Elämä on niin järkyttävän tylsää, mikään ei auta. Kaikki tehty jo.
Just täytin 30. Kaikki elokuvat nähty, kaikki sarjat, kaikki harrastukset, on matkusteltu, on tehty sitä ja tätä. Kaikki nähty ja koettu, kaikki on tylsää.
Jotenkin tämä elämä ei enää kanna.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Muuta ulkomaille,tää paska ilmasto masentaa kaikki
Tämä on ratkaisu ehkä vuodeksi. Nyt kymmenen vuoden jälkeen ulkomailla eläminen on ihan yhtä tylsää kuin Suomessakin.
ei ap
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä 😃
Mä täytin just 40 ja musta tuntuu että mä en ole ehtinyt tehdä vielä puoliakaan niistä asioista joita haluaisin tehdä. Nyt joutuu jo vähän priorisoimaan kun mielenkiintoisia asioita olis niin paljon.
Ja oon tosiaan pienituloinen itsekin, joitakin asioita varten joutuu vähän tekemään etukäteissuunnittelua ja säästämään, mutta pikkuhiljaa. Esim. jotain puutarhaakaan ei ole pakko rykäistä kerralla valmiiksi vaan taimi silloin ja toinen tällöin, siemenet on halpoja ja itse kun vaan lapioi niin säästää pitkän pennin.
Totta toki on että kaupungissa kerrostalossa asuminen saattaa vähän hankaloittaa joitakin asioita mutta sitten pitää vaan punnita se mikä on tärkeää. Aina voi muuttaa.
Mä täytän kohta 50 ja sama fiilis! Rahaa ei juuri ole käytettävissä itseen ja harrastuksiin, mutta onneksi metsissä liikkuminen ja oman pienen pihamaan hoito on mahdollista minullekin. Lisäksi kirjoittelen pöytälaatikkoon ja haaveilen kirjoittavani kokonaisen kirjan. Kaikenlaisia tuunausprojekteja (käsitöitä) on koko ajan odottamassa inspiraatiota. Pienet koirani tarvitsevat liikuntaa ja opettelen itse tekemään niille kelvolliset kotitrimmit. Joka kerta tulee aina vähän paremman näköinen turkki! Elämä on ihan mahtavan ihanaa ja jännittävää, vaikken käy juuri missään "ihmisten ilmoilla" paitsi töissä - en käynyt ennen korona-aikaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä 😃
Mä täytin just 40 ja musta tuntuu että mä en ole ehtinyt tehdä vielä puoliakaan niistä asioista joita haluaisin tehdä. Nyt joutuu jo vähän priorisoimaan kun mielenkiintoisia asioita olis niin paljon.
Ja oon tosiaan pienituloinen itsekin, joitakin asioita varten joutuu vähän tekemään etukäteissuunnittelua ja säästämään, mutta pikkuhiljaa. Esim. jotain puutarhaakaan ei ole pakko rykäistä kerralla valmiiksi vaan taimi silloin ja toinen tällöin, siemenet on halpoja ja itse kun vaan lapioi niin säästää pitkän pennin.
Totta toki on että kaupungissa kerrostalossa asuminen saattaa vähän hankaloittaa joitakin asioita mutta sitten pitää vaan punnita se mikä on tärkeää. Aina voi muuttaa.Mä täytän kohta 50 ja sama fiilis! Rahaa ei juuri ole käytettävissä itseen ja harrastuksiin, mutta onneksi metsissä liikkuminen ja oman pienen pihamaan hoito on mahdollista minullekin. Lisäksi kirjoittelen pöytälaatikkoon ja haaveilen kirjoittavani kokonaisen kirjan. Kaikenlaisia tuunausprojekteja (käsitöitä) on koko ajan odottamassa inspiraatiota. Pienet koirani tarvitsevat liikuntaa ja opettelen itse tekemään niille kelvolliset kotitrimmit. Joka kerta tulee aina vähän paremman näköinen turkki! Elämä on ihan mahtavan ihanaa ja jännittävää, vaikken käy juuri missään "ihmisten ilmoilla" paitsi töissä - en käynyt ennen korona-aikaakaan.
Kuulostaa hirveältä elämältä. Siksi olisinkin jo valmis lähtemään.
-se kohta 36v -
Mistä luulette että minä, 30v nainen löydän enää koskaan elämää? Työtön, yksinäinen, avopuoliso mistä ei ole mitään iloa (hän on itse kuin haamu), ei kavereita, ei mitään.
Täällä vaa rämmin läpi.. Teen kursseja, istun koneella. Unelmoin vain kunnon miehestä.
Juuri näin elämä menee, niinkuin jo yksi täällä sanoi, että elämän suola lähtee siitä, että oppii nauttimaan ns. pienistä asioista. Katso luontoa, miten perhonen lentää tai katso miten hämähäkki kutoo verkkoaan jne. Ja elämän katsominen oikein päin lähtee siitä, että voit kirjoittaa esim. joka ikinen päivä mistä olla kiitollinen. Se lähtee siitä, että sinulla on koti, ruokaa, asut Suomessa, on luontoa, ystäviä ehkä, voit kävellä, hengittää, on harrastuksia, voit lukea, olet terve, olet kaunis sisäisesti, luet, sinulla on puhtaat lakanat, voit peseytyä jne. mistä tahansa voi olla kiitollinen joka ikinen päivä, kun kirjaat ja aloitat kirjaamisen mistä olla onnellinen joka ikinen päivä, niin uskon, että onnellisuus lisääntyy sitä myötä. Albert Einstein kiitti joka päivä luojaansa mistä olla kiitollinen 100 asiaa ja ylitse. Sen vuoksi myös hän teki mullistavan keksinnön. Kiitollisuus, mitä sinulla itselläsi on, se lähtee aluksi ihmettelystä, että mistä olla kiitollinen, kun vaikka kirjoitat vain yksi tai kaksi asiaa, niin siitä se lähtee eteenpäin. Onni on siitä kiinni, miten näkee asiat ja olla kiitollinen siitä, mitä on.
päiv
Ootpa tylsämielinen. Nyt on ikävää kun ei voi tehdä paljon mitään paitsi kotona...ei voi matkustaa ei käydä harrastuksissa.
Ihmiset vaan saa iloa niin erilaisista asioista. Päälle nelikymppisenä tunnistan tuon aloittajan ajatuksen. Vaikka itselläni onkin lapsia jo aikuistumassa hyvää vauhtia, niin silti tuntuu tyhjältä.
Tuntuu että ei se tekeminen niinkään. Sitä keksisi kyllä. Mä olen varmaan läheisriippuvainen, kun haluaisin olla vaan puolison kainalossa ja saada siitä voimaa siihen kaikkeen muuhun. Tuntea se tunneside ja yhteys vain. Mutku puoliso saa voimaa erilaisista asioista. Tuntuu että tämä vain korostuu ajan mittaan, ja havainnot keskittyy kaikki siihen mitä eniten tarvitsisi. Masentavaa.
Jos haluat olla onnellinen tunnin — ota päiväunet. Jos haluat olla onnellinen päivän — mene kalaan. Jos haluat olla onnellinen vuoden — peri omaisuutta. Jos haluat olla onnellinen koko loppuelämäsi — auta muita.” —
Itkisin onnesta jos mun elämäni olisi tylsää. Kriisistä kriisiin mennään voimien äärirajoilla.
Jokainen on nero, mutta jos tuomitset kalan sen kiipeilytaitojen vuoksi, se tuntee koko elämänsä itsensä tyhmäksi.” —Albert Einstein
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI on tehty?
Olet siis kirjoittanut kirjan, maalannut maailmankuulun taulun, esiintynyt wembleyn stadionilla, parantanut sylvät, ratkaissut nälänhädän ja väestöongelmat ja saanut aikaan maailmanrauhan?
Jos kaikki, mitä elämässäsi aioit tehdä, on katsoa muutama netflix sarja, niin maailmasi on ollut pieni jo teininä.
Sinä taas olet aika teini edelleen, jos kuvittlet, että kuka vain voi tehdä mainitsemasi asiat.
Onko kaikki maailman kirjat luettu ja lehdet arkistoineen? Niistä löytyy asioita, joista Netflixin sarjoissa ei kerrota.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin sama olo.
Nyt olen joutunut kohtaamaan sen pahimman pelon, vanhenemisen. Olen vanha nainen ja en haluaisi olla.
Teininä ja parikymppisenä oli hyvä olo, elämä edessä, nuori ja nätti. Nyt lähinnä ahdistaa.
N36
Sama! Ikääntyminen on pers eestä.
Jos et ole huonossa sielun ja ruumiin voimassa niin voisit kokeilla vapaaehtoistyötä. Auttamalla muita saa yllättävän paljon elämäänsä.
Asenteesta kiinni, olen 49 eikä ole vielä ikinä ollut tylsää
Sittten ei auta muuta kuin lyödä kädet pistorasiaaan. Hlvetin kovat bileet.
Minulla ahdistaa ikä. Pian 35v ja elämän ehtoo puolella.
Ennen tuli elettyä täysillä, mutta siihenkin on liian vanha :D