Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10 sekuntia aikaa poistua asunnosta

Ensisammutuskurssilainen
01.02.2021 |

Kuvittele että ovikello soi ja siellä on palomies joka sanoo "talosi on tulessa, 10 sekuntia aikaa poistua asunnosta". Mitä otat mukaan (ihmiset tottakai), mikä on korvaamaton?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa ehdi kuin napata lompakon pöydältä ja hypätä lämpimiin vaatteisiin.

Vierailija
2/57 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira kainaloon ja menoksi. Tiedostot on kans yksi korvaamaton juttu, mutta tuossa ajassa ei kyllä kanneta konetta mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät laittaisin jalkaan, kun ei niitä tule sisällä pidettyä. Palakoon kaikki, fresh start!

Vierailija
4/57 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään sisälle, se on vain joku paloharjoitus varmaan.

Vierailija
5/57 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen paperin, jossa on bitcoin -tilini avain, tilillä kumminkin 133 bitcoinia.

Vierailija
6/57 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota mukaani kuin lapset. Tuossa tilanteessa haluan vain selviytyä eikä materialla ole merkitystä.

Vierailija
7/57 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peitto päälle ja kengät jalkaan, eihän tuossa muuta ehtisi. Luulisi kyllä että olisin huomannut palon jo itsekin jos noin kauhea kiire olisi.

Vierailija
8/57 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken muun saa rahalla, mutta muistoja ei. Siksi minulla on tärkeimmät kuvat häistä, lasten syntymästä jne kopsattu myös dropboxiin ja ne on myös mummolassa irtokiintolevyllä. Enpä ottas kuin vaatteet, kengät ja kännykän.

Vierailija
9/57 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähtökohtaisesti tuonne rappukäytävään ei kannata poistua jos talo on niin pahasti tulessa, että ihan sama jäädä tähän istumaan. Mikäli rappukäytävän kautta taas on turvallista poistua niin kyllä sitä aikaakin sit on enemmän kuin 10s.

Vierailija
10/57 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan. Jos vielä jää aikaa niin nappaan lähtiessäni eteisestä mukaan repun ja käsilaukun.

Vierailija
11/57 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi mukaan, muuta ei ehdi.

Vierailija
12/57 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repun eteisestä, koska sen sisällä on lompakko ja paljon muuta tärkeää ja kännykän pöydältä. Kai siinä ehtisi jalkansa kenkiin työntää.

Vierailija
13/57 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ensimmäisen kissan. Jos eläviä olentoja ei ollenkaan lasketa mukaan, niin ulkoisen kovalevyn (jolla on kaikki tärkeä varmuuskopioituna), valokuva-albumin ja koulu- ja työtodistusmapin. Ovat vierekkäin samalla hyllyllä.

Vierailija
14/57 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällysvaatteet, muu saa mennä.

Vierailija
15/57 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira kainaloon ja menoksi. Tiedostot on kans yksi korvaamaton juttu, mutta tuossa ajassa ei kyllä kanneta konetta mukaan.

Juuri tämän takia mulla on muistitikut lompakossa ja lompakko siinä pakoreitillä. - Olen saanut tulipalokoulutusta, joten tiedän ja ymmärrän, ettei tuossa tilanteessa mietitä vaan juostaan.

Vierailija
16/57 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedostot kannattaa varmuuskopioida pilvipalveluun.

Vierailija
17/57 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme taulua otan seinältä mukaan. 

Vierailija
18/57 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt noin, mutta kyseessä ei ollut tulipalo. Ehdin siepata mukaan tietokoneen, puhelimen, takin, nallen ja eteisen pöydällä olevat pikkutavarat.

Tuttavani lähti keittiökoneesta alkanutta tulipaloa karkuun eikä ehtinyt ottaa mitään, vaan syöksyi porraskäytävään kylpytakissa ja aamutossuissa. Talvella.

Vierailija
19/57 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan ymmärrä tota vaatteiden päälle pukemista. Mä juoksisin hätätilanteessa ulos vaikka alasti. Äkkiäkös joku naapuri auttaa ja tuo niiden vaatteita tai sitten ne palomiehet antavat vilttejä tms.

Vierailija
20/57 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerkeisi siinä ajassa ulos. Asun kerrostalon ylimmäisessä kerroksessa. Ei auttaisi muu kuin parvekkeelle meno.