Etäkoulupäivä 1 klo 11.53. äidillä, opella ja teinillä hermot menny. Hienosti hoituu homma
Poika oli jääny nukkumaan. Opettaja soitti mulle töihin ja kysyi onko pojalla teknisiä ongelmia kun ei ole tullut tunnille. Soitin pojalle. Oli nukkumassa. Sorruin huutamaan. Poika huusi takaisin. Varmaan mennyt takaisin nukkumaan. Ei vastaa viestiin. Arvasin että tää ei meillä onnistu.. hitto
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meillä ei ole etäkoulua. Näen jo itseni tässä tilanteessa!
Me ollaan nyt jo aikuisen poikani kanssa puhuttu tässä useampaankin kertaan, että onneksi ei tätä tilannetta ollut hänen teiniaikoinaan. Tuollaista olisi takuulla tapahtunut meilläkin.
Kuitenkin iha järkevä aikuinen on kasvanut, ja mikä tärkeintä, meillä on murrosiän rytinöistä huolimatta aina säilynyt läheiset välit.
Tsemppiä ap. Vastaan paremmin kun pääsen töistä. Tähän on itsellänikin asia sanottavana.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti on kasvatettu lapsi. Meillä tytär pärjäsi hyvin viime keväänä eivätkä numerot laskeneet etäopetuksessa.
Ei sun lapsen koulussa pärjääminen tarkoita, että jonkun toisen lapsi on huonosti kasvatettu, jos ei ole yhtä innostunut koulunkäynnistä. Eikä se edes kerro siitä, että sinun lapsesi olisi hyvin kasvatettu.
No kyllä nyt on vaikeaa.
Mulla oli just ysi kuukauden etäkoulussa. Kaikki meni hienosti, kokeet ja kirjoitelmat tuli kymppeinä takaisin, ehti tehdä lisätehtäviä, urheilla ja muutenkin ottaa rennosti.
Abi mulla on ollut kohta vuoden etänä. Hänkin nauttii.
Vierailija kirjoitti:
Jos mahdollista MENE käymään kotona, avaa se läppäri ja kirjaudu meettiin/zoomiin. Älä ole uusavuton
lapsen täytyy osata herätä ja mennä nettiin, tehdä kouluhommat, ellei osaa niin kysyä opettajalta ja vanhemmilta jos osaavat.
Tää on niin kuin mun kynästä viime keväänä. Poika kasiluokkalainen pahimmassa murrosiässä. Oli ennen etäkoulua tosi tunnollinen, jopa ihan hyvä oppilas. Etäkoulun alusss jakso tsempata hyvin, mutta yhtenä päivänä tuli Wilmaan viesti, että miksi ei ole tunnilla. Vastasin että lupaan selvittää asiaa. Tulin kotiin ja ihmettelin kun pojan huoneen ovi oli kiinni, yleensä aina päivällä raollaan. Kurkkasin sisään ja poika oli NUKKUMASSA. Kello oli kuitenkin jo vähän vaille neljä illalla. Olin vihainen. Tehtiin niin että poika itse selvitti mitä tunneilla oli tehty ja mitä oli tullut läksyksi. Sen jälkeen tuli keittiöön opiskelemaan mun valvovan silmän alle. Vähän kiukutteli kun ei ehtinyt pelaamaan eikä edes jäälle. Illan se niitä siinä itkua vääntäen väkersi. Sovittiin että enää ei toistu. Kävi ilmi, että oli ollu kivat pelit myöhään yöhön ja pojat "luuli" että koska ei oo koulua ei tartte tehdä kuin läksyt.. tuon illan jälkeen ei luullut. Teki ahkerasti päivällä kouluhommat ja illalla pelas jääkiekkoa kavereiden kanssa.
Eli tsemppiä ap. Pyydä anteeksi että huusit, sopikaa yhdessä miten tilanne selviää. Poika on varmasti vielä nuori eikä ehkä vielä ymmärrä. Ole tukena. Tyhmyyksiä jokainen tekee joskus
Onneksi meillä ei ole etäkoulua. Näen jo itseni tässä tilanteessa!