Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkoholisti ja join taas toissapäivänä ja eilen

Vierailija
03.02.2021 |

Nyt olo on aivan karmea, enkä muista eilisestä oikeastaan mitään. Olen kuitenkin tavannut ihmisiä, puhunut puhelimessa ja ollut verkkoluennollakin. Hävettää aivan älyttömän paljon! Mahaani sattuu todella paljon. Ehkä maksa on liian kovilla.

Nyt on laitettava taas korkki kiinni ja koitettava löytää elämään jotain sisältöä. Olen 43-vuotias nainen ja työtön. Opiskelen uutta alaa.

Alkoholismi on aivan kauhea riippuvuus. Kun juomishimo iskee, sitä vastaan on todella vaikea taistella. AA:n kokouksissa olen käynyt, viime aikoina ZOOMin kautta. AA:n ohjelma sinänsä ei tunnu toimivan minulle, sillä en ole keksinyt, mikä "korkein voima" on sellainen, johon voin uskoa.

Ymmärrän, että ulkopuolisen silmissä olen vain säälittävä ja itsekäs. Niin varmasti olenkin, mutta olen myös ihminen, joka haluaisi elää normaalia elämää.

Minun kaltaisteni takia siellä kaupoissa on aikarajat alkoholin myynnille. Emme pääse ostamaan kaljaa enää yhdeksän jälkeen, vaikka kotivarastot olisivat jo tyhjät. Joskus olen ostanut sitten ykkösolutta ja lipittänyt sitä, kunnes onnistun nukahtamaan.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ongelmia alkon kanssa ja join maanantaina kovan kännin. Eilen oli järkyttävä tappodarra mutta tänään taas viinahammasta kolottaa. On tämä elämä surkeaa kun tähän pisteeseen on joutunut.

Olen tullut tulokseen että omalla kohdallani juominen johtuu yksinäisyydestä. Asun kaukana ystävistä ja eihän korona-aikana tapaa ketään. Silloin kun olen ihmisten seurassa niin koen olevani taas oma itseni ja viinahimo hälvenee.

Tsemppiä sulle / meille AP!

Vierailija
22/32 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi dissaatte toisen alkoholismia? Suomalaisessa mentaliteetissa on just tämä, että "ei se ole alkoholisti eikä mikään, jos ei juo joka päivä kahta pulloa kirkasta tuosta vain!"

En usko, että se on valistuksesta kiinni, alkoholisti juo ja oikeuttaa sen juomisensa ihan siitä riippumatta, sanooko joku että tuo on liikaa. Lapsena ja nuorena oli se uho, ja vanhempana välinpitämättömyys ja se, että "enhän minä nyt liikaa juo, olen kohtuukäyttäjä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kuvittelin neljäänkymppiin saakka ettei tissutteluni näy, mutta näkyyhän se; punoittava, kumimainen taikinanaama ja keskivartaloturvotus. Joskus myös kuvittelin että muitakin kiinnostaa ”keskustella” alkoholista, kunnes tajusin että minua katsotaan vinoon, muut tiesivät. Nykyisin välttelen viini- ja muita aiheeseen liittyviä keskuteluja, koska ilmeisesti yli-innokkuuteni näkyy juuri sellaisena mitä se onkin: addiktin onnellisena tilityksenä rakkaimmastaan.

Hävettää saatanasti.

Vierailija
24/32 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tiettyjä tilanteita, jotka erityisesti laukaisee juomisen ja joihin voisi keksiä uusia "toimintasuunnitelmia"?

Taistele. <3

Vierailija
25/32 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/32 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tiettyjä tilanteita, jotka erityisesti laukaisee juomisen ja joihin voisi keksiä uusia "toimintasuunnitelmia"?

Taistele. <3

Niitä tilanteita on kertynyt aika paljon. Aina löytyy "hyvä syy" juoda.

Tänään olen ollut selvin päin. Kauppaan en mene ollenkaan. Ahdistus alkaa helpottaa vähitellen. Tiedän, että huomenna tekee taas mieli juoda. Koitan keksiä jonkin "toimintasuunnitelman". Yksi essee pitäisi saada valmiiksi, ehkä pystyn keskittymään siihen.

-Aloittaja-alkkis

Vierailija
27/32 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kuvittelin neljäänkymppiin saakka ettei tissutteluni näy, mutta näkyyhän se; punoittava, kumimainen taikinanaama ja keskivartaloturvotus. Joskus myös kuvittelin että muitakin kiinnostaa ”keskustella” alkoholista, kunnes tajusin että minua katsotaan vinoon, muut tiesivät. Nykyisin välttelen viini- ja muita aiheeseen liittyviä keskuteluja, koska ilmeisesti yli-innokkuuteni näkyy juuri sellaisena mitä se onkin: addiktin onnellisena tilityksenä rakkaimmastaan.

Hävettää saatanasti.

Kaiken tämän häpeän kanssa on todella vaikea elää. En kehtaa edes käydä lähikaupassa, koska olen sieltä kiikuttanut humalassa lisää olutta kotiin ja koittanut mutista jotain sekavaa kassalle. Olisivat voineet ihan hyvin vaikka kieltäytyä myymästä minulle. Olen täysin turha ja kauhea ihminen.

Vierailija
28/32 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juotko niin paljon kun juomista riittää vai osaatko säädellä? On tämä korona-aika ja etätyöskentely monella lisännyt juomista. Itsekin tulee viikollakin otettua miehen kanssa, muka sivistyneesti ruuan kanssa viiniä. Mutta kun vkloppunakin sitten yleensä molempina päivinä vähän enemmän, niin morkkis jo tuosta.. Mutta eipä ole elämässä paljoa iloja näinä aikoina, nousuhumalassa edes hetken hyvä olla.

Minä juon niin kauan kuin jostain vain juomista saan. Voin juoda 12 olutta tai vaikka kaksi pulloa viiniä ja vielä vaan täytyisi juoda lisää. Tissuttelusta se aikanaan alkoi. Nykyään en edes ala juomaan, jos on vain six pack olutta. Tiedän, ettei se minulle riitä ja juomishimo on niiden jälkeen niin suuri, että teen mitä tahansa, jotta saan lisää juotavaa.

-Aloittaja-alkkis

...Vai että pystyt juomaan 12 olutta... :D Sellainen asiantunteva alkkis meillä tänään.

Mitä vikaa tuossa oli? Sekään ei minulle riitä, vaan juotavaa on saatava lisää. Kerron vain kokemuksistani. Oletko sitä mieltä, että en ole alkkis, jos en juo viittä kossupulloa joka päivä? Kirkkaita en osta enää ollenkaan, sillä niiden kanssa olen päätynyt todella vaarallisiin tilanteisiin. Hengenlähtö on ollut lähellä.

-Aloittaja-alkkis

Lopeta sitten juominen äläkä vikise. Täällä on ihmisiä joilla on oikeita ongelmia.

Vierailija
29/32 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin tuossa että 8päivän aikana menin 3iltana selvin päin nukkumaan. Täysin juomattomia päiviä oli 2kpl.

Pitäisi saada sitä suhdetta edes tasoitettua, taikka jopa käännettyä.

Ei ole helppoa, ollenkaan!

Ei olla töissä kumpikaan, ei lapsia, asutaan korvessa joten ei harrastuksia.

Helposti siinä tulee pari lasia otettua, 2isoa lasia viiniä menee päähän, tulee kiva tunne, otetaan lisää, aika kuluu nopeasti, sitten otetaan vielä lisää. Jne jne. Melkein joka päivä?!?!

Vierailija
30/32 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi dissaatte toisen alkoholismia? Suomalaisessa mentaliteetissa on just tämä, että "ei se ole alkoholisti eikä mikään, jos ei juo joka päivä kahta pulloa kirkasta tuosta vain!"

En usko, että se on valistuksesta kiinni, alkoholisti juo ja oikeuttaa sen juomisensa ihan siitä riippumatta, sanooko joku että tuo on liikaa. Lapsena ja nuorena oli se uho, ja vanhempana välinpitämättömyys ja se, että "enhän minä nyt liikaa juo, olen kohtuukäyttäjä".

Osalle suomalaisista on hirveän hienoa leveillä kuinka paljon ja usein juo. Henkinen ( ja älyllinen) kehitys on jäänyt murkkuikäisen tasolle. Säälittävää.

Vierailija
31/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis, kannattaa siirtyä kirkkaisiin. Pari pulloa jallua päivässä on hyvä setti. Pari-kolme päivää putkeen ja sitten breikki kunnes taas maistuu.

Viina tykkää kun sitä juodaan.

Tuon viimeisen lauseen olen kuullut kymmeniä kertoja, mieheni sanomana! Ihan pskaa.

Vierailija
32/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yksinäinen? Minä olen naimisissa, mutta käytännössä ei tehdä mitään yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan