Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoin tuota Haluatko miljonääriksi- visaa ja ihmettelen miten korkeankin koulutuksen omaavilla on niin paska yleissivistys

Vierailija
02.02.2021 |

Eikö lukiossa enää opeteta mitään perusteita? Esimerkiksi yksi lakimies ei tiennyt normaalia latinankielistä lentävää lausetta, minkä nyt luulisi oppivan Aku Ankastakin. Muutenkin varsinkin nuoremmat tuntuvat olevan ihan kujalla perusasioista, vaikka ovat hyvissä ammateissa tai opiskelevat korkeakouluissa.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempi sukupolvi ei ole lukenut sanomalehtiä. Sanomalehdistä karttui lapsesta asti yleistietoa meille, ketkä vartuimme ennen nettiaikaa. Netissä on valtavasti kaikkea turhuutta, joka kilpailee huomiosta asiatiedon kanssa ja sitten nykyään on tämä minä-minä- eli somekulttuuri, jolloin fokus on itsessä eikä ympäröivässä maailmassa.

Millä perusteella sinun nuoruutesi muusikot tai urheilijat kuuluvat yleissivistykseen, mutta nuoremman sukupolven idolit taas eivät? Mielestäni yleissivistykseen kuuluisi myös jonkinlainen ymmärrys siitä mistä tämän hetken nuoret ovat kiinnostuneita, vaikka myönnänkin että näin neljäkymppisenä minulla on tässä kohtaa paha aukko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi