Ultra-ajankohdasta kysyttävää
Mulle lävähti kutsu np-ultraan ens keskiviikkona (viikkoja tuolloin 10), kun odottelin että olis viikoilla 12-14. Samoin rakenneultra syyskuulle kun vikkoja tuolloin kasassa 15 (pitäis olla vk 18-20).
Onko kellään ollut vastaavaa??? Mulla ainakin aikaisemmissa raskauksissa noi ultrat on olleet " oikeilla" viikoilla. Näkyyköhän siellä se mitä pitäis. Meinasin kyllä soittaa Kättärille ja kysyä asiaa ma, mutta onko muille käynyt näin.
-m- rv 9+3
Kommentit (6)
ja ne sanoi et ois hyvä tulla viikon 13 hujakoilla. Ja mun lapussa lukee että np-ultra tehdään viikoilla 13-14 (3 vuotta sitten luki että viikoilla 12-14), ja toinen ultra viikolla 18-19.
...sillä itse sain kutsun mukamas rv 12+ , koska kiekon mukaan olin noilla viikoilla. Itse tiesin olevani noin 10+ viikolla, mikä ilmeni myös ultrassa. Kätilö sanoi, ettei vielä noilla viikoilla näy niskaturvotukset sun muut ja toivotti tervetulleeksi uudelleen kahden viikon päästä! Eli tulipa sitten tuplattua np-ultra :) Rakenneultra oli sitten joskus rv 19.
Ihan alkaa epäilyttämään ammattiataito maassamme. Luulisi, että olisi yksi oikea tapa tehdä asioita. Jossain tehdään viikoilla 13-14 (kuten joku teistä mainitsi). Täällä Turussa sanottiin, että rv 11-12 on pahas aika, silloin näkyy niskatuvotus selvimmin. rv 13 jälkeen on kuulemma myöhäistä. Ja teille taas on sanottu, että rv 13-14 olis paras! Kuka siis tietää parhaiten, kysynpä vaan??
Mutta masulin kysymykseen..liian aikaisin tuo sinulla on, vaikka mentäisiin " meidänkin" viikkojen mukaan...
T. Caius rv 9+5
tietämystä asiasta, kun hoitavat maan vaikeimmat tapaukset. Mut on kyllä aika erikoista että noin paljon vaihtelee viikot eri paikoissa! Mut toisaalta, eihän joissain paikoissa tehä np-ultraa ollenkaan.
Täällä kuuluu ainoastaan rakenneultra, ja koska täällä ei ole ollenkaan tuota np-ultraa otetaan sen tilalla sit verikokeesta jotain tuloksia josta näkee nuo mahdolliset kromosomipoikkeamat ja kuulemani mukaan tulokset on tuossa tarkemmat kuin np- ultrassa, tiedä sit mikä on oikein ja mikä ei..
Jäde rv 4+3=)
Mulla oli rakenneultra rv17+, mut vauva oli silloin vielä niin pieni että sain uuden ajan joka osui jonnekin rv20 paikkeille. Eli kannattaa varmaan soittaa ja kysellä onko tullut joku kämmi vai miks antanu noin aikasille viikoille ajan.