Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini yrittää kontrolloida minua epäsuorasti tyrkyttämällä asuntoa, autoa jne.

Vierailija
31.01.2021 |

Olen jo ihan reippaasti aikuinen ollut pitkään ja äitini on aina yrittänyt kontrolloida, manipuloida ja määräillä elämääni. Nyt kun on huomannut, ettei se onnistu suoraan komentamalla koska lyön saman tien luurin korvaan on hän alkanut soittelemaan oikein ällöttävän mielistelevällä äänellä ja tarjoaa jotain autoa, asuntoa tms. Vaikka sanon ei kiitos, niin viikon päästä soittaa taas uudestaan ja tarjoaa samaa. Ja sama taas viikon päästä. Ja sit kun taas sanon kiitos ei en tarvitse, niin olen kuulemma kiittämätön ja kurja ihminen. Tiedän kyllä minkä takia minulle tarjotaan näitä, jotta pääsisi voitonriemuisena tokaisemaan "Sinäpä olet minusta taloudellisesti riippuvainen joten minä määrään!!!".

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

---

Minä itse pystyisin kyllä,  mutta kun äiti alkaa raivoamaan siinä ei saa enää suunvuoroa eikä se enää edes kuule mitään mitä sanon / ei anna sanoa mitään joten ainoa mitä voi tehdä on sulkea luuri.

---

Minulta on nyt keinot loppu.

Vierailija
22/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

".Tiedän kyllä minkä takia minulle tarjotaan näitä, jotta pääsisi voitonriemuisena tokaisemaan Sinäpä olet minusta taloudellisesti riippuvainen joten minä määrään!!!".

Tai sitten yrittää saada sinua synnyttämään hänelle lapsen lapsia. Autoa tarjoaa siksi että se helpottaisi sitten lasten kuljettamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja juttu. Ei kai tuossa muuta voi kuin pysyä taloudellisesti riippumattomana äidistä. Oma asunto/ itse hankittu vuokra-asuntoon, oma auto tai ei autoa lainkaan.

Ja sitten vaan luuria korvaan, jos alkaa asiattomasti raivota.

Minun äitini oli alkoholisti, oli vaan pakko lyödä luuria korvaan ja ottaa viikonloppuisin (lanka)puhelin irti seinästä, kun hän käyttäytyi huonosti minua kohtaan, eikä humalaisen kanssa voi keskustella.

Vierailija
24/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sille äidille tarvitse vastata, kun soittaa, jos kerran olet jo ihan reippaasti aikuinen.

Normaalilla ihmisellä on kuitenkin tunteet, ja äiti on aina kuitenkin äiti ja kaikki haluaisi että olisi edes asialliset välit. 

Jos AP:n äiti on diagnosoitu narsisti, kuten omani, niin perustelut, kieltäytyminen ja jankuttaminen eivät auta mitään. Tekee ihan hyvää omalle mielenterveydelle olla välillä vastaamatta, varsinkin jos ei ole valmis hyväksymään sitä tosiasiaa, ettei se oma rakas äiti tule koskaan muuttumaan.

Ei siinä tarvitse välejä täysin katkaista, mutta toisaalta ei tarvitse olla sylkykuppina tai kuunnella painostusta jatkuvalla syötöllä, kun toisella osapuolella (äidillä) on tarve avautua tai pakottaa jotain ideaansa. Vasta sitten kun oppii laskemaan toisesta korvasta ulos nuo äidin jutut, niin voi jatkaa normaalia kanssakäymistä halutessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi