**LOKAMASUJEN LAUANTAI**
Kommentit (18)
Täällä taas pitkästä aikaa hyvä yö takana, ihanaa. Harvinaista herkkua nykyään. Siitä syystä olenkin pirteänä lähdössä tytön kanssa kohta kaupungille ja tulin vain katsomaan onko joku vastaillut mun eilisiltaiseen kysymykseen. Nazu olikin, kopioin tähän meidän eiliset vikat viestit jos joku muu osaisi meitä vähän jelpata:
Tulipa mieleen kysäistä teiltä, että voiko nk. harjoitussupistus tuntua selässä? Mulla on yleensä (nyt ja edell. raskaudessa) ollut ainoastaan kivuttomia vatsan kovettumissupistuksia, mutta nyt tuntuu välillä tosi kovaa kipua selässä. Olen aina ajatellut sen olevan selkäkipua (esim pitkästä seisomisesta aiheutuvaa) mutta nyt kipua on tullut muutamana iltana kun olen mennyt nukkumaan ja se ikäänkuin siirtyy keskiselästä ylemmäs. Hmm, hieman hankala selittää, mutta jotenkin tämä ei ehkä kuitenkaan tunnu ihan tavalliselta selkäsäryltä, siitä mulla on ihan riittämiin kokemuksia. Eli mitä ihmettä, onko nää jotain supistuksia ja jos on, niin ovatkohan ihan ok, kun kerran ovat selkeästi kivuliaita verrattuna mahan kovettumiseen?
Ilmoita asiaton viesti
nazu - 04.08. 22:00 (37/38)
Lillis06
kuulostaa justiin siltä, mitä itsekin olen tänään tuntenut. Mulla esikon aikana ei ne " oikeat" eli synnytyssupistukset missään vaiheessa tuntuneet selässä joten nyt olen ihan ihmeissäni että mitä tämä selästä alkanut särky oikein on kun siihen liittyy nuo kovettumiset myös Eli ovatko suppareita vai mitä?? Tosiaan kipua on jo mukana - joskaan ei mulla vielä mitenkään hälyttävästi mutta ilkeästi.
Mukavaa lauantaita kaikille, aurinkohan se siellä taas hymyilee:)
Eilen iltapäivällä kävimme siellä ultrassa... Syyhän oli se, että torstaina neuvolakätilö ihmetteli mahan kasvun pienuutta ja pyysi palaamaan ensi viikolla mittailtavaksi että saadaan varmistettua se että lapsi kasvaa. Niinpä varasimme saman tien yksityiseltä ultran että saadaan selkoa tämän hetkisestä koosta.
Ultranneen lääkärin lausunnon lopputeksti: Normaalia hiukan kookkaampi normaalirakenteinen sikiö.
Ei siis syytä huoleen!!! Itse asiassa vauveli on kuulemma hieman keskiarvoa isompi (painoarvio 1499g) ja ennustettu paino vkolla 40 olis 3700-3800 g. B-mitta vastasi rv 31+4 (eilen oli 29+2).
Lisäksi saimme vahvistuksen epäilyillemme siitä että pikkuinen on poika! Niinpä piti paikkansa äidinvaisto, enonvaisto, anopinvaisto, työkaverienvaisto... Pääsinpä illalla ostamaan pari ihanaa vaaleansinistä vaatetta!!! Lääkärillämme oli käytössä 4D-ultra ja saimme mukaamme myös kasvokuvia, joissa sälli näyttää aivan isältään:) Tuttu nenä... Koska viikkoja on jo aika paljon, ultrakuvaan ei saanut kuin yhden kehonosan kerrallaan. Tarkastettua tuli samalla kaikki tärkeän elimet ja hyvältä näytti.
Nyt aamiaiselle ja sitten veneilemään!
Bluewish rv 29+3
Täällä myös edes hieman paremmin nukuttu yö takana. Tai no tulihan sitä taas oltua hereillä monta pitkää tuntia aamuyöstä, kun mies tuli kotiin töistä neljän aikaan. Heräsin tottakai ja sitten valvoin... Mä en voi käsittää mistä tää unettomuus johtuu, kun oon kuitenkin aivan väsynyt ja tutuu, että nukahdan heti, kun meen sänkyyn, mutta sitten ei vaan tuukkaan uni vaikka ois kuinka väsynyt. Nyt nukuin kuitenkin ehkä 5 tutia tai vähän ylikin, mutta takana on jo kolme unetonta yötä kolmen tunnin unilla... Hohhoijaa...
Eilen me sitten käytiin ostamassa ne tuplat meille ja PIIIITKÄN pohdinnan jälkeen päädyttiin niihin Brion Twinetteihin. Ja oon kyllä tosi tyytyväinen (ainakin vielä, suurta kokemustahan mulla ei vielä oo :))! Niitä en ois aluks halunnut, koska oisin halunnut ne lapset muhun päin, eikä kasvot menosuuntaan ja koska vaikuttivat niin ahtailta (rattaan sisältä, lapsille siis). Kurkistus luukusta näki kuitenkin hyvin mitä rattaiden sisällä tapahtuu ja kyllä ne lapsukaiset sinne just mahtuu, kantokoppaa käytetään kuitenkin niin lyhyen aikaa. Ja jos tuntuu, että ovat liian ahtaat talvella, kun esikoisella talvitamineet päällä, voidaan ottaa kantokopasta pohja pois, jolloin ne ei vie niin suurta tilaa.
Väriks valittiin se vininpunanen/harmaa. Esikoisen kantokoppa on viininpunanen/beessi, joten sopii niihin todella hyvin. Beesi väri mielytti myös niissä vaunuissa,mutta niiden kangas materiaalit olivat aivan erinlaiset, ei sellaiset vettä ja likaa hylkivät, joten sen perusteella sitten valittiin ne punaset. Hienot on, kupa pian jo pääsis niitä lykkimään, poikskin oli niin innoissaan, että ois vaan halunnut istu niissa koko illan ja aamulla heti ylpeenä sano,knu ne näki, että vauvan ja hänen vaunut, vauva nukkuu ja hän istuu! :)
Halvallakin saatiin, kun hintaa oli vain 399¿ ja siihen sai itse valita haluamamme renkaat samaan hintaan. Valittiin ne isoimmat ja leveimmät pyörät.
(.) Masussa ehkä hieman hiljasempi päivä eilen ja hieman jo huolestuin illalla, mutta piankos vauva taas alotti mellastuksen masussa ja aamujupatkin onjo tehty tälle aamulle. :)
Nyt onkin pakko mennä suihkuun, en tiedä miten tää aamu näin pitkäks venähti, pitäis olla jo ulkona pojan kanssa ja mä oon vielä yöpaidassa, vaikka jo kahdeksalta herättiin. Poika on katsonut koko aamun Möhköfanttia, niin mä oon saanut rauhassa surffaislla ja syödä aamupalaa.
Aurinkoista lauantai päivää! :)
Möhömassu + masukki rv30 (jess, pitkällä ollaan jo!)
paljoa en ole koneelle kerennyt.
Esikoinen lähti isin kans mökille eilen ja nuorin jäi minun kans kotiin.
olen kauheas flunssas päätä särkee ja heikottaa, yskiminen sattuu..
pakko mennä sohvalle makamaan..
t:hexu ja poitsu rv 31+5
Onnea BLUEWISH ihanasta ultratuloksesta! Ihania etappia nämä ultrat, kun näkee että kaikki on kunnossa. Itse kävin rv 28 +1 ultrassa istukan paikkaa tsekkaamas, kun oli rakenneultras kohdun suulla, nyt ok. Mutta vauva tuntu hirmusen suurelta, kun arvio oli 1400g! Mutta ei se paljoa heitä teidän vauvasta. Kätilö sano, että on hyvänkokoinen. No, mitäpä minä siihen sanomaan kun ei ole aiempaa kokemusta, mutta mietiin syntymäpainoa sitten vaan ja viikkoja on aika paljon vielä. No, masun ympärys oli vauvalla aika suuri, neuvolassa th pyyskin vähän kattomaan mitä syön; makeat vähemmälle.
Hih! Tunsin ensimmäisen hikan vauvalla tänäaamuna. Tuumasinkin eilen, kun luin pinoja, että tunnenko niitä ollenkaan, kun niin moni oli tuntenut. Isukkikin pääsi kuuntelemaan kun hikotteli päin korvaa :D
Kovasti on supistellut, enkä muistanut puhua niistä neuvolassakaan keskiviikkona, kun kävin. Sisko sanoi, että ne ei olisi mitenkään vaarallisia, kun kipua en tunne yhtään, vatsa on vaan kauheen kova ja " vanne kiristää masua" . Varsinkin illalla supistelee. Samaten pistää alamahasta, kun käyn koirien kanssa lenkillä. Siihen sain vastaukseksi, että on lihaskramppeja, jotka ei oo vaarallisia (?). Onko jollakin näitä ollut, tai muuten olisi viisaampi näissä? Minä oon uskonut ja luottanut näihin vastauksiin. No, loma loppuu, ensi viikolla töihin, niin ehkä ei sitten niin tule siivottua ja muutenkaan rehkittyä kotona :)
Pitäisi lähteä maatalousnäyttelyä katsastamaan, vettä mukaan ja pyyhettä, että saa pyyhkiä ottaa kun meinaa hikeä pukata pienestäkin liikkeestä :D
Aurinkoista lauantaita mammoille!
bernuski 29 + 5
Täältä löytyy toinen, joka ei ole ottanut raskauden aikana mitään tabuja. En muutenkaan ole oppinut käyttämään mitään " lisä" ravinteita eli yritän aina koota syömiseni monipuolisesti " ravintoympyrän" joka osasta! Minulla se on toiminut tähän asti. Olenkin kyllä ihan mahdoton syömään hedelmiä, kasviksia, viljoja ja yrttejä sekä maitotuotteita.
Itse siis uskon vahvasti pelkän ruokavalion voimaan, tosin olen siinä suhteessa aina ollut fanaatikko. Rautatabuja olen molemmissa raskauksissa saanut neuvolasta, mutta yhtään tabua en ole ottanut ja raudat ovat nousseet itsestään. Mutta hyvä juttu niille, joille tabuista on hyötyä! Se on tärkeintä.
BERNUSKI; saanko olla utelias, mistä päin pohjanmaata olet kotoisin, kun olet maatalousnäyttelyyn menossa?
LILLIS06: mulla olo helpottui yön aikana, miten sinulla?
RINNAT: mulla ilmaantunut " kihelmöintiä" , ihan kuin rinnat hiukan kasvaisivat (en ole kyllä vielä tuota kasvua huomannut...). Parin päivän aikana on myöd tuntunut monesti siltä, kuin maito nousisi rintoihin. Hui miten jännää!
Me käytiin heti yhdeksän maissa koko perhe rautakaupassa, löydin aivan ihanaa tapettia!! Vuosi ollaan jo asuttu, mutta haluan vielä tapetoida meidän eteisen ja ruokailutilan seinät kun en ole ollut tyytyväinen niiden väriin (maalattiin ne). Tuli muuttokiire silloin, joten valitsimme värit liian nopsaan. Seinät ovat kyllä vaaleat joten sinänsä ei ole kiire, mutta se tapetti oli kuin unelma! Tuskin maltan odottaa!
Voi että mun rakas ystävä menee tänään naimisiin.. Isot pohjalaishäät tiedossa! Sain siskolta ison kasan vaatteita lainaksi ja yllätyksekseni löysin tosi monta vaihtoehtoa, joista saan koottua itselleni nätin kokonaisuuden. Mutta tosiaan joka asussa tuo masu näyttää sivulta amerikkalaiselta jalkapallolta... Mutta ihanaa, häissä on aina niin ihana ruoka!! Ruuasta puheenollen, arvatkaa vaan söinkä niitä salmiakkeja kuitenkin illalla...? Jep.
Me siis mennään miehen kanssa tänään kahdestaan häihin. Tyttö menee mummolaan yöksi. Taitaapi olla vika yö piiiiiiiiiiiiiiiitkään aikaan, kun saamme olla kahden ja viettää yhdessä mukavaa iltaa. Mukavaa! Tosin mun miehelle voi booli maistua, se ei ole ollut varmaan pariin vuoteen kunnolla viihteellä, ei ole itse halunnut. Eikä pysty enää paljoa ottamaan, kun on ollut kauan ottamatta ja raksa-aikana laihtunut muutenkin jo hoikasta olemuksestaan 10kg joten ressukalle riittää six-pack olutta ja siinä se sitten onkin;)
Nyt menen pakkaamaan tytölle laukkua, enkä varmaan ennen huomista pinoudu (katsotaan nyt miten sitä pystyy olla tulematta koneelle - koukussa kun on..).
OIKEIN IHANAA LAUANTAITA RAKKAILLE LOKAMASSUILLE;)
Nazu ja pikkukakkonen 31+5
Kävin tortaina äitipolilla, kun mulla on raskausdiabetes. Mun paasto verensokerit on alkanut kohoamaan. Nyt vielä viikko seurataan ja jos ei arvot laske niin sitten aloitetaan iltaisin insuliinin pistäminen. Vauvan koko arvio oli 1700g, ihan saman verran, kun esikoinen näillä viikoilla. On kuulemma vielä normaaleissa rajoissa, mutta yläkäyrällä. Muuten olossa ei ole mitään vikaa.
Mulla loppui kesäloma ja olen ollut jo tämän viikon töissä. Viisi viikkoa olisi vielä töitä ja sit alkaisi äippäloma. ajattelin aloittaa vauvan vaatteiden pesemisen ja selittämisen tässä pikkuhiljaa, kun vaan jaksan kiivetä ensin tonne varastoon.
Vauva potkii kovasti ja on ainakin tällä hetkellä pää alas päin. Lääkäri epäili, että saattaa pysyäkin niin päin.
Niina Rv 30+1
Olikos NAZU joka kirjoitti kihelmöinnistä rinnoissa, sattui heti silmään kun mäkin olen tuntenut sellaista outoa kutinaa :) Välillä pitänyt raapia rintoja :D Ei se kyllä ole auttanut. No mutta sama vaiva varmaan, mustakin välissä tuntui että rinnat kasvaa - ja kun on lähtökuppi jo D/DD niin ei kyllä tarvi paljon kasvaa. Esikoisesta en huomannut että ois kasvanut tai vastaavasti missään vaiheessa pienentynyt. Imettäessä joskus oli kyllä aika muhkea varustus kun oli maitoa täynnä rinnat... :o
NIINA: " Hui" kun vauvalla jo painoa! Mua huimaa kun nämä meinaa olla jo niin isoja... mä kävin äippäpolilla kaksi viikkoa sitten eli 26+6 ja silloin painoarvio oli 1000 g tasan. Mutta nythän sitä painoa pitääkin alkaa tulla 100-200 grammaa viikossa, jotta ehtivät kunnon syntymäpainoon. Meitin esikoinen painoi 3,4 kg syntyessään ja tämä näyttää menevän samaa keskikäyrää.
(.) - Vaivattomuus on jatkunut tänäänkin ja eilen, kivaa! :) Mäkin olen kauhean huonosti ottanut mitään vitamiinivalmisteita, MIANNI! Otin rautaa noin viikon, mutta kun musta tuntui että se vaan huononsi asioita?! Supistuksiakin alkoi tulla ihan eri malliin. Lopetin sen sitten ja olo on kohentunut. Tosi outoa.
OFF TOPIC: Käytiin aamulla Lastentarvikkeessa hakemassa eka " iso" ostos kakkoselle... eli vessan ovelle portti :) Päädyin että se on pakko ostaa, koska meillä on vessassa kissanhiekkalaatikko ja esikoinen tykkää sitä käydä kläpäämässä silloin tällöin kun silmä välttää. Ja kun kakkosen kanssa on sitten jumissa imettäessä, niin voin kuvitella että kiva on kirskutella hampaita kun huomaa että yhdellä on kädet siellä laatikossa... Joten päätin ennaltaehkäistä tätä pulmaa. Nyt kun vielä sais sen asennettua niin hyvä tulee.
Samalla reissulla katselin puolella silmällä kaikkea vauvakamaa ja kaiholla muistelin sitä kun ei vielä ollut tuota ensimmäistäkään ja kaikki tavara näytti niin iiiiihanan himottavalta. Nyt ensimmäiset ajatukset oli että " kaamea miten kallista" :) Onneksi meidän ei tosiaan mitään hankintoja tarvi tehdä.
No niin, sitten takaisin työn pariin. Hyvää lauantaita!
Coe rv 28+6
P.S. BLUEWISHILLE vielä onnittelut pojasta :)
TABLETEISTA...on varmaan tosi yksilöllistä tarvitseeko niitä syödä vai ei. Itse syön ihan mielettömän monipuolisesti ja terveellisesti, aina syönyt. Mulla on kolestrolit ja kaikki muutkion arvot olleet aina ihan huippulukemissa... mutta silti hemoglobiini on aina ollut alhainen, se voi olle myös ihan geeneissä, eikä pysty ruokavaliolla välttämättä nostamaan. Raskaaksi tullessa ollut alimmillaan 108 ja olokin oli sen mukainen. Kun aloin syömään rautaa, olo helpottui selvästi, ollut energisempi olo...nyt on hemoglobiini 122 eli nippa nappa sen alarajan yli....kalsiumia neuvolasta suosittelivat ihan ehdottomasti, koska en maitoa juo ja laskettiin että jogurtista ja juustosta ei tule tarvittavaa määrää kasaan. Vauvahan kuuleman mukaan ottaa kyllä omansa, se on sitten äidiltä pois. Hyvä niille, jotka pystyvät koko raskausajan olemaan syömättä, itse olen kuuliaisesti totellut neuvolan ohjeita...jatkuva nappien syöminen ei kyllä tule mitenkään edulliseksi.
SUKUPUOLESTA ja vaistosta....meille odotetaan poikaa :) Varmaa tietoa ei ole, mutta tähän mennessä kaikki sukulaiset, ystävät, äiti, työkaverit jne jne. ovat todenneet että poikahan sieltä tulee. Itsestäkin tuntuu ihan silta. Voikohan vaistoihin luottaa... :) Nähtäväksi jää, kumpi sieltä putkahtaa.
SUPISTUKSISTA sen verran, että mulla nuo kivuttomat supistuksen ovat ainakin ihan hirveät pitkiä...maha on ihan kivikova useita kymmeniä minuutteja. Toivottavasti näin kuuluu ollakin.
Edelleenkään en juuri öisin heräile, ja olenkin miettinyt mahdanko juoda tarpeeksi vettä...täytyy lisätä. Tai sitten mulla on vaan iso rakko :)
Meillä on edelleen hankkimatta lähes kaikki tarvikkeet, eli vaunut, hoitopöydät jne jne. Piti saada ystävältä kaikki pakettina, mutta en oliskaan niin varma....no mies totesi että marssitaan sitten kauppaan ja ostetaan uutena :)
Meillä on kylpyhuoneremontti kesken, ja 5 viikkoa aikaa valmistua ennen kuin jään kotiin...mies se vaan otti ja lähti tänään festareille!!! Ja huvittavaa on se, että ei ole edes mitään festari-tyyppiä, ei ole ikinä ollut......perusteli sillä että kun vauva on nyt tulossa, niin täytyy vielä käydä :) Voitte kuvitella millaista rumbaa on kesähelteillä, kun ei ole suihkua eikä pesukonetta....joutuu käymään muiden nurkissa, nytkin äidillä pesemässä pyykkiä...kun ei ole enää mitään mahtuvia vaatteita puhtaina :)
Dirah 28+2
DIRAH: Supistusten EI kuulu kestää montaa kymmentä minuuttia, mutta sekottaisitko supparin ja vauvan " punkaamisen" ? Ainakin mulla monasti meni ekassa raskaudessa sekaisin supparin kanssa se kun vauva on hankalassa asennossa ja maha siksi kova. Ja edelleenkin täytyy joskus kokeilla että onko maha kokonaan kova vai onko jossain " reikää" ... se on aika varma keino kokeilla että onko se vauva vai supistus :) Supistus kun kovettaa tietysti koko lihaksen.
Coe
täytyypä tarkkailla. Silloin kun mulla oli niitä kipeitä supistuksia, eivät nekään kestäneet noin kauan. Voi tosiaan olla että kyse on vauvan asennosta ja siitä mitä se siellä tekee....eilen se jotain hommaili siellä, niin että oikein kivisti, sitten huomattiin " uloke" mahassa, siis ihan selvästi siinä oli joku ruumiinosa, pää, pylly tai joku....en ymmärrä miten muut aina tietää miten päin on ja mitä ruumiinosia missäkin, itselläni ei ole kyllä hajuakaan....yksi päivä oli myös ihan uusia juttuja, tuntui jatkuvasti kipua rintojen alla, ja musta tuntui että oli varmaan jotenkin niin että painoi jaloilla ylöspäin...venytti itseään niin että mulla kylkiluut paukkui :)
Et ole ainut..Mies lähti eilen jo päivällä ja tulee vasta tiistaita vastasena yönä.
Tänään käytiin uimassa ja huomasin kun tultiin että olikin lappu kopin kyljessä että voi aiheuttaa syyhyä,jee.No ei mitään kyllä näy joten tuskin.Ihmettelinki miten siellä oli niin vähän porukkaa.
Supistellu taas ahkerasti ja alapää aivan hemmetin kipee.No kyllä se tästä.
Pitäis kai alkaa leipomaan kun ei muutakaan tekemistä ole.Imuroin ja siivosin muutenkin niin siitä ne supparit saa vielä lisäpointta.
Nautitaan vielä viimeisimmistä hellepäivistä vaikka ahdistaakin jo kuumuus.
Wades & Natika 29+5
...siellähän se :) Pojat pyysivät kyllä mua mukaan, mutta jostain kumman syystä ei oikein innosta :)
Onko kukaan muu alkanut kärsiä kuumuudesta? Mulle tuli tänään ekan kerran koko kesänä ihan totaalinen stoppi. Ajoin äidiltäni kotiin, ja kilometrin matka autossa oli ihan tuskaa (ei ilmastointia). Mun piti lähteä kaverille kylään illaksi, mutta tuntuu että ei kerta kaikkiaan pysty olemaan autossa sekunttiakaan, tai yleensä ulkona. Kertaakaan en ole kärsinyt kesän aikana kuumuudesta, mutta nyt tuli ihan tuskainen olo! Siispä olen linnoittautunut sisälle, kaikki ovet ja ikkunat kiinni, verhot alhaalla, ja onpa mukavan viileää! Meillä tuo oman mukavan lisänsä tuo kylppärin puuttuminen, ei oikein viitsi tehdä mitään missä tulee hiki, kun sitten pitää lähteä johonkin suihkuun, ja sitten takaisin tullessa tuleekin taas hiki :)
Huomasin vasta nyt että Wades kirjoitikin siitä kuumuudesta :) Pääsispä uimaan....laittaisko tytön uima-altaan pihalle ja siihen pitkäkseen :) Mitähän naapurit mahtaisi tuumata :)
Nyt on sitten muutettu, keskiviikkona tultiin tänne uuteen kotiin ja eilen saatiin kaikki viimein paikoilleen!
Olen myös laittanut tuota puutarhaa, se oli ihan ollut heitteillä vuosikausia ja näytti enemmän viidakolle kuin ihmisasumuksen pihalle. Nyt se alkaa olla jo hyvännäköinen. Ostan vielä mustaviinimarjapensaan sinne ja kaivan yhden ruusupuskan ylös ja sitten on valmista.
Vauva liikkuu edelleen tosi vähän, ehkä kerran kahdessa vuorokaudessa. Tiistaina on sitten kasvukontrolli kun meidän tytteli ei kasva tarpeeksi. Luulen että mitään hätää ei ole, tulee vaan laiha tyttö. Esikoinen on laiha ja samoin meidän isukki, minäkin olen normaalisti. Kumma kai se nyt olisi jos tällainen ruikulaperhe saisi ison ja pullean vauvan :)
Tableteista: Minulla ei ole koskaan noussut hemoglobiini itsestään. Olen siis joutunut lapsesta asti ottamaan rautatabletteja. Samoin muita lisäravinteita, olen huono syömään ja kaikki tulee herkästi ylös jos joku vaikka erehtyy puhumaan jotain ällöä kun syön. Joskus en saa viikkoon mitään lämmintä syötyä, ällöttää niin paljon. Ja arvatkaa helpottaako raskaus yhtään asiaa?
Esikoista odottaessa söin muutaman kuukauden pelkkiä riisipiirakoita, kaikki muu oksetti niin etten saanut syötyä.
Samoin olen allerginen suurimmalle osalle hedelmistä ja kasviksista, mikä rajoittaa syömistä aika tavalla :( Myös kalalle ja joillekin mausteille olen allerginen, ja maitoa en voi juoda " raakana" .
Teini-ikäisenä saatoin oksentaa ihan yhtäkkiä vaikkapa kävellessäni tai ollessani suihkussa, se oli hirveää! Usein tulee vieläkin oksennus kurkkuun. :(
Lähden nyt paistamaan vohveleita tuolle ruipelo-ukolleni :)
-lupicaia 31+6
Mä olisin mielellään lähteny messiin festareille mutta eihän meillä lapsenvahteja oikein ole.Alko synnytyskin mietityttään että saadankohan silloinkaan mistään ammaa.Anoppi on ainut joka joskukus hoita ja lähtee just vähän enen laskettua lomalle ulkomaille.Pyysin kyllä yhtä kaveria,meinas että voi tulla jos ei ole itse silloin missään.No vielä on turha murehtia,kai .
Kohta alan pistämään lapsia nukkumaan,saa vähän omaa aikaa sitten niin.Nyt saa poukkoilla kokoajan edes takasi
Hyvä että bluewishillä oli kaikki hyvin,säikähin jo vähän kun et heti ilmotellu.
Kuumuudesta vielä sen verran että olen ite jo melkein tottunu siihen että mitäs sitte ku kylmenee.Kova pala :)
Wades Taas =)
Täälläkin kuumuus vie voimat. Ei saisi valittaa, mutta...
Mies otti mun sairaslomani niin tosissaan, että nyt en saisi nostaa esikoista edes syliin tai syöttötuoliin. Aika söpön huolehtivaista, mutta itselle tulee ihan invalidiolo.
Joku kirjoitteli lapsenvahdin saamisesta. Miten olette ajatelleet järjestää lastenhoidon synnytyksen ja sairaalassaolon ajaksi? Meillä ei asu tarpeeksi luotettavia tuttavia ja sukulaisia lähelläkään kotiamme, ja Mummikin asuu 2 h automatkan päässä. Esikoinen meinaan tuli maailmaan aika vauhdilla, joten tämä kakkonenkaan ei varmaan hidastele. Menettää Mummin mies vielä ajokorttinsa tänne kaahatessaan :). MLL:n lastenhoitovälitys olisi ihan ok, mutta sinnekin varaukset tehtävä viikkoa aikaisemmin eikä mitään päivystystä ole. Hmmm, mietitään...
Tsemppiä kaikki festarilesket, T. moottoripyörä-leski Ninni rv 30+4
Ja nyt ei kun päikkäreille!
Kylläpäs tuli taas viimeyönä noustua eri monta kertaa.. Ainaki kolmesti piti käydä vessassa, pari kertaa palauttaa öinen pikkuvaeltelija sänkyynsä ja kerran viedä pojalle juotavaa. No mutta, kuitenkin 10t sai sängyssä olla, joten kai siitä itse untakin tuli muutama tunti :) Ei ainakaan nyt hirveesti väsytä.
Oonkohan minä ainut, joka ei oo koko raskauden aikana syönyt yhtään mitään tabletteja tms. En oo käyttänyt rautaa, en mitään lisävitamiineja enkä muutakaan. Aiemmissa raskauksissa olen joskus syönyt rautaa, mutta nyt en ole sitäkään mielestäni tarvinut, kun hemppa on ollut alimmillaankin 122.
Aamupalaa tarvis laittaa.. palailen myöhemmin katsomaan saisko joku jotain keskustelua aikaseksi, itsellä kun nyt ei oikeen tunnu olevan asiaa :D
Leppoisaa Lauantaita LOkamassukoille toivottaa
Mianni 29+0 (Ou Jeee!)