Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtaisitko työpaikkaa jos palkka olisi 150€ vähemmän

Vierailija
08.09.2025 |

Mutta saisit uudessa paikassa päättää työvuoroista ja olisi vapaampaa tehdä asioita?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin. 

Vierailija
2/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Jostain löytyy samanlainen työpaikka, jossa saat 150e enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu että kuinka paljon vapaampaa olisi

Vierailija
4/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Etätyö vaikutti viimeksi, tosin palkka parani, mutta olisin vaihtanut vaikka ois laskenut. Jäi paljon enemmän vapaa-aikaa ja myös rahaa

Vierailija
5/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan onkin, kun loka-marraskuussa vaihdan työnantajan julkisesta yksityiseen. Maksan sen hinnan mielelläni, jos elämänlaatu paranee edes vähän. 

Vierailija
6/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen kaikesta. Sopisiko uusi työ paremmin omiin tulevaisuuden suunnitelmiin, mitä parempaa uusi työ antaa, vaikuttaako veroprosenttiin ollenkaan, missä työpaikka sijaitsee, millainen työnantaja on, jne. En siis todellakaan heti sanoisi ei, mutta eipä minun palkkaluokassa joku 150 euron tiputus vaikuttaisi kuin ehkä veroprosentin laskuna. Elelen jo nyt ihan mukavasti palkallani.  

Vierailija
7/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin huono palkka, mutta kuitenkin tykkään työstäni niin en. Vaihtaminen kuitenkin aina iso riski.

Vierailija
8/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni hypoteettinen kysymys, koska olen jo sellaisessa työssä, missä on vapaat työajat, etätyömahdollisuus, ja vapaus päättää mitä haluaa tehdä. Vastaan kuitenkin kokemukseni perusteella, että vaihtaisin tuollaiseen työhön, jos olisin töissä missä noita asioita ei ole. 

Vierailija
9/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksessä ravintola-ala, nyt teen pelkkää iltaa. Jatkossa olisi vaihtelevuutta. Tällä hetkellä palkka on yli TES ja uudessa paikassa se olisi se mitä TES sanoo.ap

Vierailija
10/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaohtanut työpaikkaa, vaikka uudessa palkka oli 600e vähemmän. Ei se raha ole ainoa asia, joka vaikuttaa työpaikan valinnassa

Vierailija
11/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin heti.

Vierailija
12/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 150 euroa on nettona käteen aika paljon vähemmän. Näin ollen asiaan vaikuttaisi paljon muut asiat, kuten työmatka, etätyömahdollisuus, työn luonne, etenemismahdollisuudet, jne. Jne.

Vierailija
13/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt teet siis pelkkää iltaa ravintola-alalla eli saat myös iltalisät? Moni haluaa päivätyöhön mutta unohtaa tämän. Onko päällikkötason paikka jos saat itse päättää vuorot?

Vierailija
14/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jatkokouluttauduin 5- kymppisenä yliopistossa. Palkkani nousi pari tonnia ja sain vapauden valita työaikani ja tehdä työtäni vapaammin. Suosittelen. 

Vierailija
15/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaihtaisin. Vaihdoin paikkaan jossa palkka 500-600€ vähemmän kun työn sisältö oli mielenkiintoisempaa ja työajat kätevämmät. Maailmassa on paöjon muutakin kuin raha. 

Vierailija
16/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä paikassa on niin paljon hyviä etuja että harkita tarvis tarkkaan. Mut ei toi raha niin iso ole että se siitä olisi kiinni.

Vierailija
17/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on vasta kakkonen, terveys ja hyvinvointi on ykkönen.

Vierailija
18/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt teet siis pelkkää iltaa ravintola-alalla eli saat myös iltalisät? Moni haluaa päivätyöhön mutta unohtaa tämän. Onko päällikkötason paikka jos saat itse päättää vuorot?

Huimat 1,40€ per tunti. Vuoropäällikö,nykyses en saa uudessa saan.ap

Vierailija
19/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisessä paikassa on niin paljon hyviä etuja että harkita tarvis tarkkaan. Mut ei toi raha niin iso ole että se siitä olisi kiinni.

No mä punnitsin näitä asioita ja aika vähän tulee etuja käytettyä loppujen lopuksi. Esim ravintoloista -50% käyn ehkä 2*vuodessa syömässä ulkona. Ap

Vierailija
20/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tarjous toisinpäin. Palkka olisi noussut yli 1500 kuussa. Mutta en vaihtanut, koska halusin säilyttää vapauden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi