10 sekuntia aikaa poistua asunnosta
Kuvittele että ovikello soi ja siellä on palomies joka sanoo "talosi on tulessa, 10 sekuntia aikaa poistua asunnosta". Mitä otat mukaan (ihmiset tottakai), mikä on korvaamaton?
Kommentit (57)
En lähtisi mihinkään. Tässä on kaikki mitä minulla on. Mitä elämää se olisi tulipalon jälkeen?
Ei kai muuta kuin auton avaimet mukaan ja ulos.
Hyvä kun muistutit, on pitänyt hommata kassakaappi, jonne saa kaikki tärkeät paperit, muistitikullinen kuvia, pankkitunnukset ja perintökorut. Silloin mukaanotettavaksi jäisi puhelin, lompakko ja autonavaimet.
Mukaan lähtee puhelin, autonavaimet ja NAS-laite jossa on kaikkien valokuvien ja kotikoneiden varmuuskopiot, nuo saa napattua mukaan parissa sekunnissa, sitten pihalle. Puhelimella voi hoitaa pankkiasiat ja maksamisen, vakuutus korvaa loput.
En ottaisi mitään mukaan, koska en poistuisi talosta itsekään, vaan jäisin tänne.
Lapset, koirat kyllä seurasivat perässä, kun muutenkin ovat minun "varjoja". Jos puhelin olisi jossain matkan varrella nappaisin sen mennessäni, siinä samassa paketissa on lompakkoni, mutten kyllä erikseen lähtisi hakemaan.
Valokuvalatikon vitriinistä ja jos aikaa jää, niin kovalevyn tietokonepöydältä matkalla. Kovalevy ei ole välttämätön, kaikki on pilvessä, mutta se nopeuttaa takaisin lataamista.
Koirat, känny, autojen avaimet + takki.
Puhelin ja läppäri latureineen reppuun.
No en kyllä alkaisi ottaa mitään mukaan. Kännykkä on liimattu käteen kiinni, joten se tulisi mukaan joka tapauksessa. Eteisestä varmaan kengät ja takki päälle vaan, jos nyt talvella pitäisi mennä ulos.
Jos joku muukin perheenjäsen olisi kotona, syöksyisin hakemaan heidät mukaan.
Tosielämässä otetaan se, mitä on lähinnä ovea. Ihmeen monen lemmikit muuten jää kerrostaloon, kun ihmiset lähtevät ulos.
Perussuomalaisten jäsenkortti, hakaristilippu ja pesismaila lähtisi mukaan.
Ainoa mikä on korvaamatonta kotona, on ulkoinen kovalevy, jossa on varmuuskopiot valokuvista. Kaiken muun saa kaupasta.
Kissa.
Tavaraa en keksi, ei täällä mitään niin kallista tai tunnearvoltaan hienoa ole.
Vierailija kirjoitti:
No lähtökohtaisesti tuonne rappukäytävään ei kannata poistua jos talo on niin pahasti tulessa, että ihan sama jäädä tähän istumaan. Mikäli rappukäytävän kautta taas on turvallista poistua niin kyllä sitä aikaakin sit on enemmän kuin 10s.
Palomies tulee ovelle sanomaan..
Minua ihmetyttää valokuvien pelastusinto. Muistot eivät katoa kuvien myötä mihinkään, en itse olisi valmis ottamaan riskejä kuvien takia. Kyllähän niiden menetys harmittaisi jälkeen päin, mutta ei varmasti suurin huolenaihe, kun koko muukin irtain omaisuus olisi hävinnyt taivaan tuuliin.
Jäisin paloon, koska en avaa ovea.
Laukussa on kaikki valmiina, laittaisin sinne vain puhelimen ja kalliin lääkkeen, niitä ei tarvitse etsiä.
En varmaan käyttäisi aikaa edes kenkien ja takin ottamiseen, vaikka 10 sekunnista jäisi pari sekuntia.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/