Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen ei halua viettää joulua tai juhannusta?

Vierailija
02.02.2021 |

Veljeni erosi vaimostaan vuodenvaihteessa ja tällä hetkellä he riitelevät lasten asioista. Ex vaimo ilmoitti, että hän ei juhli joulua eikä juhannusta (ei koskaan ole mikään jouluihminen ollut, mutta on sitä normaalisti kanssamme viettänyt aiempina vuosina) ja haluaa, että lapset ovat jatkossa joka joulu ja juhannus lasten isällä. Veljeni mielestä se on väärin lapsia kohtaan ja samaa mieltä olen myös minä. En ole tavannut toista ihmistä, joka ei haluaisi viettää joulua tai juhannusta (saatikka edes lasten takia), joten onko se kovin yleistäkin? Jos et halua viettää ko. juhlia nelikymppisenä perheellisenä ihmisenä, niin miksi et?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on ongelma? Äitihän ajattelee lapsia ja tarjoaa mahdollisuuden pyhien viettoon isän luona, jossa nuo pyhät ilmeisesti ovat tärkeitä. Olisiko parempi, että joka toinen vuosi joulua ei vietetä?

Öö, esimerkiksi lapset itse ovat ilmaisseet halunsa viettää joulua jatkossa sekä äitinsä että isänsä kanssa. Jos lasten äiti ei halua joulua tai juhannusta viettää, eikös hän halua lapsilleenkin omantyylisensä lapsuuden? Miksi muiden pitäisi hoitaa niiden juhliminen hänen puolestaan? Opettakoon lapsilleen, että ko. juhlia ei vietetä, jos lasten äiti ei kerta niitä halua viettää. En ymmärrä sitä, että hän ei itse ole valmis ”uhrautumaan” sen vertaa (mikä ei normaaleille ihmisille ole mitään uhrautumista), mutta olettaa, että muut ihmiset hoitavat asiat hänen puolestaan ja hän voi itse tehdä just mitä hän haluaa ajattelematta lasten parasta.

Ap

Vaikeaa sanoa kun ei ihmistä tunne, sinähän hänet paremmin tunnet. Ei sille sitten oikein voi mitään jos äiti ei tahdo viettää lastensa kanssa kyseisiä päiviä, kai sentään isä haluaa? 

Vierailija
22/23 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäinen aka minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on ongelma? Äitihän ajattelee lapsia ja tarjoaa mahdollisuuden pyhien viettoon isän luona, jossa nuo pyhät ilmeisesti ovat tärkeitä. Olisiko parempi, että joka toinen vuosi joulua ei vietetä?

Öö, esimerkiksi lapset itse ovat ilmaisseet halunsa viettää joulua jatkossa sekä äitinsä että isänsä kanssa. Jos lasten äiti ei halua joulua tai juhannusta viettää, eikös hän halua lapsilleenkin omantyylisensä lapsuuden? Miksi muiden pitäisi hoitaa niiden juhliminen hänen puolestaan? Opettakoon lapsilleen, että ko. juhlia ei vietetä, jos lasten äiti ei kerta niitä halua viettää. En ymmärrä sitä, että hän ei itse ole valmis ”uhrautumaan” sen vertaa (mikä ei normaaleille ihmisille ole mitään uhrautumista), mutta olettaa, että muut ihmiset hoitavat asiat hänen puolestaan ja hän voi itse tehdä just mitä hän haluaa ajattelematta lasten parasta.

Ap

Minusta ollaan hienosti menossa siihen suuntaa ettei tälläiset juhlat ole välttämätön osa elämää. Moni vanhempi on esim töissä joulut, juhannukset, jne.

Kuten itsekin sanoit ruokaherkut ovat mielestäsi yksi tapa tehdä päivästä vähän spesiaalimpi onnistuu ihan mikä päivä tahansa, eikä vain tiettynä kalenteripäivänä.

Jokainen haluaa periyttää niille lapsille eri asioita, jos sinä haluat periyttää joulut yms veljesi lapsille niin hoida asia äläkä syyllistä äitiä.

Ja ne pettymykset...aina ei saa sitä mitä haluua, ei edes lapset. Aikuisellakin on oikeus olla itsekäs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän