Kellään kokemuksia JULIA LIVING - yhtiöstä, joka vuokraa asuntoja pitkin Etelä-Suomea?
Vaikuttaa oikein hyvältä mutta enpä ole löytänyt kuitenkaan mitään kommentteja kyseisen firman toimintatavoista.
Kommentit (157)
Kämpän lämpötilaa lasketaan.
Vuokraa nostetaan.
Ei eroa Satosta ja vastaavista muuten kuin että markkinointimateriaalien ilme on parempi.
Tänne ei ainakaan kannata mennä, sillä ilmeisesti myös vuokranantaja on hidas toimimaan tilanteessa: https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/8208744
Huoneistot kylmiä, yhdessä ikkunassa pitkät naarmut, toinen jäässä, teräväreunaiset vetimet, kovaa ääntä pitävä jääkaappi, kylpyhuoneen allaskaappi osuu vessanpönttöön, suihku suoraan kylpyhuoneen oveen ja koukkuihin, suihkuseinä sivussa, vedenpaine olematon. Asuntojen sanotaan olevan suunnittelun mukaisia, kukaan ei ota vastuuta vaan se sysätään asukkaan niskoille, herään joka aamu kurkku kipeänä yskien ja nenä valuen, uusi talo ja olen ensimmäinen asukas, en voi suositella kenellekään.
Hämärää vesilaskutusta. Suomessa on totuttu maksamaan mittarivettä kylmän veden mukaisesti. Näissä asunnoissa kuitenkin mittarivesi tarkoittaa Julian omia vesihinnastoja 🤣 Maksat siis Vedenjakelijan kylmästä vedestä, ja sen lisäksi aivan sairasta hintaa Julian erikseen laskuttamasta lämpimästä vedestä vielä lisäksi. Lämpimän veden hinta on hilattu niin ylös että todellisuudessa Julia maksaa sillä myös asuntosi lämmityksen (jota muuten ei suostuta säätämään yli 21asteen) ja vielä jää Julialle vähän ylimääräistä sukanvarteenkin. Asunnon lämmityskulut on siis naamioitu vesilaskuun. Todellisuudessa huoneiston kaukolämpö vedenlämmityskuluineen ja veden kulutuksineen on halvempi kuin saamasi Julian vesilasku. Oikeuteen kun veisi niin saisi rahaa takas, rahastus on todistettavissa ja asunnon mitkään lämmitys ja vesikulut eivät ole niin isoja kuin Julia laskuttaa, sen lisäksi että vuokrasopimuksessa lukee lämmityksen kuuluvan vuokran hintaan.
Tulin selailemaan ketjua ja ymmärrän tuon kurkkukivun, asun itsekkin julilla. Minulla auttoi hieman kun aloin nukkumaan paksumpi peitto, villasukat, t-paita ja pitkät yöpuvun housut päällä. Pidän muutenkin villasukkia kokoajan jalassa.
Yleisarvioni Julista on että asunnot on hienoja ja erinomaisilla sijainneilla, sekä kiinteistöhuolto omaan asuntoon pelaa ihan hyvin. Kritiikkiä on myös. Tosiaan asunnot on aika kylmiä. Wc pönttö on liian korkea ja suihkutila on outo, ei edes suihkuverholle mahdollisuutta. Jätehuone törkeässä kunnossa välillä, kuitenkin tämä johtuu enemmän siitä että asukkaat ei osaa sitä käyttää. Myös joskus tuntuu siltä että täällä asuu hieman mielekiintoista porukkaa.
3/5 ihan ok
Kylmästä asunnosta valittajien kannattaa tsekata ikkunoiden ja parvekkeen oven tiivistys. Vaikka olisi uusi talo, niin hyvin mahdollista, että on laitettu väärin/huonosti. Meillä käytiin tiivistämässä uudestaan ja nyt tarkenee talvellakin sisällä ilman kerrospukeutumista.
Ikinä en itse enää muuta tällaseen pskaan. Näissä kämpissä on niin kylmä että koiratkin tärisee kaiket päivät. Patterit täysillä, mutta kylmiä. Julin joku vitn älydigidigi-lämmitys ei taida laskee muuta kun että itse eivät joudu maksamaan mistään senttiäkään. Vedestä saat maksaa 40€/henkilö vaikka pitäisit suihkusi 5min mittaisina. Suihkussakin jäädyt pystyyn, koska suihku on heikko että vettä säästyy ja lässyn lässyn. Avaimet ei toimi koska Iloq, vai mikä pska onkaan joka ovessa. Pideestä saat aika-ajoin tulikuuman veden prseesi, kun ei rakennuttajat oo oikein osannu. Jokainen kaapin vedin on terävä ja satutat niihin jatkuvasti itsesi ja revit vaatteesi. Tiskikone on mini, joten joudut pyörittään sitä kolme kertaa päivässä. Makuuhuoneessa on liukuovi, eli ei pidä mitään ääntä ja vastaa alkovia (silti maksat kaksiosta). Että sellasta pskaa. Ja ainiin, pihat on väärällään koiran paskaa. Ja kahden vuoden vanhat talot on kokenu siirtymän kunnollisista asukkaista, joten näistä tulee pelkkiä roskasakin alueita mm. naapuri käy parkkipaikalla aamuk*sella, autot kolhitaan pihoista ja rotwailerit pidetään hyppysissä miten sattuu.
Älkää vuokratko Julin asuntoja!
En enää ikinä muuta Julin kämppään enkä mihinkään missä on tämä Leanheat-järjestelmä
Joudun kohta käymään lääkärissä koska mulla on niin kylmä kokoajan että keskittyminen on vaikeaa, ja ihottuma on myös pahentunut tän kylmyyden takia. Kuumassa suihkussa sais seistä puoli tuntia, mutta kun nyt jo maksat 50€ vesimaksua per henkilö siitä että käyt 2x viikossa suihkussa. Kyllä on jumalaut ahneita toimijoita. Älkää ikinä muutatko näihin paskoihin.
Omat kokemukset; Juuri valmistuneessa uudiskohteessa ensimmäiset kaksi kuukautta olivat ihan ok. Muut asunnot olivat enimmäkseen tyhjinä ja kaikki yleisetkin pinnat siistejä. Muutaman kuukauden jälkeen homma kuitenkin muuttui. Rappukäytävät, pesuhuoneet, rosksikset jne aivan jäätävässä kunnossa. Sotkua ja koiranpaskaa siellä täällä. Kehityskulun huomattuani, keräsin kamppeeni ja painuin v*ttuun.
Laittoivat kuitenkin melkeinpä kahdensadan euron laskun siivouksesta. Oli kuulemma kalkkijäämiä suihkun lattiakaivossa. Onneksi otin videot ja kuvat kämpästä. Sanoin vieväni asian eteenpäin. Ei ole kuullut sen jälkeen mitään.
Hirvittää ajatellakin minkälaisiksi lähiöiksi alueet tulevaisuudessa muuttuu, joihin näitä asuntoja on syntynyt kuin sieniä sateella.
Voi voi. Voi voi voi voi voi. Kauheaa on. Ja ehkäpä hivenen hirveääkinkin. Jotain ollut siellä, ihan hyvä. Tietty jos muuttaa perunamaan laidalta kaupunniin niin voi voi. Joku polttaa tupakkaa pihalla.
Hyvin on mennyt ja parkkipaikka on.
Vierailija kirjoitti:
Tulin selailemaan ketjua ja ymmärrän tuon kurkkukivun, asun itsekkin julilla. Minulla auttoi hieman kun aloin nukkumaan paksumpi peitto, villasukat, t-paita ja pitkät yöpuvun housut päällä. Pidän muutenkin villasukkia kokoajan jalassa.
Yleisarvioni Julista on että asunnot on hienoja ja erinomaisilla sijainneilla, sekä kiinteistöhuolto omaan asuntoon pelaa ihan hyvin. Kritiikkiä on myös. Tosiaan asunnot on aika kylmiä. Wc pönttö on liian korkea ja suihkutila on outo, ei edes suihkuverholle mahdollisuutta. Jätehuone törkeässä kunnossa välillä, kuitenkin tämä johtuu enemmän siitä että asukkaat ei osaa sitä käyttää. Myös joskus tuntuu siltä että täällä asuu hieman mielekiintoista porukkaa.
3/5 ihan ok
Auttanut hieman? Eli on normaalia kärsiä kurkkukivusta ja vilusta näissä Juli asunnoissa?
Eipä ihmekään, että niitä on valtavat määrät tyhjillään ja yritetään ilmaisella kuukaudella lahjoa ihmisiä.
Kurkkukipu ja palelu on normaalia Julilla. Koneellista ilmanvaihtoa huudatetaan täysillä, koska oikeaoppinen säätäminen maksaisi rahaa ja sitä Julilla ei ole. Tekevät joka vuosi tappiota.
Joku voisi jopa kuvitella, että asukkaiden savustaminen pihalle olemattomalla asumismukavuudella tehdään tarkoituksella. Uusi asukas sisään ilman vuokravakuutta -> ei pysty asumaan ja pakko muuttaa kohta pois -> tonnin-parin lasku asukkaalle siivouksesta ja korjauksista. Sitten vain uusi asukas tilalle ilman vuokravakuutta ja hei, saat vielä pari viikkoa ilmaista asumisaikaa!
Asukas kirjoitti:
Asutaan puolison kanssa Tikkurilassa heidän asunnossa. Täysin uusi taloyhtiö ja ollaan ensimmäiset asukkaat huoneistossa - oltiin myös ensimmäisten joukossa jotka muuttivat rappuun talon valmistuttua. Laadukkaita materiaaleja käytetty ja sijainti täydellinen. Mutta harkitsemme vakavasti poismuuttoa koska asukkaiden irtainvarastoihin murtauduttiin ihan vasta kaksi kertaa viikon sisällä - myös meidän.
Edessä olisi siis sopimuksen irtisanomisen neuvottelu koska olemme asuneet alle vuoden.
Harmi koska pidämme asunnosta paljon mutta nämä murtautumiset olivat nyt liikaa. En halua jäädä odottelemaan milloin murtaudutaan asuntoihin asti.
Häkkivarastomurroista on aika pitkä matka mennä ihmisten koteihin, ihan noin varkaan näkökulmasta. Rapussa on jatkuvaa liikettä ja asunnossa saattaa olla joku paikallakin.
Omassakin taloyhtiössä murtauduttiin häkkivarastoihin, joskin se onnistui tyyliin ruuvimeisselillä kun mallia kanverkko. Mutta ei käynyt itsellä mielessäkään, että olisivat tulleet asuntoihin asti.
Itse olen alkanut saamaan jotain traumoja tästä jatkuvasta kylmyydestä. Oli pakko ostaa oma sähköpatteri ja pitää makuuhuone lämpimänä että edes jossain on lämmin paikka tässä asunnossa. Kylmyys aiheuttaa jatkuvaa pientä epämukavuutta ja stressiä. Onneksi kohta aletaan olla jo kesän korvilla ja sitten on lämmin. Enpä olisi uskonut että Suomessa voi joskus 1000€ (osa koostuu ylisuurista vesilaskusta) vuokraa maksava vuokralainen kärsiä kaikkien suojaan/lämpöön/veteen liittyvien perusasioiden puutteesta. Onneksi enää kaksi kuukautta Julia, ja sitten on määräaikainen vuokrasopimus ohi ja uusi koti.
Nämä ovat kuvissa hienoja ja toki uusia, mutta näihin ei oikeasti kannata muuttaa. Kuukauden sisällä varastomurtoja jo kolme kappaletta (omaa väkeä). Ja todella kaikki lähiympäristö on miinoitetun koiran jätteillä ja jo kaksi naapuria olen nähnyt käyvät ihan surutta kusella tuossa pihalla kaikkien nähden. Myöskään ilmaisiin pesutupiin ei pääse ikinä, ja lounge tilassa ei toimi netti eikä asialle haluta tehdä mitään. Saunaan taas ei ovet aina avaudu koska sähköavain ei toimi, ja joudut pyytämään saunavuorostasi vain rahat takaisin. Roskiksia on liian vähän ja Julin ratkaisu kiertäkää toisten Juli-talojen roskiksia sitten. Ei ei ei. Oikein pahaa tekee miten vähän välitetään
Vierailija kirjoitti:
Kylmästä asunnosta valittajien kannattaa tsekata ikkunoiden ja parvekkeen oven tiivistys. Vaikka olisi uusi talo, niin hyvin mahdollista, että on laitettu väärin/huonosti. Meillä käytiin tiivistämässä uudestaan ja nyt tarkenee talvellakin sisällä ilman kerrospukeutumista.
Ja sekö on asukkaan/vuokraajan tehtävä... -))))?
Juliliving/Tikkurila
Asuin vuoden aikaa julilivingillä tikkurilassa uudisrakennuksessa, rappu mihin muutin oli rauhallinen, varmasti osin siksi kun asunnot oli tyhjillään riistovuokrien takia, joita myöhemmin laskettiinkin muutamaan otteeseen (ei tietenkään multa kun olin jo asunnossa). No, lopulta asunnot täyttyi ja tuo rappu pysyi rauhallisena, tosin viereisissä rapuissa ja talonyhtiön pihalla oli toisinaan hieman epämääräistä menoa. Asunnon lämpötilassa en huomannut mitään vikaa, ulkoistettu huolto toimi hyvin kun sitä tarvitsi.
Noh, poismuuton yhteydessä pamahti siivouslasku perässä kuvien kanssa mitä oli jäänyt siivoamatta, suunilleen suurennuslasin kanssa etsitty paikkoja missä ois pölyhiukkasia jotka sais kuvaan mukaan, ja sitten ikkunat pesemättä (joo, tää jälkimmäinen ihan oma syy, ei tosin mun mielestä ollut edes likaiset). 250e siivouslasku. Ihmettelin vähän, että mistähän yrityksestä maksaa ikkunanpesut noin paljon 26 neliön yksiöön jossa ikkunapinta-alaa on hyvin vähän, siitä lähti sitten sähköposteja edestakaisin, ja pyysin siivousfirman laskua välitettäväksi minulle josta nappasin firman nimen ja olin heihin suoraan yhteydessä. No äkkiä selvis, että ikkunoiden pesun lisäks oli koko huoneistoon suoritettu freesaus siivous ja tyyliin paikkojen kiillotus mun piikkiin ja ikkunan pesujen osuus oli vain n.100e!! Tuo siivousfirma sitten kyseli julilta hommaa ja tuli aika äkkiä damagecontrollia julin suunnalta mulle, että hyvittävät tuolta laskulta freesaukset sun muut pois ja pahoittelivat (aijemmin tuli vain syyttelyä kun kyselin asiasta..). Ei ole mistään muusta vuokranantajasta jäänyt näin huonoa kuvaa, ja selvästi yrittävät väkisilleen etsiä syytä millä saa laittaa laskuja perään asukkaille..
Avara on täysin järkyttävä firma. Tämä Juli Living on lastenleikkiä siihen verrattuna.
Avara toimii jopa vastoin lakia, lähettää vääriä laskuja Lowellin kautta, uhkailee laittomalla perinnöllä jne. Kieltäytyy toimittamasta laskuerittelyä, jotta asiakas edes tietää, mistä maksaa Avaralle ja millä perusteella. Ei ole kaikki muumit laaksossa Avaralla.