Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menettääkö yliopistohaussa ebsikertalisuuden, jollei heti hae minnekään?

Vierailija
01.02.2021 |

Siis voiko pitää välivuoden ja oll hakematta minnekään ja olla ensikertalainen seuraavana vuonna.

Mun lapsi on ymmärtänyt niin, että on tänä vuonna pakko hakea kolmeen paikkaan, tai menettää ensikertalaisuutensa.

Ei kai se noin voi olla? (en ole kovin perillä asioista, mutta Luulin, että ebsikertalisuuden voi menettää ainoastaan siten, että ottaa paikan vastaan jossain)

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muutin lukion jälkeen ulkomaille töihin. Kun tulin takaisin Suomeen, minulle tuli yllätyksenä, etten voi saada työttömyyskorvauksia kun olin alle 25v enkä ollut hakenut mihinkään korkeakouluihin. Niinpä tein töitä vielä pari vuotta ja opiskelin avoimessa yliopistossa, ja nyt haen toista kertaa yliopistoon 26 vuotiaana, ensikertalaiskiintiössä.

Se on näin. Ekan haun jättäminen väliin vie työttömyysetuuden pysyvästi.

Vierailija
22/23 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä muutin lukion jälkeen ulkomaille töihin. Kun tulin takaisin Suomeen, minulle tuli yllätyksenä, etten voi saada työttömyyskorvauksia kun olin alle 25v enkä ollut hakenut mihinkään korkeakouluihin. Niinpä tein töitä vielä pari vuotta ja opiskelin avoimessa yliopistossa, ja nyt haen toista kertaa yliopistoon 26 vuotiaana, ensikertalaiskiintiössä.

Ei ole pakko hakea korkeakouluun, ammattikouluun myös voi hakea. Tosin jos ei sinne kouluun halua, niin kannattaa hakea vaikeapääsyiselle yliopistoalalle.

Kyllä. Mutta pääsykokeissa pitää myös käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on näin. Ekan haun jättäminen väliin vie työttömyysetuuden pysyvästi.

Onko siis niin, että oikeus työttömyyskorvauksen menee pysyvästi, jollei hae nyt keväällä minnekään?

Eikö riitä, että hakee ensi keväänä. Tuleeko se mahdollisuus työttömyyskorvaukseen sitten takaisi, jos nyt on siihen asti ilman korvausta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi