###Ensikot LauantaiLöpinöihin###
Eiliset keskustelut: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7971717&p=1&tmode=1&smode…
Mukava pino taas eilen :)
Kommentit (15)
[color=purple] Tervetuloa mukaan kesämorsian 2006 ja Odeka!
Karssulille tsemppiä kutinan kanssa! Toivottavasti aiheuttaja löytyisi pian. Ymmärrän niin hyvin huolesi pienen voinnista... Moni kenellä on jo lapsia on sanonut mulle, että sitten kun se pieni syntyy, niin siitä se huoli vasta alkaa. No se ei paljon lohduta, mutta niin kai se on, että pienestä huolehtiminen on osa äidiksi kasvamista?!
Amylle ja miehelle toivottelen mukavaa lomaa! Meillä valitettavasti se ilo loppui, kun mies palaa töihin maanantaina. Seuraava loma hänellä alkaa sitten, kun tikru syntyy...
Toivottavasti Poppiksen hääpäivä oli ikimuistoinen! Tule kertomaan kuulumisia, kun honeymoonilta ehdit.
MiaMikiä oli supistellut taas illalla... Harmin harmi! Ehkäpä se johtui edellisen päivän Hgin reissusta. Toisaalta välillä tuntuu, ettei supisteluihin löydä mitään syytä ja ne vain tulevat. Toivotaan, että pysyvät nyt taas pitkään poissa! Mukavaa valmennusta teille, vaikka taidatte jo ollakin siellä!
Omassa masussa ei ole erityistä raportoitavaa. Eilen mietittiin miehen kanssa, että tiistaina pelättiin, ettei pikku-tikru kasva ja nyt sokerirasituksen jälkeen pelottaa, että kasvaa liian paljon. Kai tämä murehtiminen sitten kuuluu tähän raskaana olemiseen...
Nyt lähden aamupalan laittoon, mies vielä tuhisee sängyssä ja muutama yövieras olohuoneessa. Vietimme eilen anopin miehen 50-vuotispäiviä. He ajelivat lapsineen meille 400km päästä ja kaksi lapsista jäi meille yöksi.
Voikaa hyvin! Sippu ja pikku-tikru 33+1
Heidi kertoi kovista potkuista - täällä myös alati kovenevia monotteluja! Viikkoja kasassa vasta 19+4, ja potkut ovat niin kovia, että ne huomaa kyllä vaikka töitä tekisikin samalla. Ei ne nyt suoranaisesti satu, mutta voin hyvin kuvitella, että parin viikon päästä alkaa jo tuntumaan aika imakalta..
Ja mun epämääräinen paisunut massu alkaa vihdoin muistuttaa vauvamahaa! Se ei ole kyllä mitenkään ex tempore pullahtanut, vaan on vähitellen parin viikon aikana siirtynyt tuohon navan tienoille pömpöttämään... Tänään vaan suihkussa huomasin, ettei bikinirajan siistiminen ole enää yhtä helppoa, kun se oli vielä heinäkuussa :) Mutta eiköhän tuon vieläkin saa peittoon tarvittaessa.
Huvitti taas kun se samainen ärsyttävä työkaveri sanoi, kuinka hänen mahansa huomaa aivan pakolla - eihän näitä puolivälin pömppöjä huomaa kuin ne, jotka tajuavat raskauden mahdollisuuden. Joku vanha pappa siinä kassalla tuskin heti tajuaa, että mun maha on vauvamaha, kun voisihan se olla vaan kesäkeissikin ;) Ehkä pömppis sitten loppusyksystä jo tunkee tarjolle enemmän...
Aargh noita opintotuen tulorajoja! Miehelle menee reilusti yli, eli joutuu palauttamaan ainakin yhden kuukauden, ehkä kaksikin. Mulla taas on vapaan tulon raja 12 290e, ja arvioidut tulot (ennen äp-lomaa) yhteensä 12 400..! Eli pitää pitää ihan älyttömän tiukkaa linjaa töissä tuntien suhteen, tai sitten vaan luopua toivosta, ja palauttaa se yksi kuukausi. On kyllä vähän pöljää, jos jonkun satasen takia joudun palauttamaan koko sen 430 euroa...
Aurinko paistaa...ihanaa! *lallattelee " Vielä on kesää jäljellä" -biisiä*
Me ollaan ihan pian lähdössä miehen vanhempien mökille saareen yöksi. Mukavaa päästä taas rentoutumaan, syömään hyvin (hih...jos tekee mieli yhtään ruokaa), pelailemaan ja löhöilemään:)
Poppiksen hääraportointia odottelen jo täällä kovasti...Toivottavasti kaikki on mennyt loistavasti!
[color=F08080] MiaMik [/color] : Jeps, se polkka on aikas hubaisaa kuunneltavaa! Myös meillä mies katoaa mystisesti heti, kun Ievan Polkka alkaa jytisemään kaiuttimista:)! Inhottavia varmasti nuo supistelut...hö...se on vaan yritettävä levätä nyt kovasti ja laitettava kanssaihmiset passaamaan odottavaa äityliä oikein olan takaa;)
[color=F08080] Sippu [/color] : Hassua, ja toisaalta tosi liikuttavaa, miten sitä alkaa huolehtimaan omasta pikkuisestaan välittömästi, kun pieni alkaa kasvaa masussa. Tuntuu, että masuasukki on tärkeintä elämässä ja haluaisi sille pelkkää hyvää:) Ihana tunne.
[color=F08080] Kandi [/color] : Oih! Onnea vauvamasusta!!! Kyllä se siitä alkaa pikkuhiljaa kasvamaan:) *haaveilee omasta vauvamasusta*
Tervetuloa uudet Enskattaret!!!
Nyt tää lähtee pakkailemaan mökkireissua varten.
~ ♥ ~ Viipuli ja Pikkupikku, rv 8+0 (jee!!!) ~ ♥ ~
Hei ensikot!
Vierailen uutena tässä pinossa ja pieni kysymys askarruttaa mieltäni. Synnytysvalmennus kummittelee päässäni. Olen kahden vaiheella, pitäsikö osallistua vai ei? Oletteko muut ajatelleet mennä? Entäs ne jota ovat jo käyneet, opitteko te jotain uutta? Jotenkin tuntuu että nykyään tietää jo sen verran etukäteen kun on lukenut niin paljon että saako siitä mitään irti?
Ai niin, ehkä pieni esittely olisi paikallaan:
Amalia 30 v.
Uusimaa
Ekat muksut tulossa, la 18.11.
T. Amalia, rv. 25+
ONNEA Suipolle ja koko perheelle ihanan pikku Onnin syntymän johdosta!!! =) <3
Poppikselle ONNEA jo menneen hääpäivän johdosta!! Miltä se rouvana oleminen nyt tuntuu?? :)
Niamey: Ihana oli vauvelin Nalle Puh -soppi!! =) Ja ihana oli muuten kissakin... minkä merkkinen se on? Näytti kovasti saman näköseltä kuin meijän Mooses, joka on norjalainen metsäkissa.
Ope: Jossain luki, että on ihan normaalia, että välillä on semmosia aikoja, että masuasukki on hiljasempi siellä mahassa... Ja jotkut on muuten vaan rauhallisempia liikkujia. =) Että kyllä se Ahaa siellä varmasti ihan hyvin voi. :)
Amalia: Me ollaan menossa tod.näk. kolmeen eri synnytysvalmennukseen -> taysin, vammalan ja napapiirin. Noista sairaaloiden synnytysvalmennuksista odotan lähinnä vaan käytännön asioista tietoa eli mihin pitää mennä kun aikoo tulla synnyttää ja missä on salit jne...
MiaMik: Monet sanoo, että ne supistukset tulee jälkijunassa.. eli ei just heti raskaan päivän jälkeen vaan esim. just seuraavana päivänä.
Kesämorsian & Odeka: Tervetuloa joukkoon!
Kulkupeli " galluppiin" : meillä on hartanin topline 2005 yhdistelmät + autoilua varten britaxin babysafe plus turvakaukalo.
Ruokahimo-galluppiin: alussa oli omenamehu + työpaikan aamupuurot, sitte oli ravintoloiden pihvit, twix patukat... nektariinit on maistunu myös. muita en nyt tässä kiireessä muista.
Pitää mennä. Ollaan täällä mun porukoilla maalla ja lähetään hakee jostain jotain marjoja. Heippa!
Burde ja pennari 31+6
Lämpimät onnittelut Suipolle ja isille pikku Onnin syntymästä!! Liikuttava synnytyskertomus..Kiitos siitä!
Kesämorsian, onnea plussasta ja tännekin puolelle! Tervetuloa myös amalia ja odeka. Amalia, onko teille tuplat tulossa kun kirjoitit monikkomuodossa?
MiaMik: Rasituksen aiheuttamat supistukset tulevat tosiaan usein vasta seuraavana päivänä. Niin on mullakin pariin otteeseen käynyt, ei tosin noin kivuliaita kuin sulla. Toivotaan että supparit rauhoittuvat eikä kohdunkaulalla ole tapahtunut enempää muutoksia!
Amalia: Paljon tosiaan jo tietää synnytyksestä ym. mutta itse menen valmennukseen sillä mielellä että varmasti siellä jotain uuttakin tulee. Juuri noita Burden mainitsemia tietoja synnärin käytännön asioista yms. Ja kun mies tulee mukaan saa hänkin jotain tietoa, ettei ole ihan ulkopuolella asioista sitten h-hetkellä.
Kandi: Onnittelut vauvamasuhavainnosta! Joo nuo tulorajat on tylsiä.. Hermot oli mennä mullakin silloin, kun piti miettiä että ollako vielä töissä vai ei, kun tuntui että ilmaiseksi töissä kävi aina kun palautti tukikuukauden.
Onpa kurjaa Sippuliini että joudut alkaa kontrolloimaan syömisiäsi tuon raskausdiabeteksen varalta. Toivotaan ettei vauva pääse kasvamaan liian isoksi!
Kotiuduttiin pari tuntia sitten Farmari maatalousnäyttelyistä. Kyllä oli kova päivä lyllertää 28 asteen helteessä ja auringonpaisteessa n. kolme tuntia.. Huh huh. Istuskeltiin ja lepäiltiin toki vähän väliä, mutta helle ja käveleskely verotti tosissaan voimia. Nyt aion makoilla koko illan. Bongasin toistakymmentä vauvamasua, mahtoikohan olla joku muu enskakin paikalla..? Hassua kuinka masuihin kiinnittää tällä lailla nykyään huomionsa. Mutta samalla lailla miehuskin vähän väliä sanoi; " näitkö, taas yksi" :D
Nyt sohvalle.
Viipero & Kaapo rv 26+5
Onpas ollut hiljainen pino tänään :)
Unohdinkin toivottaa kesämorsiamen ja odekan tervetulleeksi tähän meitin pinoon :) Ja kukas se A:lla alkava nyt olikaan?? Kaksosiako tosiaan odotat? :)
Me oltiin tosiaan siellä perhevalmennuksessa ja ihan mukavia asioita siellä käytiin läpi. Vaikkakin asiat oli minulle tuttuja niin mies innostui höpöttämään ja keskustelemaan parisuhteesta ja vauva-ajasta sun muusta :) Onneksi " luennoitsijat" eivät olleet mitään tylsiä vaan osasivat oikein hyvin kertoa asioista. Saatiin jopa osviittaa kahdesta naispapista tänään (luennoitsijat) ja voipi olla että jompi kumpi pääsee meitin vauvaa kastamaan :)
Synnytysvalmennus meilläkin on ensi viikolla ja en itse asiassa tiedä edes mitä siellä tehdään? Mutta miehen kanssa yhdessä mennään ja meitäkin lähinnä kiinnostaa se mihin siellä pitää mennä jahka synnytys käynnistyy? Tai no nyt siitä on jonkinlainen käsitys kun siellä synnytysvastaanotolla ja äippäpolilla tuli pyörähdettyä.
Supistuksia ei ole onneksi tänään ollut ja olenkin ottanut rauhallisesti :)
MiaMik rv 32+3
Tulin tuolta kuumeilupuolelta moikkaamaan vanhoja tuttuja [b]Tappertia, Viipulia, Jouhia, Mauku-Naukua, Essiä, Neaa, Hania, Sirua, Voikukkaa, Poppista, Yedoa, Hassua Makkaraa, Auroraa, Sadeyea ja EmmaAnnaa[/b]! Suokaa anteeksi jos joku muukin minut täältä tunnistaa ja olen jonkun plussanneen nickin unohtanut! Ajattelin että jos tämä o-puolella vierailu vaikka helpottaisi omaa plussaamistani... Heh heh! No ei tosiaan. Mukavaa odotusaikaa kaikille! Tämä tytsy lähti nyt saunaan!
T:Titi-uu
Mä tulin pikasesti kertoo, että mun äitee oli järjestäny yllätys " varjo-babyshowerit" tänne maalle, jotka oli siis tänään. =) (" Viralliset" babyshowerit on meillä tampereella ens viikonloppuna.)
Me käytiin mun siskon, äitin & serkun vaimon ja tyttären kanssa " Naisen kollektiivinen muisti" -näyttelyssä ja sit juotiin kahvit ja syötiin kakkua.. =) Serkun vaimo antoi kaikkia ihania vauvajuttuja -> sen tekemiä pikkusia villasukkia, ihanan punasen villanutun + 2 kesävaatetta ens kesälle, jne... Mä sain ittelleni sen tekemän hartiahuivin. =)
Oli kyllä ihana yllätys..
Eipä kai muuta... =) Voikaahan hyvin.
Burde ja Penni-Enni 31+6 -> jee. huomenna vaihtuu taas viikko
Hauskaa viikonloppua kaikille!
Suipolle ja perheelle oikein paljon onnea pienen pojan johdosta :)
Tahtoo jo kans..
Ja uusille tervetuloa joukkoon kirjavaan!!
Täällä on kaikki keinot käytetty että synnytys lähtis käyntiin mut ei..
Nyt ollaan kolmena päivänä käyty kaupungilla kävellen ostoksilla ja SSS on ollu ohjelmassa joka päivä!!
Eilen oltiin ravintolassa syömässä miehen serkun kanssa.. juhlittiin tiitin syntymää vähän ennakkoon!!
Tiitillä on vaan niin hyvät oltavat tuolla massussa.. Eikä kyllä olo ole mitenkään huono mammallakaan ja ihmeesti jaksaa vielä touhuta!!
En kyllä tästä masusta vielä haluaisi luopuakkaan..
Muhkea on masu! Ympärys mitta nyt 125cm ;)
Miehen kaveri sanoikin kun kaupungilla nähtiin että ei oo vielä synnytys lähellä ku noin hyvin jaksat kaupoissa olla! Niillä kaks lasta.. nuorempi 2kk. Ihana tuhistaja oli :)
Tunnustetaan Nalle Puh on meidän molempien suosikki :)
Ladie taisi kysellä mistä oon reuna jutskat hommannu.. Reuna pehmuste on ikean mallistoa, löysin sen kyllä kirpparilta halvalla! Mut löyty ainaki ikean nettikaupasta vielä se malli..
Röyhelö reunan ompelin ite. Ihan vaan sängynpohjan kokoinen kanttinen pala kangasta ja sit molempiin reunoihin rypytin puhi kangasta ja lopuks huolittelin kaikki reunat! Sit taiteilin sen patjan alle..
Burde. Meidän kissa on ilmeisesti hyvä sekoitus kaikkea.. Ollaan itekki mietitty että jos siinä olis norjalaista metsäkissaa!
Poppikselle onnea rouvaantumisesta! Toivottavasti oli ikimuistoinen päivä :)
Nyt täytyy lähteä vielä iltahypylle.. Mennään anopille ilta kaffille!
Supistuksia odotellen..
Niamey ja tiiti rv 40+2
Kyselit jos odotan kaksosia, juu, näinhän asian laita on :). Eikö ensikoissa ole muita jotka saisi tuplia? Innolla ja pienellä paniikilla odotan syntymää ja sen jälkeistä elämää. Mitenköhän se arki tulee menemään ennen kuin saa jonkunlaisen rytmin ja rutiinin?
Päivä oltiin mökillä vähän rakentelemassa sitä grillikatosta (mies ja isäni) ja maalaamassa saunamökin ovia ja ikkunanpieliä (minä). Ja vaikka äiti toimi ansiokkaasti muonitusvastaavana ja sauna ja uiminen teki tosi hyvää, niin nyt on niin väsy, ettei jaksa paljon kirjoitella.
Amalialle sen verran, että lisäätkös tietojasi tuonne esittelypinon perään, niin päivitän sinutkin mukaan tuossa alkuviikolla. http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7979198&p=1&tmode=1&smode…
Kaikille tasapuolisesti vallan mainiota oloa ja rentoa viikonloppua!
-Amy ja EkaVekara, rv 28+2
en tiedä mikä tälle on tullut kun väsyttää ja on semmonen ventti olo koko ajan :( siis todella vetämätön, toki työviikon vedin täysillä mutta kun pääsen kotiin olen pahoinvoiva (kuvotusta), väsynyt, kärttyinen ja jopa apeahko, epäilen jotenkin että en osaa täysin nauttia tästä alkuraskaudesta sen vuoksi että mitään konkreettista varmistusta vaavin olemassaolosta ei vieläkään ole, vielä pari päivää tätä piinaa, ja pelottaa ihan vietävästi jos sieltä ei löydykään mitään! En ole jaksanut edes tänne pinoilla, olen kyllä käynyt lukemassa teidän kuulumisianne.
sitten tämä itkuherkkyys, useiden tv ohjelmien jälkeen kyneeleet vaan tippuilee kun on liikuttunut ja kun luin Suipon synnytyskertomuksen niin itkua tihrustin liikuttuneena tässä koneen äärellä eli
erittäin paljon ONNEA Suipolle ja koko perheelle ihanan pikku vaavin syntymän johdosta! :)
myös Poppikselle ONNEA hääpäivän johdosta! :)
ja Niamey olipas ihana vauvelin nukkumasoppi :)
Kesämorsiammelle onnittelut plussauksesta :)
Titi-uulle vilkutus takaisin :) ja hirveesti plussasädetystä täältä sinne++
Viipulille ja Jouhille ja kaikille muillekin vilkutukset!! :)
maukunauku vkot 6+6?
Ja hämmästykseni on suuri: miten tämä aika on mennyt näin äkkiä? Vastahan sinä plussasit ja nyt on viikkoja jo noin paljon;)!
Onnellista, varjeltua loppuraskautta sinulle!
t: Nyytiäinen
PS: Meillä juhlittiin 1-vee synttäreitä joitakin viikkoja sitten=)
Toivottavasti Poppiksella oli eilen ikimuistoinen päivä ja kynsilakat, kampaukset sun muut onnistuivat :)
Tuliko Yedo mustikoita? Häiritsikö itikat? Munkin tekisi niin mieli lähteä mustikkametsään, mutta olen sen homman delegoinut äidilleni kun en viitsi itse kyykkiä :)
Niameyn soppi oli kyllä ihana. Täällä myöskin yksi Nalle puh-fani, vaikkakin en juurikaan sitä ole nyt masuvaaville ostanut¿ No, vielä ehtii¿
Löysikö Ykkösope vaunut ja turvakaukalon?
Jouhille tsemppiä pahoinvointiin! Mieluummin kyllä syöt pieniä välipaloja kuin että olet syömättä :)
Kandivaihe oli nähnyt Poppiksen häistä unta. Nyt mun täytyy myöntää, että näin Suiposta unta, kun olin ne kuvat katsonut. En vain todellakaan kehtaa sanoa millaista unta olin nähnyt ;) Kandi koitahan jaksaa töissä ja jos et jaksa niin ei muutakuin saikulle vaan. Joskos pomo sitten viimeistään tajua ettei tuommoiset työputket sovi raskaana oleville¿
Viipuli82: Mun piti ihan tänäänkin tuo polkka kuunnella, joskos vaikka tuon miehenkin ylös saisi kun meillä on klo 10 perhevalmennus :)
Sitten vähän omaa napaa: Eilen illalla alkoi jälleen supistelemaan. En tiedä tuliko jälkikäteen Hesan reissun rasituksesta, koska eilen en tehnyt mitään raskasta? Eli supistelut alkoivat tuossa klo 19 aikaan 3-15 minuutin välein. Välillä tuli kivuttomia, välillä supistuksen aikaan tunsin poltetta alaselässä ja välillä taas oli semmoista menkkamaista jomotusta alamasulla. Lämmitin kauratyynyä varmaan jonkun 7 kertaa ja aina kun sen vaikutus loppui, alkoi polte selässä tuntumaan?? Tätä kesti klo 23.30 asti jolloin nukahdin ja nyt ei taas mitään. Toivottavasti ei nyt enempää sitä kohdunkaulankanavaa lyhentänyt, kun kohdunsuukin on pehmennyt...
Nyt aamupalalle et ollaan virkeänä perhevalmennuksessa :)
MiaMik rv 32+3