Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkäätkö nyky"laulajattarien" laulutyylistä?

Vierailija
04.02.2021 |

Näistä Eloveenoista ja Elleistä jotka känisevät, naukuvat, voihkivat ja painottavat tavuja suomen kielen vastaisesti? Vertaapa esimerkiksi Carolaan tai Seija Simolaan, niin huomaat eron.
Kun ei osaa laulaa, niin pitää paikata kaikenlaisella tehostamisella.

Kommentit (173)

Vierailija
21/173 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota nyt kantaa noihin käninöihin, mutta sen olen huomannut, että mitään selvää en saa enää sanoista. Olen sitten ajatellut vain, että ei ilmeisesti ole tarkoituskaan saada selvää, tahallaan mumistaan ja "taiteellisesti" rytmitetään.

Tämä kappale tuli mieleen kommentistasi.

Syy miksi kappaleesta ei saa oikein selvää on, kun toinen räppää suomeksi ja toinen viroksi.

Vierailija
22/173 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää pökköä pesään...mä ihmettelen miksi nuorten naisten pitää laulaa niin söpöillen. Poikkeuksiakin on mutta ne huokailut, henkäisyt ja s-vika on melkein kaikilla. Söpönöpöä.

Epäselvään ääntämiseen syyllistyvät mieslaulajatkin, lisäksi laulaminen ihme valitusta heilläkin.

Kuulin pitkästä aikaa Kirkan biisin radiosta ja korva lepäsi, ei tarvinnut ponnistella saadakseen sanoista selvää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/173 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se tervetullutta vaihtelua, jos pinnalle nousisi Julie Londonin kaltaisia laulajattaria.

Vierailija
24/173 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta: jos ja kun söpönöpöys myy eli porukat haluavat kuulla ja kuunnella moista, niin mitäs väliä millään muulla sitten oikein onkaan...?

Vierailija
25/173 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkaa huvittaa, kun kuvittelen mielessäni amerikan idols:n koe lauluissa olevien neitien äänen venytys kohtia. 🎶woo oooo o oo uu ooo🎶

Vierailija
26/173 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi laulaa kauniisti sävelet täyteen mittaan ja fraasit yhdellä hengityksellä? Ai niin, eihän ne voi, kun niillä ei ole kaunista äänimateriaalia eikä kunnollista hengitystekniikkaa eikä mitään sanottavaa. Se on siinä.

Jenni Vartiainen on tästä malliesimerkki. Ammattilainen, laulunopettaja, jonka luulisi tietävän oikean hengitystekniikan. Livenä taas laulaa aivan täydellisesti, eikä muuten edes Gimmelin aikana läähättänyt. En tajua, onko tuo joku levynmyyntikikka...

Vierailija
27/173 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin tämän lajin tulokas on Viivi. Hento ääni, takapainoiset tavupainutukset, melodialinjan yli jatkuvat tavut ja pyrähtelevät lisätyt tavut. En sano että on väärin, mutta tämä on nyt trendinä. Teen laulutekstejä itsekin, mutta tähän tyyliin en ole vielä lähtenyt.

Viivi - Lääke

Vierailija
28/173 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi laulaa kauniisti sävelet täyteen mittaan ja fraasit yhdellä hengityksellä? Ai niin, eihän ne voi, kun niillä ei ole kaunista äänimateriaalia eikä kunnollista hengitystekniikkaa eikä mitään sanottavaa. Se on siinä.

Jenni Vartiainen on tästä malliesimerkki. Ammattilainen, laulunopettaja, jonka luulisi tietävän oikean hengitystekniikan. Livenä taas laulaa aivan täydellisesti, eikä muuten edes Gimmelin aikana läähättänyt. En tajua, onko tuo joku levynmyyntikikka...

Junat ja naiset kappale on mielestäni aivan kauhea juuri niiden ihme ääntelyiden takia. Voiko sen kappaleen vetää livenä jotenkin erilailla?

Vierailija
29/173 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun tämäntyylisille tulkitsijoille löytyy maksavaa kuulijakuntaa, missä se ongelma muka sitten on?

Vierailija
30/173 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se tervetullutta vaihtelua, jos pinnalle nousisi Julie Londonin kaltaisia laulajattaria.

Niinpä. Tai Nancy Sinatran. Aitoa, upeaa laulua ilman pihinää ja väninää.

Vierailija
31/173 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tosiaan oppia ensin laulamaan kunnolla. Sitten kun se on hallussa voisi maltillisesti käyttää tehokeinoja.

Vierailija
32/173 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisiakin esimerkkejä on. Erika Vikman.

Vierailija
33/173 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni Vartainen aloitti ihmeellisen suhuässhhän kanssa laulamisen, Elli Haloo puolestaan omituisen peruna suussa -laulamisen. En kestä kumpaakaan tyyliä. Kamalaa tekotaiteellista ähinää, voihkinaa ja suhinaa!

Vierailija
34/173 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulunharrastajana aina välillä pohdiskelee kuinka jännittävää se ero on, että mikä myy vs mitä teknisesti opetetaan. Itse treenaan hengitystekniikoita, ääntämistä, nuotissa pysymistä ja samalla pop diivat ähisevät vähän sinnepäin. Seksikkyys on tärkeämpää kuin laulutaito. Mutta toisaalta, kumpi tässä on poptähti.

Vierailija
35/173 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on se nenään laulaminen 😵

Eikö enää osata normisti laulaa?

Vierailija
36/173 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on se nenään laulaminen 😵

Eikö enää osata normisti laulaa?

Se on noloo, joku boomereiden juttu.

Vierailija
37/173 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. seksikäs vauva -ääni. Meneeköhän ässävikainen vinkuminen läpi vielä nelikymppisenäkin, vai pitääkö vaihtaa alaa?

Vierailija
38/173 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota nyt kantaa noihin käninöihin, mutta sen olen huomannut, että mitään selvää en saa enää sanoista. Olen sitten ajatellut vain, että ei ilmeisesti ole tarkoituskaan saada selvää, tahallaan mumistaan ja "taiteellisesti" rytmitetään.

Ai kamala, mä olen luullut pitkään, että kuulo on heikentynyt, kun en saa mistään sanoista selvää, mutta sitten Carola laulaakin Kielletyt leikit ja heti kuulo parani.

Olen muuten huomannut jo vuosia, että monissa laulukilpailuissa neitonen laulaa ihan hyvin, mutta kun pääsee levyttämään, niin samaa honotusta, sössötystä ja kiekumista kuin muillakin staroilla.🤮

Vierailija
39/173 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kaikkein sietämättömimpiä ovat ulkomaisten artistien, Beyoncen tyyliset kiekumiset. Suurin osa sanoista jotain ooOooououoouooOOohh ja yksi fraasi jota toistellaan, taustalla soiden aina samanlainen lattarityylinen jytke tai maustettu autotunella ja räppiosuuksilla. Tällainen soi lähes aina yökerhoissa ja mietin että ihanko oikeasti joku pitää sellaisesta. Oikeastiko joku kuuntelee, laittaa soimaan, tuollaisia kiekumisbiisejä joita ei toisistaan erota ja on että "just tämä kappale on mulle tosi merkittävä, uuuuouuuuoo, just get... yyyyyoooouuuuooo... oooh, I am stronggguoooong"?

Vierailija
40/173 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Hengitys kuuluu laulaessa eli tekniikka on päin honkia, laulu on ihmeellistä lapsenäänistä kimitystä, suomen kieltä painotetaan väärin ja epäselvästi. Ja kaikki on matkittu ulkomailta. Ei voi kuunnella, kanava vaihtuu samantien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä