Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eka lääkäri tänään ja sydänääniä ei kuulunut :((

07.03.2006 |

onko yleistä,että vaikka ei kuulu niin onko kaikki hyvin. lääkäri yritti aikansa, mutta sitten sanoi, että täytyy luovuttaa ja ei tarvitse kauheesti huolestua...hmmmm...kyllä nyt mietityttää...

Mulla on tiistaiksi varattuna ultra , joten piinaavaa odottaa sitä....

Terkkarin luona vois käydä kuulemma loppuviikosta. Voisi yrittää kuunnella.

T: Tällä hetkellä ei niin happymother :(

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli viikkoja arvioidusti 10 ja ei kuulunut terkkarilla eka neuvolakäynnillä, silloin samana pvnä veristävuotoa, tk sanoi että ihan normaalia ei mitään hätää. vuoto lisääntyi ja kahdenpvn päästä kauheat kivut, menin suoraa keskussairaalaan ja todettiin ultrassa keskenmeno ja kaavintaan... että tällätavalla.

Vierailija
2/12 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei sydänäänet kuuluneet kuin vasta 13+5, joten pari kertaa ehdittiin yrittää ennenkuin kuuluivat. Mulla taaksepäin kallistunut kohtu, joten se selitti asian.

Tsemppiä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viikkoja nyt 12+0 .

Vierailija
4/12 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja kolme kertaa ollut istukka etuseinässä. Ei oo kuulunut ääniä esim. toisessa raskaudessa edes vielä viikolla 14. Tällä kertaa terkkari ei edes yrittänyt kuunnella vasta kuin viikolla 16.

Sikiö on vielä alle 20-viikkoisena niin pieni, että jos sijaitsee kovin takana, niin ääniä ei saa kuuluviin.

Tsemppiä ultran odotukseen

t. Jymy rv 32+4 & kolme poikaa

Vierailija
5/12 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekkin sanoi, että kohtu on jotenkin tosi yläällä ja alaspäin...siis syvällä jossain. Ei oikein ylettänyt edes kohdunkaulaan.

No, toivotaan että kaikki on hyvin ja ultrassa nähdään jo sitten liikkeitäkin :)

Vierailija
6/12 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi rv 13+0 samalla tavalla, vaikka th sai sydänäänet kuuluville jo rv11.

Lääkäri vielä totesi että " pitäisi näillä viikoilla jo kuulua joten parempi ruveta varautumaan siihen että ei niitä ole" . Sain lähetteen ultraan, ja piinavien odotustuntien jälkeen ultrassa kaikki oli ihan OK eli sydän sykki normaalisti.

Nyt mennään rv 39 + 4.

Ei siis kannata vielä huolestua!!

Vierailija
7/12 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 14+2 kätilö ei saanut dopplerilla kuulumaan sydänääniä. Laitteet aika huonot ja kohtu oli taaksepäin kallellaan. Istukka myös etuseinässä. Ultrasi sitten iltapäivällä ja siellähän kaverin sydän jumputti villisti :)

Joten älä vielä panikoi :)

Jarniina ja " Lotta" rv 37+2

Vierailija
8/12 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka raskaudessa sydänääniä ei koskaan löytynyt ja siitä raskaudesta ei mitään tullutkaan. Mutta toisessa raskaudessa lääkäri (rv12) etsi ja etsi ääniä. Ei kuulunut. Pelästyin jo pahemman kerran. Mutta sitten hän päätti hakea toisen koneen. Ja kas kummaa, jumputus löytyi heti. Vika oli vain koneessa! Eli älä huoli, suurimmassa osassa raskauksia kaikki on ok!!!

Vierailija
9/12 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vielä viimeisessä lääkärintarkastuksessa muutamaa viikkoa ennen synnytystä lääkäri ei saanut sydänääniä kuuluviin! Oli tosi tumpula lääkäri. Muutenkin olen kahden raskauden kokemuksella huomannut, että terkkarit ovat yleensä paljon näppärämpiä dopplerin käyttäjiä, kuin lääkärit. Eli voisiko olla, että lääkärisi on ollut kokematon?

Vierailija
10/12 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin,että sydänääniä ei saatu kuulumaan neuvolassa. Viikkoja olis silloin pitänyt olla 11+4. No menin tietysti ihan paniikkiin,vaikka ne sanoi,ettei niiden pitäisi vielä kuuluakkaan. No menin sitten yksityiselle ultraan seuraavana päivänä ja sieltähän löytyi elävä sikiö,mutta viikkoja oli silloin vasta kassa noin 8+4 arviolta. Ja siksi ne ei niitä ollu neuvolassa kuulleet kun kaveri oli vielän liian pieni.

Lilli81 28+1

Vierailija
11/12 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa USEIMMITEN on vain Doppler-laite, joka ei tuota kuvaa, vaan rekisteröi ainoastaan sydänäänet. Sillä ne saadaan kuulumaan rv 8 - rv 16+, ihan riippuen mammasta ja laitteesta. Mm. kohdun asento ja istukan paikka, sekä mamman rasvakudos voivat vaikuttaa siihen, että äänet kuullaan vasta myöhemmin. Ihan tavanomaista siis on, että vasta rv 14-16+ kuuluu.

Vierailija
12/12 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään terkkari kuunteli, mutta ei saanut kuulumaan ja soitti lääkärille, joka sitten ultrasi terveyskeskuksessa ja siellähän pikku vesseli liikkui niin villisti että...oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ihanaa nähdä, että kaikki oli ok. ja tiistain ultrassa sitten tarkemmin ja lisää, jee. Kyllä nyt on taas niin hyvä olo ja mieli. Tuli vaan paha säikäytys tähän heti alkuun.

Lääkäri tulosti kuvankin meille :))