Miten pärjäätte työmarkkinatuella
Työt loppui ja nyt olisi pärjättävä työmarkkinatuella, josta menee vielä 20% veroa, eli siitä jää käyttöön n. 580€ Vuokra 500€/kk sähkö100€/kk +vakuutukset+ruoka+mahd. lääkkeet+muut laskut. hoidettava.
Saisiko neuvoja miten pärjätä, jotka olette jo tämän kokeneet tai koette parhaillaan???.
Näyttää todella tulevaisuus epävarmalta. Töitä haen tosissaan, että ei motkotuksia kiitos.
Neuvoista kiitollinen.
Kommentit (55)
Ansiosidonnaista ei saa jos työssäoloehto ei täyty eli jos ei ole ollut tarpeeksi paljon töissä viime vuosina.
Toimeentulotuen hakeminen on byrokraattista ja vaikeaa, hakemus hylätään usein.
Silja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mee 20% veroa jos hankit muunnosverokortin. Mulla menee n 10.
Onkos noin? Minulla menee ansiosidonnaisesta 25,5% vaikka on muunnosverokortti. Käteen jää 50€ pv
Ansiosidonnaisesti menee lähtökohtaisesti 25% tai enemmän - ilmeisesti palkkasi ennakonpidätys olisi yli 25% ? Jos tänä vuonna ansiosidonnainen on ainoa tulosi, laske etuudelle uusi veroprosentti.
Huonosti. Ei riitä elämiseen mitenkään ilman, että työssäkäyvä vaimoni joutuu elättämään minua. Tämä kiristää parisuhdetta aika paljon nyt.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista ei saa jos työssäoloehto ei täyty eli jos ei ole ollut tarpeeksi paljon töissä viime vuosina.
Koronan vuoksi työssäoloehtoa lyhennettiin.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti. Ei riitä elämiseen mitenkään ilman, että työssäkäyvä vaimoni joutuu elättämään minua. Tämä kiristää parisuhdetta aika paljon nyt.
Tsemppiä! Olin itse samassa tilanteessa muutama vuosi sitten niin ei siinä oikein auttanut kuin hakeutua muuhun kuin unelmaduuniinsa, jottei toinen joutuisi ottamaan liian suurta vastuuta taloudesta. Sain kyllä oman osuuteni vuokrasta maksettua, mutta puolison kontolle jäi suurin osa ruokakuluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin takautuvasti kuitenkaan? Olin 4kk töissä vuonna 2019, sen jälkeen työtön, en saa ansiosidonnaista.
Helvetin hienosti. Vietän talvet Bahamalla, kun Suomessa on niin pimeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin takautuvasti kuitenkaan? Olin 4kk töissä vuonna 2019, sen jälkeen työtön, en saa ansiosidonnaista.
Tänne on koottu noita lakimuutoksia: https://www.tyj.fi/news/paivitetty-koonti-valiaikaisista-lakimuutoksist…
Ilmeisesti olisit nyt oikeutettu ansiosidonnaiseen, jos olisit 1.3.2020 jälkeen saanut edes yhden työssäoloehdon täyttävän viikon täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne on koottu noita lakimuutoksia: https://www.tyj.fi/news/paivitetty-koonti-valiaikaisista-lakimuutoksist…
Ilmeisesti olisit nyt oikeutettu ansiosidonnaiseen, jos olisit 1.3.2020 jälkeen saanut edes yhden työssäoloehdon täyttävän viikon täyteen.
Kiitos linkistä! :) En ole oikeutettu kuten arvelinkin. Yksinhuoltajana on vaikeaa työllistyä. Vuorotyötä ei voi ottaa kun pikkukoululaista ei voi jättää illoiksi yksin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mee 20% veroa jos hankit muunnosverokortin. Mulla menee n 10.
Veroprosenttiin vaikuttaa mm asuinkunta
Vierailija kirjoitti:
Tutkivatko he tilitiedotkin, jos sattuu olemaan tonni pahanpäivän reserviä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Jos on tilillä rahaa, tai on osakkeita tai rahastoja, niin ne pitää ensin käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja samoin veronpalautukset lasketaan myös tuloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Jos on tilillä rahaa, tai on osakkeita tai rahastoja, niin ne pitää ensin käyttää.
Suomessa asioiden omistaminen pitäisi olla rikos - toimeentulotuki pitäisi olla perusoikeus tulottomille huolimatta säästöistä!
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki POIS Suomesta!
Liian byrokraattista
Itse ehdotan työttömien kaasukammottamista
Ei ilmeisesti ole osunut kohdallesi? ja kuka kaasun maksaisi?
Rikoksia tehden pääsisi hetkeksi täysihoitoon ja loppuisi miten pärjätä kylmässä ja nälässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa asuntoa ei tarvitse myydä, auton joutuu ehkä vaihtamaan halvempaan ennen kuin voi saada toimeentulotukea.
Olin lukevinani jostain että pienet säästöt ei vaikuta tt tukeen siis joku tonni pari, mutta aina kannattaa hakea.
Yksin asuvalla, pienillä tuloilla ei säästöjä kerry, vaikka hyvähän se olisi.