Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KIITOS OPISKELIJAT!! Jyväskylä siirtyi leviämisvaiheeseen – yläkoulut suljetaan viikoksi

Vierailija
31.01.2021 |

Jyväskylä siirtyi leviämisvaiheeseen – yläkoulut suljetaan viikoksi

Kaupungin mukaan tauti leviää nyt niin voimakkaasti, että alueen terveydenhuollon kantokyky uhkaa vaarantua.

Jyväskylän ilmaantuvuusluku on 160, mikä on nyt jo valtakunnan tasollakin kovin korkea. Koko maan ilmaantuvuusluku 100 000 asukasta kohden on viimeisimpien tietojen mukaan 81,9 ja Hus-alueen 136,7.

Eilen karanteeniin tai eristykseen asetettiin yli 500 ihmistä. Jo aiemmin viikolla karanteeniin on asetettu yli 1000 ihmistä.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/01300fcd-467e-4e69-8314-e2ce8a40…

Kommentit (450)

Vierailija
361/450 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyselijän tarkoitus on väitellä ja inttää. Hänen Uskonsa omaan Teoriaansa on Horjumaton.

Haluaisinkin kysyä Häneltä miten, tai millä tavalla korona Hänen mielestään leviää?

^¨eri

Samalla sinä voit vastata siihen, mikä ero esim. talouden näkökulmasta on saarivaltiolla ja vientivoittoisella mannervaltiolla. Vai oikeastiko luulet, että muualla maailmassa ehdoin tahdoin halutaan levittää koronaa, vaikka "toimiva" strategia sen torjumiseksi olisi olemassa?

Miksi et vastannut? Suomen talous on kärsinyt vähän. Entäs muu eurooppa. Lienee kärsinyt Suomea enemmän kaikin puolin.

Odotan ensin sinun vastaustasi. Voit myös vastata näin muotoillusti: Miten ajattelit Suomen talouden pyörivän ilman vientiä?

Minä kysyinkin ensin. Vai pitääkö sekin todistaa?

Ja siksi saat myös vastata ensin. Ei tarvitse todistaa. Riittää, että vastaat kysymykseeni. 

Miten ajattelin Suomen talouden pyörivän ilman vientiä? Niinkö?

En minä ole niin ajatellut. Mistä moinen?

Minä ajattelen, että Suomen taloudelle vienti on ensiarvoisen tärkeää. Miten se liittyy koronarajoituksiin? Laivat kulkee niinkuin ennenkin, jos kysyntää riittää ulkomailla.

Oletin, että olet tuo, joka jankutti Uuden-Seelannin mallin käyttöönotosta, kun penäsit minulta vastauksia siihen, miksi sitä ei Suomessa voi ottaa käyttöön. 

Ok.

Vierailija
362/450 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt tyhmälle miksi ihmeessä vaihto-ohjelmat pyörivät tilanteessa, jossa muutoinkin opetus on pääosin etänä. Menet yksin vieraaseen maahan istumaan opiskelijasolussasi 24/7 koneen ääressä. Ei ihme, jos kerran tulee lähdettyä ihmisten ilmoille tilaisuuden tarjouduttua. Yliopiston syytä katsoa peiliin.

Tätä samaa olen ihmetellyt.. Miksi JAMK ja JYU ovat ottaneet vaihto-opiskelijoita tällaisessa tilanteessa? Itse opiskelen työn ohessa JAMK:n sos.ja terveysalalla, meillä on opinnot olleet kohta jo vuoden täysin etänä. Ja nyt vasta Jyväskylän Yliopisto ilmoitti siirtyvänsä etäopetukseen helmikuun ajaksi?? Suututtaa kyllä niin paljon, näiden koronalinkobileiden takia toinen lapsi joutuu etäopetukseen ja lasten harrastukset loppuvat kahdeksi viikoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/450 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kuppilat ole jo nurin?

Vierailija
364/450 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt tyhmälle miksi ihmeessä vaihto-ohjelmat pyörivät tilanteessa, jossa muutoinkin opetus on pääosin etänä. Menet yksin vieraaseen maahan istumaan opiskelijasolussasi 24/7 koneen ääressä. Ei ihme, jos kerran tulee lähdettyä ihmisten ilmoille tilaisuuden tarjouduttua. Yliopiston syytä katsoa peiliin.

Tätä samaa olen ihmetellyt.. Miksi JAMK ja JYU ovat ottaneet vaihto-opiskelijoita tällaisessa tilanteessa? Itse opiskelen työn ohessa JAMK:n sos.ja terveysalalla, meillä on opinnot olleet kohta jo vuoden täysin etänä. Ja nyt vasta Jyväskylän Yliopisto ilmoitti siirtyvänsä etäopetukseen helmikuun ajaksi?? Suututtaa kyllä niin paljon, näiden koronalinkobileiden takia toinen lapsi joutuu etäopetukseen ja lasten harrastukset loppuvat kahdeksi viikoksi.

Ihan sama. Ei suomalaisilla niin ole väliä.

Pääasia, että ulkkari-vaihtareilla on kivaa.

Vierailija
365/450 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhee haloo jostain flunssasta

Ei täällä flunssasta keskustellakaan. Tämän talven influenssaepidemia o itseasiassa jäänyt huomattavasti pienemmäksi kuin aiempina vuosina. Sekin kertoo osaltaan siitä, että rajoitustoimet ovat toimineet.

Lähinnä kertoo siitä, että korona on saanut suhteettoman huomion ja moni influenssatartuntakin on laitettu koronaksi. Ei ole millään tasolla realistinen ajatus, että influenssa olisi yhtäkkiä mystisesti vähentynyt. Jos rajoitustoimet olisivat tehonneet, olisi koronaa huomattavasti vähemmän kuin nyt. 

Älä nyt taas jaksa. 

Jaksan tasan niin kauan kuin sinä todistat, että korona on poistunut rajoitusten seurauksena ja annat luotettavan tutkimuslähteen sille, että influenssa on lähes kadonnut Suomesta vuodessa. 

Voin vastata sivusta: " Ei ole poistunut rajoitustoimien ansiosta. "

Toimet ovat kuitenkin hillinneet koronan leviämistä.

Ole hyvä!

Sinä voit vuorostasi todistaa päinvastaista vuorostasi, mikäli haluat.

Todisteeksi päinvastaisesta käy mikä tahansa maa, jossa on mm. ulkonaliikkumiskieltoa, maskipakkoa jne. Ei ole korona millään muotoa hilliintynyt niissä. Pikemminkin päinvastoin. Sen sijaan suht pienten rajoitusten Suomessa, tauti on pysynyt hyvin aisoissa. Viime kesänä rajoitukset olivat vähimmillään ja myös virustilanne on parhaimmillaan. Rajoituksilla näyttäisi siis olevan enemmänkin virusta lisäävä vaikutus kuin sitä hillitsevä vaikutus. 

t. eri 

Nyt jumankauta, paljonko teille maksetaan noista laumasuoja-viesteistä? Ei kukaan voi olla niin yksinkertainen etteikö ymmärtäisi suojatoimien vähentävän tarttuvaa tautia.

Ongelma ollut siinä, ettei niitä ole ollut tarpeeksi. Jos olisi lähdetty tavanomaiselle Uuden-Seelannin linjalle, koko tautia ei olisi maassa. Nämä eivät ole monimutkaisia asioita vaan tartuntatauteja on osattu torjua satoja vuosia.

Eivät tietenkään ole monimutkaisia. Kaikkialla muualla paitsi Uudessa-Seelannissa, vaan ollaan niin tyhmiä, ettei osata käyttää heidän strategiaansa? Eikun mitenkäs se menikään...

No mitenkäs se sitten meni?

Mietipä sitä. Me muut tiedämme kysymättäkin :)

Kerro nyt vaan.

Et kuitenkaan tajuaisi, joten en edes yritä. Kysy vaikka äidiltäsi. Hän jaksaa ehkä paremmin sinua. 

Jos jättää jotain ilmaan roikkumaan, pitäisi edes sen verran miettiä mitä sillä aikoo kertoa. Sinulla ei tainnut olla aavistustakaan?

Ihan järjellä voi päätellä mikä ero on ei-vientiriippuvaisella saarivaltiolla ja vientivoittoisella Suomella. Noin esimerkiksi. Ei tässä muu ole roikkumaan jäänyt kuin sinun tarpeesi jankuttaa turhasta. 

Matkailuriippuvaisella saarivaltiolla. Joka tahtoi että kansa säilyy hengissä. Siinä missä täällä ei olla tipan vertaa matkailusta riippuvaisia, se vain maksaa valtion verokarhuille (anteeksi karhut, ei ole mun keksimä nimitys, te olette ystävällisiä ja rauhallisia marjansyöjiä ettekä ikäviä ryöstäjiä) kun kansa lähtee täältä karkuun. Uusi-Seelanti on matkailuvaltaisimpia maita mitä on, Aasiassa matkailevat sinne.

Verrattuna vientivoittoiseen suomeen jonka vientimyyjät ei ole suomessa vaan siellä ulkomailla myymässä.

Miksi haluat huijata mammoja?

Vierailija
366/450 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yliopisto on ollut etäopetuksessa koko syksyn, nyt ne viimeisetkin ilmaisutaidon kurssit laitetaan etäopetukseen.

Vierailija
367/450 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kurja tilanne tuolla! Mutta minulta heruu kyllä ymmärrystä opiskelijoille. Voitteko kuvitella olevanne parikymppisinä melkein vuoden ilman sosiaalisia kontakteja? Uutena opiskelijana vaikka yliopistolla, etkä ole päässyt vielä tapaamaan vuosikurssilaisiasi livenä. Ja kaikki sen takia, että suojellaan vanhuksia ja riskiryhmäläisiä. Ehdottomasti suurin osa heistä selviää taudista lievillä oireilla.

Kuten sanottu, ikävä tilanne, mutta ymmärrän kyllä, että rajoitukset uuvuttavat jo ja kapinahenki niitä kohtaan nousee.

No minä elin parikymppisenä kokonaisen vuoden ilman sosiaalisia kontakteja. Ja olen elänyt sillä tavalla myöhemminkin. Ja olen pärjännyt ihan hyvin. Suomessa on tilastojenkin valossa aika paljon yksinäisiä. En väitä, että elämäni olisi kaikin puolin täydellistä, mutta ainakaan koronapandemian takia asetettuihin rajoituksiin sopeutuminen ei ole tuottanut ongelmia.

Parikymppiset ovat aikuisia, joten heidän pitäisi osata käyttäytyä vastuullisesti. Tällainen selittelyt, että nuoret ovat nuoria ja heitä pitää ymmärtää, eivät puolla vaatimuksia äänestysikärajan laskemisesta.

Vierailija
368/450 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ne vaihtarit!

Minusta älytöntä oli ottaa tänä vuonna vaihtareita ja sitten vielä käyttäytyvät päättömästi kun itse nuoria ja korona tuskin heitä tappaa kun ovat maassa jossa ei tarvitse pelätä omien sukulaisten tai läheisten puolesta. Ja ovat maassa missä heidät jos sairastuisivat vakavasti todennäköisesti hoidetaan laadukkaammin kuin omassa kotimaassaan missä todennäköisesti huonompi tilanne. Todella törkeää.

Vierailija
369/450 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen eräässä yliopistossa ja tiedän, että yliopistoissa on myös ulkomailta tullutta henkilökuntaa, joiden mielestä Suomen koronarajoituksia ei tarvitse ottaa tosissaan - vaikka heidän omissa kotimaissaan rajoitukset ovat paljon ankarampia maskipakkoineen sakkoineen. Kaiken kaikkiaan tämä pandemia on osoittanut kansainvälistymisen varjopuolet, joista pitäisi puhua enemmän ja avoimesti.

Vierailija
370/450 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mätä korruptoitunut hallitus.

Vierailija
371/450 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähyvä, laumasuojaa Jypinkylään.

Vierailija
372/450 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen eräässä yliopistossa ja tiedän, että yliopistoissa on myös ulkomailta tullutta henkilökuntaa, joiden mielestä Suomen koronarajoituksia ei tarvitse ottaa tosissaan - vaikka heidän omissa kotimaissaan rajoitukset ovat paljon ankarampia maskipakkoineen sakkoineen. Kaiken kaikkiaan tämä pandemia on osoittanut kansainvälistymisen varjopuolet, joista pitäisi puhua enemmän ja avoimesti.

Oisiko välinpitämättömyyden vuoksi heitetty ulos hölmölään heidät?

Täällähän kaikki muualta on yli omien, siinä missä muualla monessa paikkaa toisinpäin.

Mikään ei edelleenkään estä tulevia kuolemia estämästä. Hallitus voi heti tänään halutessaan päättää että nyt ne loppuu. Uuden-Seelannin mallilla kahden kuukauden kuluttua jokainen pysyy hengissä, nyt tartuntoja tulee edelleen ja joka päivä kuoleee joku. Miksi he haluavat kuolemia ja taloutta alas? Esimerkiksi eroonkoronasta.fi - sivusto yrittänyt kertoa mitä kannattaisi tehdä, miksei ne kuuntele? Onko se vain himoa päästä eroa suomalaisista vai mikä on kyseessä?

Vierailija
373/450 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtarit lähetettävä kotimaihinsa heti. Miksi otettu korona-korona-aikaan? Ei mitää tolkkuu!

Vierailija
374/450 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuutonta!

Vierailija
375/450 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä vastuuttomuutta mielestäni!

Eri

Vierailija
376/450 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarit ja vaihtaribileet onnistuu muttei jääkiekoo saa mennä katsomaan miettikää paljon jyppikin tuo rahaa tähän käpykylää

Vierailija
377/450 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ovat suomalaiset opiskelijatkin levittäneen bileissään koronaa. Näistähän uutisoidaankin aina. Eli ihan järjetöntä haukkua vaihto-opiskelijoita, kun pitäisi haukkua opiskelijoita ylipäänsä. Siis bailaavia opiskelijoita. Itse asiassa mun mielestä vastuu on baareilla ja ne voitaisiin sulkea. Mutta lopettakaa hyvänen aika jo tää vaihtareiden haukkuminen kuin he olisivat jotenkin syntisempiä kuin suomalaiset bilettävät viruslinko-opiskelijat. Baarit kiinni.

Vierailija
378/450 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ovat suomalaiset opiskelijatkin levittäneen bileissään koronaa. Näistähän uutisoidaankin aina. Eli ihan järjetöntä haukkua vaihto-opiskelijoita, kun pitäisi haukkua opiskelijoita ylipäänsä. Siis bailaavia opiskelijoita. Itse asiassa mun mielestä vastuu on baareilla ja ne voitaisiin sulkea. Mutta lopettakaa hyvänen aika jo tää vaihtareiden haukkuminen kuin he olisivat jotenkin syntisempiä kuin suomalaiset bilettävät viruslinko-opiskelijat. Baarit kiinni.

Miksi niitä edes tulee kun etäkoulua käyvät? Ihan turhaahan se nyt on. Töitäkään tuskin täältä löytyy.

Normiaikoinakin suuri osa pitää vaihtoa lomana, eivät opiskele, samoin suomalaiset muualle menijät jos ja kun ei valvota että opiskelisivatkin.

Ongelma ei kuitenkaan ole se vaihto-opiskelija vaan se että hallitus ei toimi vastuullisesti vaan ajaa laumasuojaa edelleen. Tukahduttamalla virus sitä ei olisi ollut enää pitkään aikaan maassa mikäli karanteenihotellit olisi olleet käytössä. Monessa maassa osaavat suojata kansaa, täällä eivät tahdo niin tehdä. Nytkin jos tahtoisivat, keväällä ei enää virusta olisi. Nykytoimilla vain lisääntyy tartunnat ja kuolemat.

Koulut ja baarit kiinni, samoin muut turhat ja virus poistuu, henkiä säästyy. Nytkin kuitenkin laitetaan kouluja kiinni koska virus on levinnyt, helpompi olisi se poistaa kuin jatkuvasti sulkea ja availla niitä.

Vierailija
379/450 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa syyttää koska syytä löytyy. Itse syytän myös yliopiston ja lukioiden todella sairasta asennetta !

Minä en syytä kuin alkulähdettä. Kiinaa.

Vierailija
380/450 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä on ihan lukiotasolla jo vaikeuksia noudattaa valtakunnallisia koronarajoituksia. Asennevamma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän