Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä haluaisit jäädä eläkkeelle?

Vierailija
02.02.2021 |

Haluisitko jäädä eläkkeelle mahdollisimman aikaisin vai pysyä työelämässä niin pitkään kuin mahdollista? Mikä olisi sinun mielestäsi ideaali eläkeikä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin 54 vuotiaana pois erittäin vaativasta ja hyvin palkatusta työstä. Nyt olen 60v. ja vuodet ovat olleet elämäni parhaat. Onneksi uskalsin heittäytyä elämään säästöillä! Kyllä sitä pitkään mietin, mutta olisin varmasti sairastunut vakavasti työkuormani vuoksi. En kestä edes ajatella, että joutuisin olemaan vielä monta vuotta töissä.

En elä leveästi, mutta tulen mukavasti toimeen. Minulta ei tarvitse jäädä lapsille perintöä. Tämä on minun elämäni ja saan siitä nauttia.

Vierailija
22/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut eläkkeelle heti kun lapsilisä loppui. 

Synnyit ilmeisesti väärään rotuun.

Se on tosiaan erään rodun tuloloukku, kun lapsilisä loppuu 17 vuotiaana ja kansaneläke alkaa vasta 18 vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

67‐vuotiaana. Olen 55v ja nyt kolmen vuoden sisällä ottanut velkaa sen verranpaljon, että ne pitäis saada maksettua ennen eläkkeelle jääntiä.

Vierailija
24/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanikäisenä kuin kreikkalainen EU-sisareni lämpimässä Ateenassa, 55-vuotiaana.

67 on kylläkin Kreikassa eläkeikä, mutta älä anna sen häiritä :)

Vierailija
25/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä haluaisinko jäädä koskaan eläkkeelle. Pidän työstäni ja voisin jatkaa ehkä osa-aikaisena vaikka 100-vuotiaaksi jos terveys antaa myöten.

Ja tulee surku kun muistelen miten virikkeetöntä ja surullista eläkeaika omille vanhemmilleni oli. He olivat tottuneet koko elämänsä tekemään töitä ja heidän oli hyvin vaikea sopeutua eläkeläisen elämään. Uskoisin että itselleni se olisi yhtä vaikeaa.

Vierailija
26/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen 52-vuotias, tuntuu että olen tosi nuori. Tuntuisi aivan hassulta suunnitella eläkkeelle jäämistä. No eipä tarvikaan, eläkeikäni taitaa olla jotain 66 v.

Vierailija
27/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanikäisenä kuin kreikkalainen EU-sisareni lämpimässä Ateenassa, 55-vuotiaana.

67 on kylläkin Kreikassa eläkeikä, mutta älä anna sen häiritä :)

En annakaan.

Kreikka ja Italiaa ovat tässä täysin samanlaisia, he ilmoittavat EUlle lakiin merkityn viimeisen eläkeiän.

Reaalimaailmassa sieltä on ammattiliittojen ja muiden eläkekassojen erittäin hyvät eläkeohjelmat, joiden avulla aktuaalisesti eläkkeellelähtöikä on merkittävästi virallista eläkeikää matalampi.

Vierailija
28/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt eli 32-vuotiaana. Pitkä saikku jo alla masennuksen/ahdistuksen takia. En jaksa enää mitään.

Vierailija
29/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä haluaisinko jäädä koskaan eläkkeelle. Pidän työstäni ja voisin jatkaa ehkä osa-aikaisena vaikka 100-vuotiaaksi jos terveys antaa myöten.

Ja tulee surku kun muistelen miten virikkeetöntä ja surullista eläkeaika omille vanhemmilleni oli. He olivat tottuneet koko elämänsä tekemään töitä ja heidän oli hyvin vaikea sopeutua eläkeläisen elämään. Uskoisin että itselleni se olisi yhtä vaikeaa.

Minunkin vanhemmat teki aamusta iltaan töitä ja eivät sen takia jaksaneet kotona muuta kuin riidellä ja huutaa ja tärkeintä elämässä oli työ, mutta sitten kun jäivät eläkkeelle niin verenpaineet laski ja pystyi vähentämään lääkitystä ja heistä tuli rauhallisia ja leppoisia. Itse olen lapsuuden jäljiltä valmiiksi hermoheikko ja mt ongelmainen eli enköhän minäkin pian eläköidy ennenaikaisesti.

Vierailija
30/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun olen vasta 43. Vaihdoin hiljakkoin alaa ja olen aivan liekeissä tässä uudessa työssä vielä. Eiköhän tämäkin vielä muutu kuivaksi ja tylsäksi jossain vaiheessa. Luultavasti olen se kyynistynyt paska ja tympeä otus kuusikymppisenä, kun vielä jaksan intoilla ja olla superinnokas koko sydämestäni.

Sanotaanko, että toivoisin, että 58-60 -vuotiaasta voisi jäädä eläkkeelle halutessaan.

Vierailija
31/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nelikymppisenä. Aiemman raskaan työn jäljiltä on selkä, kädet ja polvet loppu.

Vierailija
32/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

63-vuotiaana aion jäädä eläkkeelle. 

Vierailija
33/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna.

Vierailija
34/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos elettäisiin mun utopistista todellisuutta, niin vaikka heti (29v). Mutta jos pitää elää oikeassa maailmassa, niin 60v olisi mukava.

Utopiassa elät yhä jos 60-vuotiaana kuvittelet jääväsi. Juuri kk sitten oli maikkarin aamuTV:ssä isääsi vanhempi pappa ylistämässä miten ihanaa työelämä on ja kuinka kaikkien pitäisi saada siitä nauttia hautaan asti.

Jos sinä osaisit lukea ja ymmärtäisit lukemasi, niin tuo edellinen vain vastasi kysymykseen "missä iässä haluaisit jäädä eläkkeelle?"

Siinä ei kysytty, missä iässä kuvittelet jääväsi eläkkeelle. 

Vierailija
35/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon pitää tapahtua, jos voin jäädä eläkkeelle, ennen kuin olen 68. Lottovoitto vähintään. Haluaisinko jäädä aiemmin? Totta hemmetissä. Oon 44 ja aika lailla leipiintynyt. Jäisin vuorotteluvapaalle, mutta sitten pitäisi varmaan olla töissä 70-vuotiaaksi asti.

Vierailija
36/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAiii! Heti lapsilisien jälkeen voidaan jäädääÄÄäÄÄäää...!

T. Tenho ja Rainer

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi