Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työikäiset riskiryhmäläiset pitäisi rokottaa mahdollisimman pian

Vierailija
01.02.2021 |

Ainakin jos eivät voi tehdä etätöitä. Itse olen joutunut muistakin viruksista sairalaahoitoon tai päivystykseen, niin miksi korona olisi millään tavoin poikkeus? Viimeksi kun minulla oli virustartunta olin sen takia kokonaisen kuukauden työkyvytön. Alle nelikymppisenä minulla olisi vielä paljon elämää ja työvuosia edessä. Moni on samassa tilanteessa. Heti kun hoitokotien asukkaat on rokotettu ja hoitohenkilökunta pitäisi rokotukset ulottaa niihin työikäisiin riskiryhmäläisiin jotka eivät voi tehdä töitä etänä. Esimerkiksi miten ihmeessä pidät turvaväliä jossain päiväkodissa? Myös esimerkiksi poliisit joutuvat hyvin monenlaisten asiakkaiden kanssa tekemisiin. Kaupan kassalla et voi valikoida ketä palvelet vaikka köhisivät ilman maskia päin naamaasi. Kouluissa taas on jatkuvasti altistumisia ja tartuntaketjuja vaikka sattuisitkin opettamaan sen ikäisiä lapsia että he voivat/osaavat käyttää maskia.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta vanhukset ovat viettäneet jo vuoden yksin kotona, kyllä he tarvitsevat jo jotain ihmiskontakteja.

Vierailija
82/95 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta vanhukset ovat viettäneet jo vuoden yksin kotona, kyllä he tarvitsevat jo jotain ihmiskontakteja.

Voivat omat aikataulunsa suunnitella vapaasti ja vältellä ruuhkia toisin kuin pakosti työssä olevat ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sairaalassa työskentelevänä ei-riskiryhmäläisenä hyväksynyt sen tosiasian, että meille ei rokotteita anneta ennen vuoden loppua, vaikka riskimme sairastua ja levittää virusta on korkea. Nyt varianttien levitessä on todennäköistä, että joudun sairastamaan koronan ennen tätä. Olisin toivonut, että meilläkin olisi ammattimies puolesta ollut jotain väliä rokotusjärjestystä mietittäessä, mutta kun ei niin ei.

Vierailija
84/95 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sairaalassa työskentelevänä ei-riskiryhmäläisenä hyväksynyt sen tosiasian, että meille ei rokotteita anneta ennen vuoden loppua, vaikka riskimme sairastua ja levittää virusta on korkea. Nyt varianttien levitessä on todennäköistä, että joudun sairastamaan koronan ennen tätä. Olisin toivonut, että meilläkin olisi ammattimies puolesta ollut jotain väliä rokotusjärjestystä mietittäessä, mutta kun ei niin ei.

Itse työskentelen tk:ssa ja ilmeisesti sekä meidät hoitajat että potilaat ollaan pudotettu kokonaan rokote jonosta koska seuraavaksi alkaa iäkkäiden ajanvaraus rokotukset. Kuitenkin hyvin huonokuntoista potilasta osastolla.

Sairaalassa ilmeisesti lähes kaikki osastot ja palvelutalot rokotettu. Mietinpä vaan että mihin väliin kuulutaan. Jotenkin melko epälooginen tämä rokotejärjestys.

Vierailija
85/95 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, niin pitäisi. Ja nimenomaan ne, jotka joutuvat olemaan töissä fyysisesti läsnä sekä kenellä on kotona asuvia lapsia jotka voivat tuoda viruksen koulusta tai pk:sta, yksinelävät etätyöläiset sitten myöhemmin. Ja työelämästä ulkona olevat vikaks.

Kaikki kun ei pysty eristäytymään..

Vierailija
86/95 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AZn rokote on tehokkuusvertailuissa osoittautunut selvästi heikompien rokotteiden joukkoon kuuluvaksi.

Arvaattekin jo minkä rokotteen Suomen hallitus tilasi EUn yhteistilauksessa?

Experts Say AstraZeneca Vaccine  Wont Give Herd Immunity In Australia

Vierailija
87/95 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa me ensimmäiseen riskiryhmään kuuluvat alle 70-v aletaan saada rokotuksia? Asun helsingissä, täällä rokotukset tuntuvat takkuilevan. 

Vierailija
88/95 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulis että jossain jänkhällä tai susirajalla olisi vähän helpompi pitää etäisyyttä ihmisiin kuin esim pk-seudulla? Ihmiset asuvatkin siellä väljemmin?

Koska kepu... 

Vierailija
89/95 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ahvenanmaa, eikö ne nyt voi siellä olla eristyksissä edes hetkeä? Ensin rokotteet pk-seudulle, turkuun ja isoihin kaupunkeihin. Myös oulussa, jyväskylässä, vaasassa jne ollut isoja tartuntaketjuja. Pikkupaikkakunnilla on helpompi pitää etäisyyttä. 

Vierailija
90/95 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐑🐑🐑💉💉💉🐑🐑🐑☠️☠️☠️

Vierailija
91/95 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepu pettää aina

Vierailija
92/95 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tullut suomeen jo ensimmäiset Astra Zenecat, toivottavasti ne käytetään siihen että viimeisetkin hoitohenkilökuntaan kuuluvat saataisiin rokotettua ja sitten voisi jakaa meille alle 70-v riskiryhmäläisille. 

Vierailija
93/95 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä-ensin vouhkaus käynnissä. Ensin ollaan niin kriittisiä rokotteeseen ja yhtäkkiä kaikki kokee oikeudekseen saada rokote heti. Ja mitä tulee vanhuksiin niin ei ne nyt herranen aika ole kaikki ikäloppuja kuolemaa tekeviä vaan ne on meidän joidenkin äitejä ja isiä. Kyllä mä ainakin haluan pitää ne hengissä mahdollisimman pitkään. En nyt puhu niistä jotka kituvat vaipoissaan vuodeosastoilla tai hoitokodeissa täysin liikuntakyvyttöminä. Tarkoitan niitä kotona itsenäisesti asuvia omillaan selviytyviä.

Ja vanhustenko tässä pelätään järjestävän ongelmia muille kun ne muka sitten poukkoilee ympäriinsä rokotteen saatuaan? Ne nuorethan sitä tekee jo nyt. Biletetään salaa suurissa porukoissa. Sitten itketään kun ei päästä yliopistolle tai muuhun opinahjoon. Samalla siinä sivussa on levitetty tauti muihin oppilaitoksiin.

Riskiryhmäläiset saavat rokotteen ennen tavistervettä. Oli ikä mikä hyvänsä.

Ongelma on enemmän se että rokotetaan hitaalla tempolla. Sitä tehdään virka-aikana. Pitäisi järjestää joukkorokotuksia kuten aikoinaan polion suhteen tehtiin. Vaikka sitten drive-in tyyliin.

Jokainen henki on tärkeä oli ikä mikä hyvänsä.

Ja henkilökohtsisesti olen riskiryhmää mutta en todellakaan ole innoissani ensimmäisenä hakemassa piikkiä. Tässä kerkeää katsella tätä sekoilua tehosteen annosta ja miettiä onko koko rokotteessa järkeä jos ei noudateta valmistajan ohjeita. Ja lisäksi kerkeää nähdä kuinka paljon tulee haittoja. Mä en ainakaan kaipaa sairauksien jatkoksi yhtään rokotehaittaa.

Vierailija
94/95 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ollaan taas epätasa-arvoisessa asemassa. Joissain kunnissa rokotetaan jo kaikkia ensimmäiseen riskiryhmään kuuluvia, mutta esimerkiksi Helsingissä missä tilanne on nyt oikeasti paha rokotetaan vasta yli 55 vuotiaita ensimmäiseen riskiryhmään kuuluvia. Rokotteita ei selvästikään ole tullut tänne pk-seudulle niin paljoa mitä riskiryhmäläisten määrän perusteella pitäisi olla. 

Vierailija
95/95 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin olen opiskelijana vuoden ollut yksin kämpillä. Kuulun vakavaan riskiryhmään. Ei etene opinnot aikataulussa ja kela siitä rankaisee. Ei tämä etäopiskelu oikeasti edes sovellu kaikille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi