Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jauhelihaa ostat ja miksi?

Vierailija
02.02.2021 |

Mikä ohjaa valintaasi? Luomutuotanto, eläinlaji, hinta, maku?
Kuinka usein ostat?

Ihmettelin, kun tuttu teki mulle lasagnea ja maku oli kummallinen. Oli käyttänyt sianlihaa. Meillä ei jostain syystä ole koskaan ostettu kotiin sikanautaa. Äiti ei ole tykännyt sen mausta ja jotenkin perin tän sitten siltä.

Itse syön lihaa 2-4 kertaa kuukaudessa. Ostan perusjauhelihaksi lähitilan highlandkarjan jauhelihaa Reko-ringistä. Kun tekee mieli lihapullia, niin haen kauppahallista hevosenjauhelihaa, siitä tulee parhaat. Arvostan luomua, mutta vaikka tuo highland-tila ei ole luomua, niin olen käynyt tilalla ja todennut eläinten kohtelun hyväksi. Eläinten hyväkohtelu on mulle ykkösasia.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvinta sika-nautaa. Ostan, koska siitä on helppo valmistaa tosi monenlaista eri ruokalajia, on edullista, ja maistuu tarpeeksi hyvälle. 

Vierailija
42/59 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekasvatettua nautaa, otetaan teurastamosta koko ruho kerralla. Tiedetään, mitä eläin on syönyt ja millaisen elämän elänyt. Hinta on sama kuin kaupassa eli teurastamo ottaa teurastuksesta, paloittelusta ja jauhamisesta sen verran, että halpa tämä vaihtoehto ei ole.

Mutta onhan se omalla tavallaan mukana pakastaa sellainen 150 kg jauhelihaa ja paistit siihen päälle. Lihaa riittää vaikka mihin. Ja maku on juuri sellainen kuin itse haluaa.

En pystyisi. Kuin lemmikkinsä söisi.

No, eiväthän eläinrakkaat ihmiset mitään tuotantotiloja omistakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan nautaa, rasvaa max. 10%. Vaihtelen merkkiä mutta kuitenkin aina kotimaista.

Vierailija
44/59 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kun paistaa sika-nauta jauhelihaa niin  se haisee tosi eltaantuneelle, liekö se sianliha vai mikä, vanhaa se ei ole, koska laitan ostopäivänä suoraan pakkaseen, jos en heti tee siitä mitään ja sulatan vrk.jääkappissa, että mikä lienee siinä sitten löyhkää, joskus alkaa oikeen etomaa, eikä tee mieli syödä ollenkaa sen hajun takia.

Vierailija
45/59 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/59 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaista naudan paistijauhelihaa. Nykysääntöjen mukaan sen on todella oltava paistia. Syön kuitenkin hyvin harvoin lihaa ja silloinkin yleensä broilerfilettä.

Vierailija
47/59 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta sika nauta jauhelihaa,en siipikarjasta tehtyä jauhelihaa.Jauhelihalle on mielin määrin vaihtoehtoja tänä päivänä ruokakaupoassa.

Vierailija
48/59 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvinta koska olen köyhä 

Vierailija
49/59 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimaista naudan paistijauhelihaa. Nykysääntöjen mukaan sen on todella oltava paistia. Syön kuitenkin hyvin harvoin lihaa ja silloinkin yleensä broilerfilettä.

Rasvaisimmat lihat on kuitenkin ravinnoltaan parempia kuin fileet. Sitäpaitsi eläimestä on hyvä syödä kaikki mahdollinen eikä heittää hukkaan mitään.

Vierailija
50/59 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta sika nauta jauhelihaa,en siipikarjasta tehtyä jauhelihaa.Jauhelihalle on mielin määrin vaihtoehtoja tänä päivänä ruokakaupoassa.

Kerro niistä vaihtoehdoista.

Vierailija
51/59 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudanpaistista tehtyä 10% -jauhelihaa - se on ainoota mikä kelpaa mulle.

Vierailija
52/59 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väliä mitä nautaa kunhan on nautaa. En pidä sianlihan mausta ja meillä syö usein myös lasten kaverit joista osa on muslimeja.

Vierailija
53/59 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10% naudan jauhelihaa, erään pienehkön (verrattuna siis Atriaan ja muihin isoihin), alueellisen lihatuottajan jauhelihaa pääasiassa.

Vierailija
54/59 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolainen kunnon täysjauhenliha

Vierailija
55/59 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atrian Luomu-Nautaa 10%

En tajua ihmisiä jotka sika-nautaa syövät hyi *tana

Vierailija
56/59 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäsirkkajauhelihaa

Vierailija
57/59 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa jossa on rasvaa 9,5%. (Nautasikaa). Pelkkä nauta ei maistu suussani kovin hyvältä.

Vierailija
58/59 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikanautaa aina. Ainoa jauheliha joka paistuu kunnolla eikä haise navetalle. 

Vierailija
59/59 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin syönyt suomalaista lihatuotteita. Ne harvat kerrat kun ostan ne niin ovat ulkomaalaisia :)