Lohikiusaus, miten teet ja mitä kalaa käytät?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskan päivän ruoka meillä.
Pussi peruna-sipulisuikaleita, 2 pkt kylmäsavulohta tai graavia (yleensä punalappuisia), kuohukermaa, tilliä ja pippuria. Ei haittaa vaikka lojuu uunissa pidempäänkin.Punalappuisissa kylmäsavulohissa ja graaveissa on aina listeriavaara! Itse en osta noita ollenkaan, laihoja kyllä ostan ja pakastan.
Listeria kuolee kuumennettaessa ja ruuanlaittoon käytetyr välineet pestään normaalilla tavalla eli huolellisesti. Nimenomaan kiusauksiin kannattaa osta punalappuisia kaloja.
Varmaan tulee hyvää, kun laittaa ruokaa härskiintyneestä, päiväysvanhasta kalasta. Pitääkö nämä punalappuiset raikastaa pakastamalla ensin? Kermaksi tulee varmaan kaurakermaa - mikäli sinua oikein ymmärsin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussi peruna-sipulisuikaleita, 2 pkt kylmäsavulohta tai graavia (yleensä punalappuisia), kuohukermaa, tilliä ja pippuria. Ei haittaa vaikka lojuu uunissa pidempäänkin.Punalappuisissa kylmäsavulohissa ja graaveissa on aina listeriavaara! Itse en osta noita ollenkaan, laihoja kyllä ostan ja pakastan.
Listeria kuolee kuumennettaessa ja ruuanlaittoon käytetyr välineet pestään normaalilla tavalla eli huolellisesti. Nimenomaan kiusauksiin kannattaa osta punalappuisia kaloja.
Varmaan tulee hyvää, kun laittaa ruokaa härskiintyneestä, päiväysvanhasta kalasta. Pitääkö nämä punalappuiset raikastaa pakastamalla ensin? Kermaksi tulee varmaan kaurakermaa - mikäli sinua oikein ymmärsin?
En tiedä mistä ymmärryksesi on lähtöisin, omasta mielestäni en puhunut kaura"kermasta" yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosepippurilla saat pilaantuneen aromin piiloon. Aikanaan töissä hankittiin päiväysvanhoja tuotteita tukusta ja jopa kaksi viikkoa päiväysvanha possu maistui asiakkaille, kun siihen laittoi rosepippuria. Se peittää alleen eltaantuneen aromin.
T: kokki evp
Vuokaan päälle vielä pekonisiivuja, nam.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan Kokkikartanon lohikiusausta, niin ei tarvi liata käsiä🙈
Putiikin laatutaso on laskenut siitä lähtien, kun keravalle pajansa pystyttivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihoja?
Ah, kerrankin oikea avaus. Meiilä on makuukammarissa harvase ilta lohifile pystyssä, ja sekös vasta hyvää onkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihoja?
Niin, Kimmo ja Alexi.
Kinkkua käytän, tulee hyvä lohikiusaus.
Mustekalaa käytetään yleensä lohikiusaukseen
Soijasuikaleista ja kaurakermasta tulee parasta Vohikiusausta.
Vierailija kirjoitti:
Mites raaka kala, heitättekö vaan vuokaan paloina ja kypsyy/makuuntuu siinä hyvin vai kypsennättekö kalaa ensin esim.pannulla?
Minä paistan nopeasti kalat, sillä laitan ne aika isoina suikaleina ja haluan ruuan aika nopeasti. Jos kiirettä ei ole, ne paistuvat kyllä uusissakin.
En muuten ikinä osta punalaputettua kalaa! Minua ei saisi kirveelläkään ostamaan valmiiksi vanhaa limaista kalaa, vaan ostan tasan sen tuoreimman ja kauneimman palasen mitä löydän tai jos en löydä miellyttävää ja tarpeeksi tuoretta, niin jätän ostamatta.
Minä teen lohikiusausta menemällä naapurin lohialtaalle ja heittelen sinne kiinanpommeja.
Mateesta tulee paras lohikiusaus.