Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nuori ei kunnioita vanhempiaan?

Vierailija
01.02.2021 |

Itselläni ei vanhempien hoivaa ollut.
Miksi nykynuoret saa h.aistatella vanhemmilleen.
Miksi vanhemmat passaa ja ymmärtää lapsiaan?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitus pitää ansaita. Mitä vanhemmat ovat tehneet, että heitä kunnioitettaisiin?

Vierailija
2/40 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä he kunnioittavat, jos heille on opetettu tapoja lapsena. Liian monille ei ole, koska vanhemmat ovat liian laiskoja/vässyköitä eivätkä uskalla asettaa rajoja. Osaa ei kyllä kiinnostakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän keski-ikäinen kohta 40v tytär hakkaa ja haukkuu vanhempiaan jatkuvasti.

Eli ei ole enää nuori. Luultavasti siirtää toimintamallin omille kaltoinkohtelemilleen lapsille.

Aina ei syy ole kasvatuksessa. Meidän tytär on diagnosoitu narsistiksi ja epävakaaksi persoonaksi.

Psykiatrin mukaan syy ei ole vanhemmissa, vaan aivoissa on rakenteellinen poikkama.

Vierailija
4/40 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ylipäänsä on tuo kunnioittaminen? Usein sillä viitataan sellaisen käytökseen, että lapsi/nuori tottelee, ei kyseenalaista, ei näytä negatiivisia tunteita vanhemmilleen. Ennenaikaan vanhempien kunnioittaminen liittyi pitkälti emotionaaliseen etäisyyteen lasten ja vanhempien välillä. Sitä en haikaile takaisin.

Vierailija
5/40 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kunnioita tai arvosta. En tosin hakkaa tai solvaa heitä.

Minua lyötiin lapsena ja minulle puhuttiin todella todella rumasti ja halventaen. Minua häpäistiin ja nolatttiin. Yhtä äkkiä raivostuttiin ja rääyttiin ennalta arvaamatta.

Totta kai kerrottiin että vanhempia PITÄÄ ja ON PAKKO kunnioittaa, koska raamatussakin.

Ei se mene oikeasti niin.

En tule koskaan kunnioittamaan, ja sen raamattunsa voivat tunkea p**sereikiinsä.

Vierailija
6/40 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ylipäänsä on tuo kunnioittaminen? Usein sillä viitataan sellaisen käytökseen, että lapsi/nuori tottelee, ei kyseenalaista, ei näytä negatiivisia tunteita vanhemmilleen. Ennenaikaan vanhempien kunnioittaminen liittyi pitkälti emotionaaliseen etäisyyteen lasten ja vanhempien välillä. Sitä en haikaile takaisin.

Erikoinen kysymys. Itselleni on päivänselvää, että kunnioitukseen ei liity alistamista tai muuta vastaavaa. Se on selvää, että aikuiset määräävät ja lapset tottelevat, mutta senkin voi hoitaa kunnioittavasti. Kunnioitus on molemmin puoleista ja se on ansaittava. Ei voi olettaa, että lapsi tottelee, jos aikuinen ei ole osoittanut ansaitsevansa lapsen kunnioitusta. 

Vierailija
7/40 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan lapset pieksettiin ihan vain varmuuden vuoksi jopa päivä, koska ovat ne kumminkiin tehneet syntiä.

Ja raamatulla lyötiin päähän.

Se joku kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.

Kunnioita isääsi ja äitiäsi!

Se joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa.

Vierailija
8/40 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua lyötiin lapsena ja minulle puhuttiin todella todella rumasti ja halventaen. Minua häpäistiin ja nolatttiin. Yhtä äkkiä raivostuttiin ja rääyttiin ennalta arvaamatta.

Totta kai kerrottiin että vanhempia PITÄÄ ja ON PAKKO kunnioittaa, koska raamatussakin.

En tule koskaan kunnioittamaan, ja sen raamattunsa voivat tunkea p**sereikiinsä.

Samanlaista käytöstä me vanhemmat saamme tyttäreltämme 40v. Raamattua ei kyllä siteeraa.

Olemme niin väsyneitä tähän aikuislapseemme ja hänen väkivaltaisuuteen ja uhkailuun. Toisaalta ei hän sairaana ihmisenä itselleen mitään kai voi.

Vierailija
9/40 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä. Täysin samanlainen kokemus asiasta. Ja vikaan lauseeseen sanoisin "aaaa-meeeeeen".

Vierailija
10/40 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kapinointi ja kyseenalaistaminen kuuluu nuoren kehitykseen. Sä et sitä tajua kun sulla ei hoivaa ollut.

Vierailija
11/40 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ei ole enää nuori. Luultavasti siirtää toimintamallin omille kaltoinkohtelemilleen lapsille.

Aina ei syy ole kasvatuksessa. Meidän tytär on diagnosoitu narsistiksi ja epävakaaksi persoonaksi.

Psykiatrin mukaan syy ei ole vanhemmissa, vaan aivoissa on rakenteellinen poikkama.

Sitten vaan välit poikki. Väkivaltaa ei pidä hyväksyä.

Vierailija
12/40 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni urheilussa käytettävä "vastustajan kunnioitus" kuvaa hyvin sitä, mitä kunnioitus tarkoittaa. Se tarkoittaa arvostusta, asiallista kohtelua kaikissa tilanteissa ja yhteisten pelisääntöjen noudattamista. Vaikka joskus pelin tiimellyksessä otettaisiinkin yhteen, silti aina lopuksi voi rehdisti kätellä ja kiittää hyvästä vastuksesta. Kotioloihin sovellettuna: vaikka aikuiset olisivatkin "tyhmiä" ja käskisivät tekemään tylsiä asioita, voi lapsi silti olla kiitollinen siitä, että hänestä välitetään ja vaikka lapsi hölmöilisi, ei vanhempien välittäminen siitä vähene. Asiat voi aina selvittää puhumalla. 

Vierailija
13/40 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kapinointi ja kyseenalaistaminen kuuluu nuoren kehitykseen. Sä et sitä tajua kun sulla ei hoivaa ollut.

Ap tässä

Niin..kasvatin itse itseni.

Mielestäni  hyville vanhemmille ei saa huutaa tai haistatella.

Määrittelisitkö kapinoinnin?

Mitä tarkoitat kapinoinnilla hyviä kilttejä vanhempia vastaan?

Vierailija
14/40 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuori ei ole koskaan meille haistatellut, ei kiroile muutenkaan. Ihan normaalin kasvatuksen on saanut.

Vierailija
15/40 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanlaista käytöstä me vanhemmat saamme tyttäreltämme 40v. Raamattua ei kyllä siteeraa.

Olemme niin väsyneitä tähän aikuislapseemme ja hänen väkivaltaisuuteen ja uhkailuun. Toisaalta ei hän sairaana ihmisenä itselleen mitään kai voi.

Vanhempienkaan ei tarvitse kaikkea sietää. Jos lapsi ei osaa käyttäytyä, häneen ei tarvitse olla yhteydessä oli hän sairas tai ei. Ihan jo itsesuojelulla voi perustella sitä, ettei ole tekemisissä väkivaltaisen ihmisen kanssa. Sellaisille on olemassa asiallisia hoitopaikkoja. 

Vierailija
16/40 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vaan välit poikki. Väkivaltaa ei pidä hyväksyä.

Jeesus antoi mur.haajalle anteeksi.

Kyllä hyvä kristitty antaa vanhemmilleen anteeksi.

Vierailija
17/40 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän nuori ei ole koskaan meille haistatellut, ei kiroile muutenkaan. Ihan normaalin kasvatuksen on saanut.

Ap tässä

Juuri näin

Olen iloinen teidän puolestanne:)

Vierailija
18/40 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ota niin vakavasti, se on kasvua ja teini-iän kapinaa. Itse ainakin olen asennoitunut niin, että jossain tuo kapina pitää osoittaa ja hyvä, että tekee sen kotona eikä tuolla kodin ulkopuolella. Pahempi olisi, että kotona esittää kilttiä ja muualla perseilee. Kun on oikea hetki, niin tuosta käytöksestä kotona voi puhua, mutta ei kannata ns. pistää päätään ampiaispesään silloin, kun se nuori amppari on ärhäkkäällä päällä.

Vierailija
19/40 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä. Täysin samanlainen kokemus asiasta. Ja vikaan lauseeseen sanoisin "aaaa-meeeeeen".

Kiitos myös minun puolestani. On voimaannuttavaa jakaa kokemuksensa väkivaltaisesta lapsesta.

Lapsen luonnevika on ikuisuustaakka vanhemmille. Itseään syyllistää tiettyyn pisteeseen saakka.

Meilla onneksi asiantuntija Lauerma auttoi ymmärtämään, että psykopaattinen lapsi kääntää vaikka mustan valkoiseksi. Eikä psykopaatti koskaan kadu.

Olemme yrittäneet pysyä erossa ja elää omaa elämäämme. Vaikeaa se on.

Ikävä kyllä tuohon luonteeseen kuuluu myös toitsen hyväksikäyttö. Lapsiakin tehnyt vain saadakseen yhteiskunnan tukia.

Vierailija
20/40 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä

Niin..kasvatin itse itseni.

Mielestäni  hyville vanhemmille ei saa huutaa tai haistatella.

Määrittelisitkö kapinoinnin?

Mitä tarkoitat kapinoinnilla hyviä kilttejä vanhempia vastaan?

Juodaan salaa viinaa ja poltetaan röökii..

Otetaan salaa iso tatska ja lävistyksiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi