Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi olla niin sokea narsistin toiminnalle?

Vierailija
03.02.2021 |

Alkaa hänen kätyrikseen. Narskuhan on mielin kielin sellaiselle kenen hän tietää tekevän kui tahtoo.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä kätyriys ilmenee? Mistä asia tuli selville?

Vierailija
2/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidängkin vanhempain illassa teamsissä äänessä oli korkea tuloinen narsisti , hyvä kun ope sai suun vuoroo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistisessa suhteessa molemmat saavat suhteesta jotain. Jos tarkoitat hovia , niin näillä on huono itsetunto ja narsisti joka uhkuu ylimielistä voimaa (peiteltyä epävarmuutta) antaa näille reppanoille mielikuvan että hekin ovat jotain kun vain nuolevat narsistin peppua.

Vierailija
4/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidängkin vanhempain illassa teamsissä äänessä oli korkea tuloinen narsisti , hyvä kun ope sai suun vuoroo.

Ei riitä narsismin toteamiseen.

Vierailija
5/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että yksi entinen esimieheni oli narsisti. Olin hänen uhrinsa. Olin silloin parikymppinen, enkä ymmärtänyt työelämän ja elämän vaaroista yhtään mitään. 

Olen tajunnut hänen narsistiutensa vasta vuosien päästä, kun luin netistä narsismista. Puoli vuotta se työsuhde kesti.  Jälkeenpäin olen monesti ajatellut miten minua vietiin, kun "pässiä narussa". Ja miten olin tyhmä. 

Kyseessä oli siivousalan yritys ja netistä olen lukenut keskustelupalstoilta juurikin tästä yrityksestä, miten sen yrityksen toiminta on sairasta. Sama ihminen siellä vieläkin on johdossa. Hui! 

Vierailija
6/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että kadehdit jonkun tuloja ja tämä on puhelias, ei tee hänestä narsistia.

Vierailija
7/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaako ap siihen kiusaamisenvastaiseen "neuvostoon"?

Vierailija
8/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Tuota n-sanaa käytetään väärin nykyisin ja se on kokenut inflaation.

Vierailija
9/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistisessa suhteessa molemmat saavat suhteesta jotain. Jos tarkoitat hovia , niin näillä on huono itsetunto ja narsisti joka uhkuu ylimielistä voimaa (peiteltyä epävarmuutta) antaa näille reppanoille mielikuvan että hekin ovat jotain kun vain nuolevat narsistin peppua.

Hovi voi saada myös kieroa tyydytystä nähdessään (avo)narskun luonteen heikkouden ja nostavat mielessään itseään ”en ole ainakaan tuollainen”. Mutta niinpä he vain suostuvat narskun oikkuihin ja satunnaisiin makupaloihin lammasmaisen lauhkeasti. Kynnysmattokäytös on yleensä opittu, tiedostamaton malli lapsuuden dynamiikasta ja aikuien avonarsku sopii kuin palapelin pala tälläisen ihmistenmiellyttäjä-piilonarskun tunnevajeeseen.

Mitään aitoja, rehellisiä ja avoimia ihmissuhteitahan nämä eivät ole. Kaikki joko valehtelevat häikäilemättä tai pettävät itseään.

Vierailija
10/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta narsistinen oireilu on äärettömän yleistä nykyisessä kilpailu ja vertailuthteiskunnassa. Yleensä ihmiset ymmärtävät että narsistinen häiriöisyys on jatkumo ja sillä on valtavasti erilaisia areenoja ja ilmenemismuotoja. Kyse on ilmiöstä ja epidemiasta, jota nykykulttuuri paitsi ruokkii myös suvaitsee. Liittyy vääränlaiseen rajattomuuteen ja röyhkeyteen yleisemmin.

Narsistiset ilmiöt vahvistavat ihmisten kokemusta omasta, muiden ja elämän arvottomuudesta. Että aiheesta sopii kyllä puhua, kunhan tunnustamme että jokaikinen on altis itsetunnon loukkaamiselle. Narsismi kuitenkin perustuu kaikenlaiselle kieltämiselle ja projisoinnille.

Vierailija
11/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ope ei saa suunvuoroa niin pitäisi ajatella? Tosin open olisi pitänyt osata ottaa se suunvuoro!

Vierailija
12/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistipiirteinen ihailee täysnarsistia. Tunnen tällaisen, joka jumaloi rikollista maanpetturia ja täyttä ihmishirviötä.

Vierailija
13/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä puhutaan vihdoinkin niin kuin se on.

Vierailija
14/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistipiirteinen ihailee täysnarsistia. Tunnen tällaisen, joka jumaloi rikollista maanpetturia ja täyttä ihmishirviötä.

Samoin. Hänen ulostuloistaan huomaa, koska isopomo on taas puikoissa vetelemässä naruja ja painelemassa oikeita nappuloita.

Ilman tätä on liki eri ihminen.

Hän tietää tämän itsekin, mutta ei pistä vastaan vaan antaa toisen loisia mielessään. Tämän hän yrittää maksattaa muilla. Hänhän on itsekin herkkä ja väärinymmärretty taiteilija, kun käskijä on maisemissa.

Harmi vaan, että aion tehdä käskijästään rikosilmoituksen. Tuleepa samalla pöyhittyä apurinkin motiivit.

Vierailija
15/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta narsistinen oireilu on äärettömän yleistä nykyisessä kilpailu ja vertailuthteiskunnassa. Yleensä ihmiset ymmärtävät että narsistinen häiriöisyys on jatkumo ja sillä on valtavasti erilaisia areenoja ja ilmenemismuotoja. Kyse on ilmiöstä ja epidemiasta, jota nykykulttuuri paitsi ruokkii myös suvaitsee. Liittyy vääränlaiseen rajattomuuteen ja röyhkeyteen yleisemmin.

Narsistiset ilmiöt vahvistavat ihmisten kokemusta omasta, muiden ja elämän arvottomuudesta. Että aiheesta sopii kyllä puhua, kunhan tunnustamme että jokaikinen on altis itsetunnon loukkaamiselle. Narsismi kuitenkin perustuu kaikenlaiselle kieltämiselle ja projisoinnille.

Vanha ilmiö, joka ennen kätkeytyi vallan rakenteisiin.

Vierailija
16/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, kaikki itsekkäät, ylimieliset ja itsekeskeiset ihmiset eivät ole narsisteja. Esim. Trumpin leimaaminen narsistiksi heikentää oikean narskun tunnistamista, joka yleensä käyttäytyy julkisesti niin että saa ihailua osakseen, toisin kuin itsekäs ja ylimielinen Trump.

Narsku esiintyy ulkopuolisille mahtavana ja charmikkaana tyyppinä, kuristaen henkisesti samaan aikaan esim puolisoaan. Puolisokaan ei välttämättä tiedä olevansa narskun kanssa tekemisissä, vaan syyllistää itseään ja miettii miten voisi käyttäytyä jotta ei aina pahoittaisi toisen mieltä. Narsku pyrkii myös eristämään uhrinsa tämän muista läheisistä.

Vierailija
17/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, kaikki itsekkäät, ylimieliset ja itsekeskeiset ihmiset eivät ole narsisteja. Esim. Trumpin leimaaminen narsistiksi heikentää oikean narskun tunnistamista, joka yleensä käyttäytyy julkisesti niin että saa ihailua osakseen, toisin kuin itsekäs ja ylimielinen Trump.

Narsku esiintyy ulkopuolisille mahtavana ja charmikkaana tyyppinä, kuristaen henkisesti samaan aikaan esim puolisoaan. Puolisokaan ei välttämättä tiedä olevansa narskun kanssa tekemisissä, vaan syyllistää itseään ja miettii miten voisi käyttäytyä jotta ei aina pahoittaisi toisen mieltä. Narsku pyrkii myös eristämään uhrinsa tämän muista läheisistä.

Trumpin viimeinen näytös oli täysin tyypillistä narsistin käytöstä.

Vierailija
18/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut narsistin kätyri. Ei sitä huomaa nuorena ja naiivina että joku pyörittää sua ihan mennen tullen. Siihen päälle hyväuskoinen ja vähän hitaasti älyävä luonne niin avot.

Mun narsku haukku mut julkisesti ihan pystyyn ennenkuin tajusin et nyt riittää ja sit riitti ihan lopullisesti, takas ei päässyt enää luikertelemaan vaikka yritti. (Oikeesti mua ihan fyysisesti oksetti kun tajusin mitä oli tapahtunut enkä uskaltanut olla henkilön kanssa samassa tilassa)

Vähän hassusti osa dissaa narskun kätyritkin. Itse olin ihan aidosti niin saatanan hölmö nuori aikuinen että minua oli helppo viedä kuin pässiä narussa. Silmien avautumiseen tarvittiin PALJON.

Vierailija
19/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ope ei saa suunvuoroa niin pitäisi ajatella? Tosin open olisi pitänyt osata ottaa se suunvuoro!

Kaikki huono käytös ei ole narsismia.

Vierailija
20/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että yksi entinen esimieheni oli narsisti. Olin hänen uhrinsa. Olin silloin parikymppinen, enkä ymmärtänyt työelämän ja elämän vaaroista yhtään mitään. 

Olen tajunnut hänen narsistiutensa vasta vuosien päästä, kun luin netistä narsismista. Puoli vuotta se työsuhde kesti.  Jälkeenpäin olen monesti ajatellut miten minua vietiin, kun "pässiä narussa". Ja miten olin tyhmä. 

Kyseessä oli siivousalan yritys ja netistä olen lukenut keskustelupalstoilta juurikin tästä yrityksestä, miten sen yrityksen toiminta on sairasta. Sama ihminen siellä vieläkin on johdossa. Hui! 

Netistä on hyvä lukea narsismista. Varsinkin vauva-palstalta. Saa aina oikeaa tietoa.