuuouuuuoo, just get... yyyyyoooouuuuooo... oooh, I am stronggguoooong"?
Kutsutaan myös melismaksi. Enemmän itämainen kuin eurooppalainen juttu musiikissa. Yleistynyt 2000-luvulta lähtien pop-musiikissa.
Vierailija kirjoitti:
Ne voihkinat pilaavat juuri kaikki kappaleet.
Mä en voi sietää sitä Ellinooran Dinosauruksii kappaletta.
Mitä? Eihän tuo ole edes suomea.
Vierailija kirjoitti:
En ota nyt kantaa noihin käninöihin, mutta sen olen huomannut, että mitään selvää en saa enää sanoista. Olen sitten ajatellut vain, että ei ilmeisesti ole tarkoituskaan saada selvää, tahallaan mumistaan ja "taiteellisesti" rytmitetään.
No tuskin sanoista selvää saaminen paljoa ilahduttaista tuossa Rihanna -klooni ininässä ja nasaalihuokauksessa. Ne sanoitukset ovat tuossa genressä aivan yhtä kammottavia kuin se autotunella tuunattu käheily ja vinkuna. Koko biisi koostuu 2-3 lauseesta tyyliin "baby don't go cuz I love you so". V...tu menee hermot kun miettiikin tuota. Noin ärsyttävistä lyriikoista pitäisi pamahtaa kunnon sakkotuomio "biisin" kirjoittalle ja esittäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Laulunharrastajana aina välillä pohdiskelee kuinka jännittävää se ero on, että mikä myy vs mitä teknisesti opetetaan. Itse treenaan hengitystekniikoita, ääntämistä, nuotissa pysymistä ja samalla pop diivat ähisevät vähän sinnepäin. Seksikkyys on tärkeämpää kuin laulutaito. Mutta toisaalta, kumpi tässä on poptähti.
Löytyypä noista miespuolisistakin laulajista niitä jotka tuntuvat päässeen pinnalle vaan siksi kun on ollut tarpeeksi iso tukka tai kireet nahkahousut, äänestä viis. Menevä biisi ja vähissä vaatteissa pyllistely myy. Ja sitten suurinta ihmetystä aiheuttaa jos joku osaa laulaa nuotilleen ilman sitä autotunea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi sietää sitä Ellinooran Dinosauruksii kappaletta.Mitä? Eihän tuo ole edes suomea.
Samaa kieltä kuin se "Hiljaisii heeroksii" vai mikä se oli.. 🤮
Hirveää kuunneltavaa, ja painajaisia tulee jos vahingossa näkee.
Adelea matkivat huutolaulajat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi sietää sitä Ellinooran Dinosauruksii kappaletta.Mitä? Eihän tuo ole edes suomea.
Miten niin? Dinosauruksia, mutta puhekieltä. Ei laulujen kuulukaan olla kirjakielisiä.
Mitä järkeä on kirjoittaa lauluun sanat, jos niistä ei saa edes selvää?
Joo nämä on ihan hirveitä. Eikä erota toisistaan. Onneksi ei ole tarvekaan. Inhoan myös r'n'b tyylistä ylivenyttävää mukasointuisaa superulinaa. Hyssss!
Vierailija kirjoitti:
Nasaalisoundia en ymmärrä. Onneksi ei ole pakko kuunnella nykyisiä laulajia.
Tämä on kaikkein ärsyttävintä. Suunnilleen kaikki viimeisen kymmenen vuoden aikana Suomessa pinnalle nousseet naislaulajat honottavat ja naukuvat ja näitä vielä kehutaan persoonallisesta äänestä. Hyi että!
Vierailija kirjoitti:
No mutta hei, perseen heiluttelu ja somessa tyrkkykuvien postailu korvaa sitten laulutaidot, eikäkö...
Noita minäkin enemmän ihmettelen, että miksi pitää ryhtyä tuohon. Eikö laulutaidoilla enää pärjää, pitää olla haarat levällään, vähissä vaatteissa. Tosin luulisi tajuavan, että ei noinkaan tuskin saa musiikilleen kuulijoita lisää. Korkeintaan vaan jotain peräkammarinpoikia seuraajiksi, jotka sitten tekevät mitä tekevät kuvien ääressä. Ja sitten katoavat ne ihmiset, joita olisi ehkä musiikilliset taidot kiinnostaneet haaroja enemmän.
Eihän tartte koska autotune. Autotunettamatonta musaa ei julkaise enää kukaan.