Jos sinulla olisi oma naisluola
Kommentit (375)
Sikäli kun yleensä perheen koti on naisen valtakuntaa lähes kokonaisuudessaan voitaneen kai puhua että jokaisella naisella on jo oma naisluolansa. Yleensä se on mies joka ahdetaan johonkin pieneen nurkkaan kaluinensa (ja jota ehkä se mies dominoi, jos nainen sallii).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on 4 kaapillista kankaita, 1 lankoja, 4 laatikollista nappeja ja nauhoja ja noin 3 hyllymetriä ompeluun liittyviä kirjoja ja lehtiä. Lisäksi kunnon pöytä kankaiden leikkaamiseen, saumuri, peittari ja ompelukone ikkunaseinustalla rinnakkain. Silityslauta ja -rauta löytyvät myös (tai oikeastaan se kai on nimeltään höyryasema). Lisäksi on nojatuoli, pieni pöytä läppärille ja kaiuttimet.
Tää kuulostaa aika lailla minunkin unelmaluolalta, lisäisin ehkä vielä muitakin kirjoja ja telkkarin :)
Minulla on tuollainen huone kankaineen kaikkineen, keittiönkaapeista koottu. Telkkaria ei ole ihan siksi, että sitä ei tule katsottua, läppäri riittää. Ilman niitä joka paikasta tursuavia kankaita se näyttäisi varmaan vaatehuoneelta.
Mulla on naisluola. Siellä on punttivehkeet, nahkasohva, viskit ja äänentoistolaitteet. Saa mun mieskin siellä käydä kunhan ei koske mun viskeihin. Viihdyn hyvin.
Minulla on oma naisluola, olen täällä tälläkin hetkellä. Eli oma työ- ja harrastushuone. Iso työpöytä, paljon hyllytilaa kirjoille, paljon säilytystilaa käsityö- ja askartelumateriaaleille, ovi jonka saa kiinni haluessaan, viherkasveja, tietysti läppäri (jolla tätäkin kirjoitan) ja tulostin.
Työpäivän lisäksi vietän täällä iltaisin aikaa silloin, kun emme puolison kanssa tee mitään yhdessä.
Oma pieni saunamökki rannalla. Pehmeä sänky, takka, tv ja vedenkeitin. Tuoreita kukkia maljakossa.
Tää mun yksiöhän on jo naisluola:D
No ei vaan joku sellainen missä olisi mukava iso sohva (voi pyytää kavereita leffailtaan) ja iso tv, työpiste jossa hyvän kokoinen pöytä ja mukava työtuoli, paljon säilytystilaa kaikelle mahdolliselle, kirjahylly ja paljon kirjoja. Lisäksi luolan yhteydessä olisi vessa. Sisustuksessa käytettäisiin vaaleanpunaista ja hopeaa. Lisäksi voisi olla minijääkaappi jossa olisi aina hyvää juotavaa ja kaapeissa tietysti herkkuja.
Mulle tulee alakertaan sellainen. Siinä on yksi asunto, entinen vahtimestarin asunto siis, jota nyt remontoin itselleni. Asunto on 50-luvulta ja keittiö vaatii päivittämistä, maalaan juuri komeroita sisältä ja laitan puulattian kuntoon. Makuuhuone ja olohuone sekä wc myös uutta maalipintaa vailla. Laitan sinne kirjahyllyä, palapelipöydän, jotain kivoja kasveja, mukavan sängyn laadukkailla petivaatteilla... Voin sitten tarvittaessa ottaa lomaa lapsista ja miehestä :) Miehellä on vastaava myös.
Äänieristys. Kasa palapelejä ja iso palapelipöytä. Valopöytä piirtämiseen ja nurkka akvarellitelineelle ja käsin piirtämiseen. Lempikirjoja hyllyssä. Minibaari missä aina muutama pikkupanimon lempituotetta kylmässä. Nukkavieru "perseenpehmittämä" sohva, peliläppäri ja ja iso graafinen näyttö konepiirtämiseen ja suoratoistopalveluiden vahtaamiseen.
Jos saisi vielä extrana näin talviaikaan vielä oman salin kaikilla mausteilla niin eihän sitä tarvitsisi poistua himasta ollenkaan :D Ja vielä kun olisi aikaa käyttää em. naisluolaa, kuola valuu. Mut voisi vaikka haudata sinne onnellisena.
hmmmmm....naisilla on siis kissoja ja konsoli. Kertokaas vähä lisää, tahtoo kuulla!!!
t.mies
Jos saisi ihan mitä vain niin siellä olisi:
-Hyvä sähköpiano kuulokkeilla tai flyygeli (tai vaikka molemmat)
-Kitara ja ukulele
-Läjäpäin nuotteja
-Jooga/jumppanurkkaus isolla peilillä, ilmajoogaliinalla ja jumppa-/joogavälineillä
-Ateljee nurkkaus kaikelle taide-, askartelu- ja näpertelyasioille
-Pelikonsoli ja hyviä pelejä
-Iso tv
-Hyvä tietokone (jolla voi myös pelata)
-Mukava sohva pelailua, leffojen kattelua ja päikkäreitä varten (+lämmin viltti)
-Hyvät kajarit musiikille
-Myös hyvät kuulokkeet
-Erilaisia villalankoja ja puikkoja
-Kaappi päiväkirjoilleni ja muille minulle tärkeille kirjoille
-Lauta- ja palapelejä
-Jääkaappi jonne saa hyviä juomia ja herkkuja
-Myös sauna vois olla siinä hollilla
-Tietenkin hyvä netti
-Suoratoistopalveluita ja äänikirjapalveluita
Lisäksi paikka olisi mieltymykseni mukaan sisustettu valoisaksi, sielä olisi ruukkukasveja ja ikkunoissa pimennysverhot. Pehmeä matto ja kodikkaat verhot. Tunnelma rauhallinen.
Voi, en varmaan poistuis luolasta koskaan :D
Täytyy varmaan ruveta suunnittelemaan luolaa ihan oikeasti (vähän pienemmässä ja edullisemmassa mittakaavassa). Miksi en ole aiemmin tajunnut sellaisesta edes haaveilla.
Minulla on jo naisluola. Asun yksin. Tänne luolaani haluaisin vielä ison 160/200-vuoteen. Muuten melko täydellistä.
Minun toimisto on myös naisluolani. Sieltä löytyy kirjoja, levitettävä sohva, kosketinsoitin, puutarhakamaa & kasveja ja arkkupakastin, josta aina löytyy jäätelöä.
Mulla olisi siellä seinät täynnä kirjahyllyjä, muhkea sohva lueskeluun ja päiväunille, piano, viulunsoittopaikka, kunnon 65" TV + stereot ja karaokevehkeet ainakin neljällä mikrofonilla. Sitten vielä askartelutilaa ja -tarvikkeita ja oma paikka ompelukoneelle - olis aina valmiina. Inspis iskee usein, mutta en jaksa kaivaa konetta ja käsityöjuttuja esiin.
Vierailija kirjoitti:
Sikäli kun yleensä perheen koti on naisen valtakuntaa lähes kokonaisuudessaan voitaneen kai puhua että jokaisella naisella on jo oma naisluolansa. Yleensä se on mies joka ahdetaan johonkin pieneen nurkkaan kaluinensa (ja jota ehkä se mies dominoi, jos nainen sallii).
Samaan aikaan se "naisen valtakunta" on orjatyömaa. Toisten sotkuja, pyykkejä, tiskejä yms.
Naisellakin on oikeus kaivautua jonnekkin missä saa olla rauhassa just niitten omien juttujen parissa, oli se sitten neulominen, pelaaminen, ompelu tai vaikka perhojen tekeminen. Kukaan muu ei saa tulla niihin sun juttuihis koskemaan tai häirihtemään sun omaa aikaa. Se tässä ehkä on yks iso pointti. Oma rauha ja lempipaikka, teetpä sit mitä hyvänsä. Ja sielä on just tasan ne sun omat sotkut, ei muiden.
Iso telkkari, parit konsolit, hyvä pelitietsikka, jääkaappi täynnä mun lempiruokia, herkkuja ja juomia. Ja divaanisohva. Isot ikkunat, jotka mahdollista myös pimentää täydellisesti. Hyvä akustiikka ja vessa lähellä. Uloskäynti omaan pihaan ja patiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viherhuone, talvipuutarha. Hoitaisin kukkia ja viherkasveja, istuisin kahvia juoden ja katselisin kasveja.
Minun minimalistisen kuutioni ympärillä voisi myös olla pieni puutarha 😊
Esikaupungeissa näkee sellaisia pikkutaloja, joiden ympärillä on pieni puutarha. 1900-luvun alusta. Olen himoinnut sellaista mummonmökkiä jo pitkään, ainakin vanhuuden varalle. Mummolathan on naisluolia, jos jotkut.
Ap
Keskustakämppä, yksiö
Sinne on hyvä viedä baarihoidot ilman että häiritsee ukkoa.
Kuka alapeukuttaa ja miksi??? Voi kyllä sanoa suoraan jos jokin kaivelee!