Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoinen kysymys, mutta onko muita jotka EIVÄT halua enää palata ”normaaliin”

Vierailija
02.02.2021 |

Minä en halua, todellakaan.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on täynnä ihmiskammoisia introverttejä, kaverittomia, mielenterveysongelmaisia, erakkoja ja muita, jotka eivät halua paluuta "normaaliin". Jos eivät omasta puolestaan, niin vähintäänkin vahingonilon siivittämänä muita kohtaan.

Vierailija
22/42 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, yhtään kausiflunssaa en ole sairastanut..kiitos maskin!!Viihdyn kotona ja nautin kun ei enää tarvitse keksiä syitä kotoilulle

Ei ole maskin ansiota tuo, vaan ihmisten paikallaan pysymisen ansiota. Viime syksynä syysflunssat muuten levisivät melkein entiseen tapaan koronavarotoimista huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä 2 metrin turvaväli voisi jäädä ikuisesti käyttöön. Siis ventovieraiden ihmisten välillä, esim kaupoissa ja muissa julkisissa paikoissa. Omia ystäviä ja läheisiä se ei koskisi.

Kyllä mä ns normaalissakin elämässä, koronan jälkeen, todennäköisesti välttelen väkijoukkoja ja ryysistä. Jos korona tarttuu esim. baareissa tai keikoilla tai muussa väentungoksessa, niin varmasti tarttuu moni muukin tauti. En kertakaikkiaan halua enää olla vieraiden ihmisten lähellä.

Meillä meni lasten harrastukset nyt parin viikon tauolle, ja onpas ihanaa kun kenenkään ei tarvi olla klo 16.30 harkoissa toisella puolella kaupunkia. Sama oli viime keväänä, kun kaikki oli kiinni. Stressaan hirveästi harrastuskuskaamisista, lasten ruuista ja välipaloista, onko pelikamppeet pesty jne. Tuntuu että päivät menee minuuttiaikataululla, hirveä kiire töistä kotiin, tai sitten pitää iltavuorossa huolehtia lasten syömiset ja harkkoihin lähdöt Whatsapilla.

Siinä oikea hyvän äidin malliesimerkki. 😂

Vierailija
24/42 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä  ei myöskään mitään ikävää "normaaliin," miehen etätyö on ollut ihan loistava juttu eikä muutenkaan olla kärsitty korona-ajasta mitenkään. Toki ymmärrän, että muilla tilanne voi olla toinen, esim. yksinasuva  ja -elävä pikkusiskoni on ollut tosi masentunut, kun kaikki harrastukset, lomat ym. on peruttu, eikä voi oikein missään tavata ihmisiä tai tehdä muutakaan itseään piristääkseen. Mutta  jos täysin itsekkäästi ajattelen, toivoisin, että korona-aika ei loppuisi ihan vielä.

Vierailija
25/42 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä 2 metrin turvaväli voisi jäädä ikuisesti käyttöön. Siis ventovieraiden ihmisten välillä, esim kaupoissa ja muissa julkisissa paikoissa. Omia ystäviä ja läheisiä se ei koskisi.

Kyllä mä ns normaalissakin elämässä, koronan jälkeen, todennäköisesti välttelen väkijoukkoja ja ryysistä. Jos korona tarttuu esim. baareissa tai keikoilla tai muussa väentungoksessa, niin varmasti tarttuu moni muukin tauti. En kertakaikkiaan halua enää olla vieraiden ihmisten lähellä.

Meillä meni lasten harrastukset nyt parin viikon tauolle, ja onpas ihanaa kun kenenkään ei tarvi olla klo 16.30 harkoissa toisella puolella kaupunkia. Sama oli viime keväänä, kun kaikki oli kiinni. Stressaan hirveästi harrastuskuskaamisista, lasten ruuista ja välipaloista, onko pelikamppeet pesty jne. Tuntuu että päivät menee minuuttiaikataululla, hirveä kiire töistä kotiin, tai sitten pitää iltavuorossa huolehtia lasten syömiset ja harkkoihin lähdöt Whatsapilla.

Kauppoja eikä muitakaan julkisia tiloja ole rakennettu millekään 2 metrin turvaväleille. Sellaiset aiheuttavat omat hankaluutensa asioidessaan.

Sinunlaisille normaalipöpökammoisille olisi jonkinlainen psykiatrinen hoito paikallaan. On ne "monet muut taudit" tarttuneet aina ennenkin väkijoukoissa, jos ovat olleet tarttuakseen, eivätkä ne nyt koronan jälkeen tartu yhtään sen enempää kuin ennen koronaakaan, eivätkä ole myöskään yhtään aikaisempaa vaarallisempia.

PS, kun kesä tulee, niin jos hyttynen pistää, muista desinfioida pistokohta heti. Voit saada siitä vaikka ties minkä taudin muuten. Jos 10 hyttystä pistää yhtäaikaa, muista desinfioida jokainen pistokohta.

Vierailija
26/42 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100% etätyö pitää jäädä koronan jälkeenkin voimaan.

Varmaan jääkin. Kuten myös laajenneet mahdollisuudet opiskella etänä.

Pahoin pelkään että sijoitusyhtiöt eivät halua että heidän kiinteistöt jäävät tyhjiksi ja kuka firma maksaa normaalioloissa turhaa vuokraa. Esim. Helsingissä edelleen päätetään hotellien ja hienojen toimistojen Rakentamisesta, niin joudutte takaisin normaaliin kun raha alkaa puhumaan.

Mulle sopisi 40-70% etäily.

Matkustus, kulttuuri ja avoimuus kiinnostaa.

Muuten mä en mee sillai takaisin ”normaaliin” sikäli kuin erittäin tuhoisa ihmissuhde loppu Pe 13.3.20

Vierailija
27/42 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Maailma on täynnä ihmiskammoisia introverttejä, kaverittomia, mielenterveysongelmaisia, erakkoja ja muita, jotka eivät halua paluuta "normaaliin". Jos eivät omasta puolestaan, niin vähintäänkin vahingonilon siivittämänä muita kohtaan.

Niin no saahan sitä erakkoelämää halutessaan jatkaa koronan jälkeenkin. Paluu normaaliin ei sitä estä. Joten miten sen vuoksi erakoillekkaan on mitään haittaa paluusta normaaliin?

Vierailija
28/42 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentomatkailu saisi kallistua kymmenkertaiseksi ja etätyöt jäädä yleiseksi. Muuten ei kyllä haittaisi päästä taas lääkärille ja nähdä kavereita.

Etätyöt on puuhastelua . Ei työtä. Jos jää pysyväksi tilaksi niin 90% etätyöläisistä saa potkut . Sitten työskentelette kotipizzassa ilman etätyömahdollisuutta.

Vierailija
29/42 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu irvokkaalta, kun toiset menettävät työpaikkojaan, kotejaan ja rakkaitaan, mielenterveysongelmat ja yksinäisyys lisääntyy, valtionvelka kasvaa, yritykset kaatuvat ja kaikkein heikoimpien olot kurjistuvat entisestään, ja toiset taas eivät haluaisi tämän päättyvät koska tykkäävät "kotoilusta". Minäkin tykkään siitä, mutta en ymmärrä miksi tarvitsisin koronaa kotoillakseni.

Vierailija
30/42 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua minäkään. Pelkkä ajatus avokonttorista ja hälisevistä työtovereista yököttää. Omassa rauhassa saan aikaan enemmän ja olen taas alkanut pitää työstäni. 

Olen myös päässyt eroon kaikista niistä sukulaisista ja tuttavista, joista en ole pitänyt. Kätevää! 

Olen nauttinut siitä, että silloin harvoin kun lähden liikenteeseen kaupungille, bussit ovat tyhjempiä ja muuallakin on vähemmän ihmisiä. En käy enää muualla kuin lähikaupassa, kaiken muun tilaan netistä. 

Lomillani menen vanhalle kesäpaikalleni kissan ja koiran kanssa, hoidan puutarhaa, tutkin putkellani Punaista Planeetta ja Orionin sumuja ja hiihdän omaa latua ja luistelen omalla kentällä, jonka lahden rantaan teen. Uin avannossa ja saunon. Otan valokuvia. Kesällä kerään sienet ja marjat ja kalastan. Kasvimaalta saan pottuja, lanttuja, porkkanoita ja muita. Mikäs tässä. En kaipaa yhtää vttuilevia ja temppuilevia ihmisiä, en ulkomaita, en kahviloita, ei tapahtumia. Niitä on tullut nähtyä minun tarpeikseni jo kylliksi.

Mikä illuusio toi oli? Kaikki sankarihoitajat tartuttamassa hyödytön rä´tti naamalla laitoksia, terveydenhuolto kostamassa tapahtumat keho täynnä palavaa, ja mustunutta ylpeyttä; Blacened Pride burning inside, poliisit hakkaamassa ihmisiä kaduilla. Kaupassa vartija tarkastamassa onko maski tiukasti naamalla, Media CNN, Reuters laittamassa tapahtunutta katveeseen  ja  pimittämässä, Sairaanhoitaja selittämässä kuolevista koronabilettäjistä, vaikka nuoria ei kuollut...Toimittaja kertomassa Italian kuolleista, vaikka 2016-2017 influenssa vei italiassa kymmeniä tuhansia, mutta se on jätetty pimentoon....

```´

Vierailija
31/42 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle käy aikalailla molemmat. Kirjastoa on ollut ikävä, mutta olen vähitellen tottunut lukemaan e-kirjoja, niitä löytyykin aika hyvin, oikeastaan on enemmän valikoimaa kuin kirjastossa. Rättiä naamalla en pidä, mutta enpä juuri missään liikukaan. Kiva kun ei tarvitse tavata ketään velvollisuudesta, mutta toisaalta voi tavata kaikkia, joista oikeasti pitää. Tykkään nyhjätä kotona ja nyt ei tarvi aina selitellä, miksi ei esim. matkustele. Koen matkustelun pelkästään väsyttävänä. 

Tämä siis ihan omalta kohdalta ajateltuna. Mutta ymmärrän, että monilla on kamalan vaikeaa monestakin eri syystä, tiedän yrittäjiä, jotka ovat todella pahoissa vaikeuksissa, yksinäisiä, jotka nääntyvät yksinäisyyteen, vanhuksia, joiden kaikki sairaudet ja vaivat ovat pahentuneet ja muistisairailla on hirveää, joissakin perheissä on vaikeaa, tiedän jopa yhden vanhuksen joka kuihtui sen viime keväisen sulun aikana ihan tyystin muutamassa viikossa ja kuoli toukokuulla. Vielä ennen sulkua hän oli reipas mummo, laittoi ruokansa, pesi pyykkinsä, ulkoili, kyläili, kävi kirkossa. Se oli kyllä sääli, hänellä olisi voinut olla vielä monta hyvää vuotta. 

Vierailija
32/42 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Niin no saahan sitä erakkoelämää halutessaan jatkaa koronan jälkeenkin. Paluu normaaliin ei sitä estä. Joten miten sen vuoksi erakoillekkaan on mitään haittaa paluusta normaaliin?

Niin minustakin, mutta kun monilla ihmisillä on joku älytön yhteenkuuluvuuden kaipuu. Ja nimenomaan niin, että muut tekevät asiat heidän tavallaan. Tai sitten kyse on pelkästä pahansuopuudesta.

Vierailija
33/42 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä tilanne on vaan niin vaikea kaiken työnhaun ja koulutuksen kannalta, että en tosiaan toivo tilanteen jatkuvan. Ja silmukka kiristyy sitä mukaa, kun porukka alkaa kyllästyä ja sairastuneita tulee koko ajan lisää. On vain ajan kysymys, milloin se on meidän perheessä jollain. En tosiaan halua koronaa, kun en tiedä, mihin se voi johtaa.

Vierailija
34/42 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nauttinut viimeksi kuluneesta vuodesta enemmän kuin olen ääneen kehdannut sanoa. Pandemia on helpottanut arkea huomattavasti ja vähentänyt erityisesti henkistä kuormitusta.

✨Nautin esimerkiksi:

- etätöistä ja siitä, että työmatkoihin ei kulu aikaa

- sosiaalisesta hiljaisuudesta ja siitä, kun ei tarvitse keksiä tekosyitä, miksi ei halua osallistua tai nähdä kuormittavia henkilöitä

- lukemisesta, lenkkeilystä ja luonnossa kuljeskelusta ja kukaan ei ihmettele intohimon kohteitani

Toki asioissa on aina puolensa ja mieluisin kulkisin ilman maskia ja toivoisin lapseni pääsevän taas harrastukseensa, mutta ne eivät vaikuta kokonaishyvinvointiini.

Vierailija
35/42 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Niin minustakin, mutta kun monilla ihmisillä on joku älytön yhteenkuuluvuuden kaipuu. Ja nimenomaan niin, että muut tekevät asiat heidän tavallaan. Tai sitten kyse on pelkästä pahansuopuudesta.

Mitä ihmettä? Minäkin olen introvertti, mutta en ole ikinä kokenut että kukaan olisi ikinä minua painostanut yhteenkuuluvuuteen. Ja vaikka olisikin, näen kyllä ennemmin pahansuopuutena sen, että joku haluaa koko maailman erakoituvan vasten tahtoaan mieluummin kuin itse erakoituu vapaaehtoisesti vaikka erakoituminen olisi oma toive. Käsittämätöntä.

Vierailija
36/42 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi tämän poikkeustilanteen jäävän ennalleen. Etätöiden soisi yleistyvän, ja niin varmasti käykin. Kaipaan kuitenkin myös työkavereita, kohta ei olla nähty vuoteen, paitsi Teamsissa. Eikä se ole sama asia. Voisin käydä parina päivänä viikossa ihan työpaikalla. Minulla on oma työhuone, joten rauhassa saa tehdä töitä sielläkin..

Maskit ovat ärsyttäviä. Haluan myös leffateatterit ja kulttuuritapahtumat sekä museot auki. Matkailua voisi avata rokotepassilla.

En kaipaa säpinää tai vaihtelua jokaiseen viikonloppuun, mutta alkaahan tämä alituinen kotona kökkiminen ja aktiviteettina pelkkä ulkoilu jo lievästi tympimään. Jotain muutakin välillä. Vaikka olenkin parjattu introvertti.

Vierailija
37/42 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös nauttinut etätöistä todella paljon. On paljon rennompi olo kun saa nukkua ja valvoa myöhään, ei tarvitse värjötellä ja odotella junaa/bussia. Työmatkoissa säästää aikaa ja rahaa.

Ihan huippua on myös se että lapset (pk-ikäiset) ovat olleet todella terveitä koko syksyn ja alkuvuoden, nyt kun päikkyyn ei saa viedä enää kipeitä lapsia. Ja terve olen ollut itsekin kun lapset ei tuo pöpöjä.

Muuten kaipaan entistä elämää. Kyllä korona huoltakin tuo kun miettii ketä uskaltaa tavara jne.

Vierailija
38/42 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Mitä ihmettä? Minäkin olen introvertti, mutta en ole ikinä kokenut että kukaan olisi ikinä minua painostanut yhteenkuuluvuuteen. Ja vaikka olisikin, näen kyllä ennemmin pahansuopuutena sen, että joku haluaa koko maailman erakoituvan vasten tahtoaan mieluummin kuin itse erakoituu vapaaehtoisesti vaikka erakoituminen olisi oma toive. Käsittämätöntä.

Ei kaikki, mutta aivan liian moni.

Vierailija
39/42 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentomatkailu saisi kallistua kymmenkertaiseksi

Niin miksi? Siksi että SÄ et halua/ sulla ei ole varaa matkustaa? Äläkä vetoa lentoliikenteen päästöihin.

Vierailija
40/42 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nom inä kyllä haluan palata normaaliin esim. Maskia ei ole kiva pitää, hengitys on hankalaa ja päätä särkee. Myös museoissa, matkoilla ja harrastuksissa olisi kiva käydä.

Mutta etätöistä tykkään! Olen saanut paljon enemmän aikaiseksi etänä, kun työkaverit ei häiritse höpinöillään ja työmatkoissa säästää aikaa kaksi tuntia päivässä. Toivon todella, että etätyömahdollisuus säilyisi.

Te etätyöntekijä-kermaperseet voitte lopetta maskeista ulisemisen. Kitiskää sitten, kun pidätte pakkonaamaria 8 tuntia päivässä työpaikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme