Muita jotka rakastavat tilavaa kotia?
On kunnon keittiö, tilava olkkari ja omat makkarit kaikille, vielä ottaisin mieluusti työhuoneen.
Kotona ei ole seinät kaatuneet päälle edes korona-aikaan.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs itsekehua tämä nyt oikein on taas? Hohhoijaa, joo, olette varakkaita, kivat teille. Kyllä tykkäisin asua vaikka kartanossa, mutta varaa ei ole yhtään isompaan kuin tähän 47 neliön vuokrakaksioon. Kahdestaan. Yksin jos asuisin niin hyvä jos 20 neliötä saisin.
Paljonko teillä on vuokra ? Itse asun köyhänä yksi 47 neliön pienessä kaksiossa ja minulla vuokra on niin edullinen , että raha riittää hyvin siihen . Mutta varmaan asutte pääkaupunkiseudulla ja ymmärrän hyvin että siellä vuokrat on kalliita toisin kuin Jyväskylässä.
850 euroa ja tämä on halvin mikä on mistään irronnut, pk-seudulla kyllä. Muutimme tähän vuodenvaihteessa, sitä ennen vuosikaudet maksettu yli tonnin vuokraa.
Itselläni on yksin 270m2. Liikaa tilaa ja tästä, jos pois lähden, on seuraava asunto aika tasan 100m2. Turhaa lämmitettävää ja siivottavaa (jos viitsisi.) Iso puutarha: liikaa työtä. On huoneita, joissa en ole edes käynyt pariin kolmeen vuoteen.
Asumme kahdestaan mieheni kanssa 260 neliön talossa. Nautin kun on tilaa paitsi silloin kun on siivouspvä; tuntuu ettei ikinä ole valmis .. mutta on kuitenkin 😝
Tilava koti ja iso tontti on ihana!
Meillä edellinen talo oli 240m2 ja nyt muutimme puolta pienempään. Tämä on suunniteltu siten että keittiö, olohuone ja ruokailutila on avoimet. Yhteensä 56m2. Ihanan väljää tässäkin, oikeastaan nämä tilat on vain 14m2 pienemmät kuin edrllisessä talossa!
En liian isoa haluaisi, tyyliin kartano, koska pelkäisin yksin. Saunat ja kellarit on musta pelottavia. Mutta kyllä kolmio olisi hyvä. Ja oma piha.
Minimalistina hieman yli 30 neliön asunto näyttää avaralta.
Vierailija kirjoitti:
Yksin ok-talo 110+30m2 mukavaa
Miksi vain 30 neliötä on mukavaa tilaa?
3 hlö ja 140 neliötä. Ei mikään lukaali, mutta ihan jees. Lisäksi iso autotalli, lasiterassi ja pihaa. Mua ei kyllä pienempään saa enää kuin arkussa.
Minulla 73 nelöitä. Koppihuoneet, ei vaatekaappeja eikä säilytystilaa. Yritä siinä sitten järjestystä pitää.
Plussalle ne että on ihan Tukholman keskustassa puisto vastapäätä ja vesinäkymät.
Matala kk vastike, 2 parveketta. Autotalli talossa vaikka 5500 kruunua kuussa, joten ei ole halua maksella noin hervottomasti autotallista. Kadulla parkkeeraus maksaa 110 euroa .
Ei ole parkkipaikkoja tarpeeksi. Voi joskus tunninkin hakea.
Meillä on tilaa 800 m2 per jokaisen henkilön ihon solu. Mitäs siitä sanotte?
Yksin asustellessa kaikki tila on ihan omaa rauhaa. Jos asunto olisi yli 60 neliötä, niin tulisi jo liian orpo olo, ja kokisi olevansa "hukassa" isossa asunnossa.
Edellisessä asunnossa oli tosi iso olkkari, en oikein tykännyt siitä. Pidän siitä, että on vähän semmoinen pesämäinen olo kotona, tuntuu turvalliselta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tilaa 800 m2 per jokaisen henkilön ihon solu. Mitäs siitä sanotte?
Sanon, että puhut palturia, koska tällä planeetalla ei ole noin paljon tilaa.
Ajatuksen tasolla kyllä mutta vihaan siivoamista ja hukkaan helposti asioita pienessäkin kodissa. Ja oikeastaan nytkin tulee oleskeltua lähinnä olohuoneessa ja keittiössä vaikka muitakin huoneita on. Kellariin piti rakentaa kuntohuone mutta se on ollut nyt tekeillä 8v.:D
Pihan koko on minulle sisätiloja tärkeämpi. Haluan että on mahdollista pitää pientä kasvimaata, omenapuita, viihtyisä terassi, pergola, kissoille ulkoilutarha jne. Kanoistakin haaveilen.
38neliötä 3:lle hengelle. Ihan yes. Yksi extra-työ/vierasmakkari ja WC ois kiva. Mut en valita
On. Nyt varsinkin osaa arvostaa kun on kotona 24/7...Kahdelle + koirat 160m2, ei lopu happi. Onneksi aikanaan jo tuli hankittua ensiasunto nuorena, sillä arvonnousulla tms. on jotenkin ollut hiekan alle keskituloisena mahdollista saada tuollainen pks alueelta. Ymmärrän että nykyisin hankalampaa kun se ensiasuntokin maksaa Helsingissä sen minimissään lähes 200k (aikanaan sain vielä kaksion 70k).
Vierailija kirjoitti:
On. Nyt varsinkin osaa arvostaa kun on kotona 24/7...Kahdelle + koirat 160m2, ei lopu happi. Onneksi aikanaan jo tuli hankittua ensiasunto nuorena, sillä arvonnousulla tms. on jotenkin ollut hiekan alle keskituloisena mahdollista saada tuollainen pks alueelta. Ymmärrän että nykyisin hankalampaa kun se ensiasuntokin maksaa Helsingissä sen minimissään lähes 200k (aikanaan sain vielä kaksion 70k).
Eiköhän ne asuntojen hinnat ole nousseet kautta linjan ja nousevat jatkossakin, kun kaavoittaminen tehdään grynderien ehdoilla.
Meillä oli aiemmin iso talo, jossa reilusti yli 300 m2.
Nyt rakennettiin pienempi ja neliöitä 204.
Sopiva kolmelle henkilölle.
Oma työhuone on minulla, kun teen paljon etänä.
Vierashuone myös erikseen.
Isot terassit ja ne lisäävät kesällä tilan tunnetta.
Joo, itse asiassa on mukavaa että on tilaa. No siivouspäivinä ja ikkunanpesun aikaan ei niinkään... mutta yläkerran aulassa mulla on pienet kangaspuut, alakerrassa on erillinen liukuovin suljettava työhuone, joka on kyllä ollut hyvä nyt etätyöaikaan. Ylhäällä kaksi suurta makuuhuonetta, alhaalla olkkari, keittiö, välikamari ja se työhuone + saunatilat. Keittiöön mahtuu iso ruokapöytä, se on hyvä juttu. Ja meitä on tässä kaksi.
Mökki meillä sen sijaan on pieni, vain tupa, alkovi, parvi ja sauna.
Asun yksin 116 m2 erillistalossa, mielestäni tilaa on ihan sopivasti.