Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mulla on? Yöllä happisaturaatio 89 %

Vierailija
02.02.2021 |

Tehtiin uniapneatutkimus ja ei ole uniapneaa, mutta selällään nukkuessa happisaturaatio laski 89 %:iin. Olen viime kuukausina huomannut, että vaakatasossa ja yöllä monesti joudun hengittämään tiheämmin. Normaali hengitys olisi 13-14 krt/min. mutta mulla on monesti 19-20 krt/min. joka on jo hyperventilaatiota. Yön jäljiltä on monesti aika pökertynyt olo, kestää tunninkin ennen kuin olo on normaali.

Joudun nukkumaan todella paljon, yöunet on noin 9 tuntia ja sen päälle päiväunet noin 1,5 tuntia. Välillä jopa kahdet päiväunet. Olen sairaslomalla, koska työnteosta ei tulisi mitään. Olen niin väsynyt.

Matala-asteista tulehdusta on. Verenpaine on ennen ollut aina hyvä, mutta nyt yläpaineet koholla ainakin iltaisin. Painoindeksi 30. Sydän on tutkittu, kaikki ok. Lääkärini ei keksi mitä pitäisi enää tutkia.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nenä tukossa? Itselläni kuiva huoneilma saa nenän niin tukkoiseksi talvella, että ei meinaa happi kulkea ollenkaan. Kosteutussuihkeet ja ilmankosteuttaja ehdottomia talviaikaan kerrostalossa.

Nenän kautta ilma kyllä kulkee normaalisti.

Vierailija
42/47 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apnea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat tulee kalliiksi yhteiskunnalle.normaalipainosta pitäisi maksaa bonus.

Sitten pitäisi myös tupakoimattomuudesta ja raittiudesta maksaa bonus.

Vierailija
44/47 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa vaurioittanut niin kuin minulla? Ei parane, mutta oireita voi lievittää.

Vierailija
45/47 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssa vaurioittanut niin kuin minulla? Ei parane, mutta oireita voi lievittää.

Tutkittiinko sulla tuota? Lääkärikö sanoi, että influenssa vaurioitti? Mielenkiintoista, olen sitä mieltä, että oireiluni alkoi viime talven kovan flunssan jälkeen. Ensin tuntui keväällä sydänoireita, sydän tutkittiin ja se on kunnossa. Sydän ikäänkuin "kehräsi" välillä. Kun kävin kesällä kovassa löylyssä ja uimassa, sydämessä tuntui oudolta sen jälkeen. Syksystä lähtien oire on liittynyt enemmän hengitykseen ja nukkumiseen.

Vierailija
46/47 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apnea.

Tämä on siis juuri tutkittu ja ei ole. Siinä tutkimuksessa tuo happisaturaation lasku tuli esiin.

Vierailija
47/47 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti melko tavallisia oireesi koronan jälkeen. Minulla vaihtelee happisaturaatiot öisin, usein jopa vain 84-86% muutaman kerran yössä.

Pelkään, että sattuu parempi yö, jos pääsen uniapneatutkimuksiin, koska yöt vaihtelee usein. Salmiakki ja laku, outoa kyllä, aiheuttavat haittaa myös.

Kalium tärkeä sydämelle, korona laskee sitäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän