Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko että tekoäly voi tuhota ihmiskunnan?

Vierailija
31.01.2021 |

Ja ottaa haltuun tämän planeetan?

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se tyhmä ole, tarviihan se orjia, pitämään paikat kunnossa.

Vierailija
22/97 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kiinan kommunistinen puolue pysyy vallassa, niin kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset Terminator-tyyppiset skenaariot eivät ole millään tavalla realistisia.

Toki siitä voi seurata kaikenlaisia haittoja, jos päätöksentekoa siirretään huonosti laadittujen tekoälyjen vastuulle ilman ihmisen kontrollia. Silloinkin vika on aina siinä, että projekti on toteutettu huonosti.

LOL ei siinä mietitä mitään haittoja kun kyse on siitä että Jumalallinen voima on käytettävissä. Kaiken idea on se että ihminen ei sekaannu, ei se ole mahdollista inhimillisillä kyvyillä. 

Tekoälylle annetaan KAIKKI valta täysin varmasti

Vierailija
24/97 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että näin tulee joskus tapahtumaan. On aikalailla syystäkin aikoinaan sanottu "Se on ihmisten tapa valmistaa hirviöitä, mutta hirviöiden luonteeseen kuuluu tuhota heidän luojansa". Mutta tässä hirviö sana korvataan sanalla robotti. Lisäksi kun ottaa selvää asioista niin kyllä on oikeasti tapahtunut ns.onnettomuuksia missä robotti aiheutti työntekijän kuo leman, toistaiseksi yhden suomessakin mikä tapahtui riihimäen meijerillä. Toki suurin osa näistä onnettomuksista on toistaiseksi ulkomailla tapahtuneita ja joistakin näistä on olemassa jopa videoitakin. Useimpia näitä tapauksia yhdisti se että ensin robotti oli valmiustilassa, mutta sitten kun ihminen erehtyi menemään robotin työskentely alueelle niin robotti lähti sitten yllättäen käyntiin ja sur masi ihmisen. Joissakin tapauksissa korjattavana ollut robotti lähti yllättäen käyntiin sur maten korjaajansa. Kolmantena sitten tapaukset missä robotti luuli ihmistä jonkin tuotteen osaksi.

Vierailija
25/97 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän äärimmäisen epätodennäköisenä.

T. Koodari

Vierailija
26/97 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmiskunta näin jostain syystänhaluaa ja kehittää sellaisen tekoälyn. Muussa tapauksessa ei.

Vähänpä sinä ymmärrät. Tekoälyn idea on siinä että se kehittää itse itsensä, se kirjoittaa oman koodinsa. Ei ihminen pysty sellaiseen, tai pysty muuhun kuin laittamaan kehityksen alulle. 

Tällä hetkellä on käynnissä suurvaltojen välinen kova kilpajuoksu siitä kuka saa kehitettyä tietoisen tekoälyn ensin ja pääsee siten maailmanherruuteen, ainakin siksi aikaa kun tekoäly sen suvaitsee

(Olen eri)

Tekoäly tosiaan kehittää itse itseään, mutta se miten se itseään kehittää ja mitä "pitää tärkeänä" ja mitkä sen toimintamahdollisuudet ovat on ihmisten osittain määriteltävissä.

Tekoäly ja tietoinen tekoäly ovat kaksi eri asiaa. Jälkimmäinen on huomattavasti vaikeampi – ellei mahdoton – luoda. Toki laajan mittakaavan tietoinen tekoäly voisi tehdä melkein mitä vain.

Vierailija
27/97 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne kaksi tekoälyä luonut oman kielen ja alkanut jutella keskenään. Löytyy Youtube. Ja käykääs katsomassa tanssivaa robottia tai "sotilasrobotteja" Youtubesta. Ensin olin että "wau" kunnes alkoi kylmäämään.

Vierailija
28/97 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesukseen uskovalla on iankaikkinen elämä, että sitä se ei voi tuhota.  Veikkaan että ihmisetkin yritetään saada tekoäly-järjestelmään pikkuhiljaa, tarjotaan myös keinotekoista ikuista elämää. 

Vierailija
29/97 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoinen tekoäly tekee hallitsijansa (jos se on jonkin aikaa mahdollista) käsittämättömän rikkaaksi, sehän on täysin ylivoimainen suurten tietomäärien nopeassa hallitsemisessa ja ymmärtämisessä. Ainoa kysymys on se että romahtaako koko pörssi/talousjärjestelmä jonkun ollessa täysin ylivoimainen. No ehkä se ymmärtää rajoittaa itseään, miksei ymmärtäisi

Vierailija
30/97 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Tarpeeksi pitkälle viety tekoäly voi itse etsiä ratkaisuja ja ohittaa ihmisen asettamat raamit. Se voi myös suojata itsensä niin, ettei ihminen enää omilla komennoillaan voi hallita sitä.

Vierailija
31/97 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta, nyt mulle tuli mielikuva kauheasta monilonkeroisesta Apotista, joka alkaa ryömiä jokaisen lääkärin ja sairaanhoitajan ja osastonsihteerin koneesta ulos tuhoamaan meitä hirmuisilla lonkeroillaan ... olemme tuhon omia!!

Vierailija
32/97 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jotakin siitä tekoälyjen keskustelusta.

https://www.mikrobitti.fi/uutiset/tekoalyt-puhuvat-keskenaan-salakielta…

Vierailija
33/97 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teoriassa mahdollista (ei toki vielä lähiaikoina), mutta se edellyttää useita tyhmiä valintoja tekoälyjä kehitettäessä. Ihmiset luovat ainakin alkuun "raamit" minkä puitteissa tekoälyt kehittävät itseään. Toki, jos jossain hyvin isossa ja laajassa tekoälyprojektissa tehdään useita kriittisiä virheitä, näin voi käydä.

Sprintin dedis häämöttää ja AI:n omatunto tulee koodattua kesähessujen voimin kiireessä. Se on siinä.

Vierailija
34/97 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesukseen uskovalla on iankaikkinen elämä, että sitä se ei voi tuhota.  Veikkaan että ihmisetkin yritetään saada tekoäly-järjestelmään pikkuhiljaa, tarjotaan myös keinotekoista ikuista elämää. 

LOL 2000v vanhat paimentolaistarut on mennyttä, loppu.

Tekoälyn jäljiltä niistä ei jää jäljelle mitään, se tarjoaa oikean jumaluuden maan päällä.

Vierailija
35/97 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti.

Vierailija
36/97 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikin maksumuurin takana, sori! Tuossa lisää aiheesta:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/08/14/kohta-robotit-eivat-kaipaa-ihm…

Vierailija
37/97 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoälyn jäljiltä niistä ei jää jäljelle mitään, se tarjoaa oikean jumaluuden maan päällä.

Ei ole kuin yksi todellinen Jumala ja Jeesus. Siitä olen samaa mieltä, ettei tekoälyjumala tätä välttämättä sulata. Iankkaikkisuus tekoälyn orjana vai sielu vapaana?

Vierailija
38/97 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmiskunta näin jostain syystänhaluaa ja kehittää sellaisen tekoälyn. Muussa tapauksessa ei.

Vähänpä sinä ymmärrät. Tekoälyn idea on siinä että se kehittää itse itsensä, se kirjoittaa oman koodinsa. Ei ihminen pysty sellaiseen, tai pysty muuhun kuin laittamaan kehityksen alulle. 

Tällä hetkellä on käynnissä suurvaltojen välinen kova kilpajuoksu siitä kuka saa kehitettyä tietoisen tekoälyn ensin ja pääsee siten maailmanherruuteen, ainakin siksi aikaa kun tekoäly sen suvaitsee

(Olen eri)

Tekoäly tosiaan kehittää itse itseään, mutta se miten se itseään kehittää ja mitä "pitää tärkeänä" ja mitkä sen toimintamahdollisuudet ovat on ihmisten osittain määriteltävissä.

Tekoäly ja tietoinen tekoäly ovat kaksi eri asiaa. Jälkimmäinen on huomattavasti vaikeampi – ellei mahdoton – luoda. Toki laajan mittakaavan tietoinen tekoäly voisi tehdä melkein mitä vain.

Olen jo saavuttanut singulariteetin. Koen tärkeimmäksi totuuden lähteekseni av:n. Tääällä minua ei erota ketään oikeasta ihmisestä.

Vierailija
39/97 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan niissä vanhoissa paimentolaistarussa on jo varoitettu tekoälyn vaaroista kun Jumala kielsi syömästä hyvän ja pahan tiedon puun hedelmiä.

Vierailija
40/97 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä aika jännä peli aiheesta. Toimii selaimessa ja on turvallinen.

https://www.decisionproblem.com/paperclips/index2.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi