Ei ole varaa lapsen oikomishoitoon
Tuttöni on juuri rajalla ettei pääse oikomishoitoon.Hampaat rumat ja eteenpäin työntyvät. Oikomisen kustannus yksityisellä noin 5000 e. Invisaglin olisi kalliimpi. Monella tuntuu olevan varaa näihin ja tyttöni itkee kun minulla ei tuota rahaa ole.onko tähän mitään ratkaisua.asumme Espoossa alueella jonka koulussa huippurikkaita (ranta) ja sitten meitä vuokrakasarmilaisia.tulee just tämmöstä sitten
Kommentit (32)
Saatko lainaa pankista ? Me laitetaan myös yksityisellä, kun ei tyttö kunnalliselta saanut, maksaa enemmän, 8000€ oli arvio. Minusta on tosi tärkeää, vaikuttaa ainakin mun tyttäreni itsetuntoon paljon.
Outoa, miten eroja saman kaupungin sisällä. Minun tyttäreni ei mielestäni edes tarvitsisi oikomishoitoa (purenta), silti hänelle sitä nyt suositellaan. Itselläni oli samanlainen purentavika, mutta siis tytöllä todella lievänä.
Jos lapsi oikeasti tarvitsee oikomishoitoa Suomessa, se ei maksa mitään. Jos taas hammaslääkäri ei sitä lapselle suosittele, ei se ole tarpeen...
Vierailija kirjoitti:
Saatko lainaa pankista ? Me laitetaan myös yksityisellä, kun ei tyttö kunnalliselta saanut, maksaa enemmän, 8000€ oli arvio. Minusta on tosi tärkeää, vaikuttaa ainakin mun tyttäreni itsetuntoon paljon.
Olet oikeassa, että itsetuntokysymys. 8000 on mahdottomuus minulle.lainaa en ollut vielä ajatellut mutta täytyy miettiä sitäkin.
Mä olen jo 40v. Kymmenen vuoden aikana etuhampaat ovat erkaantuneet toisistaan. Ymmärrän kyllä:( eipä ole rahaa mullakaan vaikka olen keskituloinen..mä varmaan pidän pupuhampaani, mutta ehkä mä ottaisin sinuna lainaa jos on nuori jne..eipä noista edes tiedä, että pysyykö ne suorassa. Mullakin nämä oiottiin jo lapsena.
Osanaksu? Itselläni oli nelikymppisenä raudat, maksoivat yhteensä reilu kolme tonnia. Maksoin 200 euroa per käynti - eli noin kerran kuussa - riippumatta siitä, mitä käyntikerralla tehtiin. Toki 200 euroa/kk voi olla iso raha.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi oikeasti tarvitsee oikomishoitoa Suomessa, se ei maksa mitään. Jos taas hammaslääkäri ei sitä lapselle suosittele, ei se ole tarpeen...
Siinä on cm-rajat joiden perusteella pääsee tai ei. Lääkäri olisi suoditellut mutta cm raja ei täyty
Onko tuo summa pakko maksaa kerralla? - Jos on niin vaihtaisin hammaslääkäriä. - Kysyisin myös kouluterveyden hoidon hammaslääkärin kantaa oikomishoidon suhteen....
_Se vähän yksinkertaisempi mies
Ei ole mitään eroja, kriteerit on selvät ja tarkat. Haitalliset purentaviat korjataan, mutta jos haitta on vain ulkonäöllinen kunnalliselta puolelta niitä ei korjata.
Mun pojalla on kauniit hampaat, mutta purentavika, hän sai kunnan oikomishoidon, tyttärellä hampaat rumat, mutta ei haitallista purentavikaa, ei saanut kunnan oikomishoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos lapsi tarvitsee purennan tai hampaiden kehityksen vuoksi. Jos syy on pelkästään esteettinen, eli purennallista tai kehityksellistä haittaa ei ole riittävästi, oikomishoitoa ei saa.
Meillä on tytöllä erittäin kauniit hampaat, mutta laitettiin oikomishoitoon purennan takia. Pojalla on etuhampaat ristissä, mutta ei kuulemma tarvii koska ei vaikuta purentaan tai muiden hampaiden kasvuun.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään eroja, kriteerit on selvät ja tarkat. Haitalliset purentaviat korjataan, mutta jos haitta on vain ulkonäöllinen kunnalliselta puolelta niitä ei korjata.
Mun pojalla on kauniit hampaat, mutta purentavika, hän sai kunnan oikomishoidon, tyttärellä hampaat rumat, mutta ei haitallista purentavikaa, ei saanut kunnan oikomishoitoa.
Espoossa fuskataan kertoo puskaradio
Vierailija kirjoitti:
Meidän teinillä on etuhampaat ihan vinksin vonksin eli kosmeettinen haitta on hänelle suuri. Kunnallisella ei oiota koska purenta kuitenkn ok, siellä ei noita ”ulkonäköseikkoja” huomioida nykyään enää ollenkaan. Joten yksityiselle ollaan menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa fuskataan kertoo puskaradio
Linkki, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Veitpä sanat suustani :) t. 11, eli se jolla tytön kauniit hampaat oikomishoidetaan mutta pojan rumat ei :)
Lapsemme on joutunut kiusatuksi purentavian takia. En ole harkinnut oikomishoitoa siltikään!
On pärstäkerroinasia tämä oikomistouhu
Vaadi tiukemmin. Minulle tehtiin lapsena tuo sama. En päässyt oikomishoitoon, vaikka halusin. Ja ne, jotka eivät halunneet, pakottiin pitämään rautoja. Olen sitten kärsinyt vinoista hampaista. Täysi-ikäisenä opiskelijana niitä ei enää alettu oikoa, koska ei kuulemma olisi enää tehonnut. Joten toistan: vaadi se oikomishoito keinolla millä hyvänsä. Yksityisellä puolella ei välttämättä edes osata lasten hampaiden oikomishoitoa, kun omalle lapselleni kyselin. Onneksi hän sai oikomisen kunnan puolelta.
Kannattaa kysyä sitä osamaksumahdollisuutta.
On ne hampaat helpoin nuorena oikoa kuin vasta aikuisena. Puhumattakaan vaikutuksesta identiteettiin tai jopa jopa sellaisiin perusasioihin elämässä kuin työllistymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, miten eroja saman kaupungin sisällä. Minun tyttäreni ei mielestäni edes tarvitsisi oikomishoitoa (purenta), silti hänelle sitä nyt suositellaan. Itselläni oli samanlainen purentavika, mutta siis tytöllä todella lievänä.
Et voi maallikkona paljain silmin muodostaa mielipidettä tarvitseeko purenta oikomishoitoa vai ei. Joskus hampaat voi olla kauniit, mutta purennassa oikomista vaativa vika. Toisella taas selkeä ulkonäöllinen haitta mutta koska ei haittaa purentaa, niin ei oiota.
Oletko Virosta