Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini yrittää kontrolloida minua epäsuorasti tyrkyttämällä asuntoa, autoa jne.

Vierailija
31.01.2021 |

Olen jo ihan reippaasti aikuinen ollut pitkään ja äitini on aina yrittänyt kontrolloida, manipuloida ja määräillä elämääni. Nyt kun on huomannut, ettei se onnistu suoraan komentamalla koska lyön saman tien luurin korvaan on hän alkanut soittelemaan oikein ällöttävän mielistelevällä äänellä ja tarjoaa jotain autoa, asuntoa tms. Vaikka sanon ei kiitos, niin viikon päästä soittaa taas uudestaan ja tarjoaa samaa. Ja sama taas viikon päästä. Ja sit kun taas sanon kiitos ei en tarvitse, niin olen kuulemma kiittämätön ja kurja ihminen. Tiedän kyllä minkä takia minulle tarjotaan näitä, jotta pääsisi voitonriemuisena tokaisemaan "Sinäpä olet minusta taloudellisesti riippuvainen joten minä määrään!!!".

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkava muistisairaus jos joka viikko soittaa samaa asiaa?

Vierailija
2/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ne auto ja asunto muttet kuitenkaan tee kuten äiti käskee? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Tarjoaa asuntoa tai autoa? Kerro lisää. Millainen kuvio?

Vierailija
4/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittää tarjota asuntoa lainaan samasta kaupungista missä itse asuu = haluaa että asun mahdollisimman lähellä jotta voisi joka päivä tulla ovelleni komentamaan ja määräilemään ja purkamaan raivoaan.  Tarjoaa autoa = haluaa ilmaisen kuskin joka vie häntä joka paikkaan. Pakko se olisi viedä aina kerta auton sai ilmaiseksi lainaan. 

Vierailija
5/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittää tarjota asuntoa lainaan samasta kaupungista missä itse asuu = haluaa että asun mahdollisimman lähellä jotta voisi joka päivä tulla ovelleni komentamaan ja määräilemään ja purkamaan raivoaan.  Tarjoaa autoa = haluaa ilmaisen kuskin joka vie häntä joka paikkaan. Pakko se olisi viedä aina kerta auton sai ilmaiseksi lainaan. 

Et kerro tarpeeksi. Siis millä tavalla tarjoaa asuntoa, hänen omistamaansa asuntoa ilmaiseksiko?

Vierailija
6/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini tyrkytti väkisin asumista alueelta josta en pitänyt hyvistä syistä ja tiesi sen, tai sellaisilta alueilta. Ja jatkoi sitä jankkausta eri kertoina. Vanhan tädin (isän puolelta) hän on laittanut jo asumaan sellaiselle alueelle ja nuorempana asuin paikoissa joissa ei olisi pitänyt, tuli vaan ongelmia. Jossain vaiheessa se riittää. 

Vierailija
7/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta ei saa mitään selvää.

Vierailija
8/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta ei saa mitään selvää.

Normaaliälyinen kyllä ymmärtää ihan hyvin mikä aloittajan ongelmana on.

Vierailija
9/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan että onko normaalia muka että oma äiti yrittää joka viikko pakottaa aikuista ihmistä muuttamaan johonkin yms muita isoja päätöksiä mitkä jokaisen tulisi saada tehdä ihan itse

Vierailija
10/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on narsku joka haluaa hallita lastaan.

Vierailija
11/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sille äidille tarvitse vastata, kun soittaa, jos kerran olet jo ihan reippaasti aikuinen.

Vierailija
12/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sille äidille tarvitse vastata, kun soittaa, jos kerran olet jo ihan reippaasti aikuinen.

Normaalilla ihmisellä on kuitenkin tunteet, ja äiti on aina kuitenkin äiti ja kaikki haluaisi että olisi edes asialliset välit. 

Vierailija
13/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko antaa asunnon eteenpäin esim. tuttavallesi, joka etsii asuntoa kyseiseltä alueelta? Ehkä äiti saisi siten vuokratulojakin. Käänny siis äitisi kanssa manipuloijien puolelle. Muuten hahmotan kyllä, että kuskiksi päätyminen auton saamisen jälkeen ei kuulosta houkuttelevalta.

Vierailija
14/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen kaksi mahdollista syytä äitisi käytökseen:

1) On omistushaluinen, ei halua päästää irti. Jos tämä on totta, reagointisi tuntuu juuri oikealta.

2) On epätoivoinen kun tuntee menettävänsä yhteyden rakastamaansa henkilöön. Tämä korjaantuu sillä että päätät kumpaa itse haluat 2.1) pidät äitisi kartalla mitä elämässäsi tapahtuu 2.2) pistät välit kokonaan poikki

Vierailija
15/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko se on? Auton ottaessa jo sanot, että snulla ei ole aikaa kuskata ketään ei edes äitiä. Jos äiti yrittää tuossa tilanteessa pyytää/vängätä/manipuloida saamaan kyytiä, niin luuria vain äidille. Jos lähettelee viestejä, niin palautat auton, etkä ota vastaan.

Tämä siis siinä tapauksessa että autosta olisi sinulle hyötyä.

Vierailija
16/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen kaksi mahdollista syytä äitisi käytökseen:

1) On omistushaluinen, ei halua päästää irti. Jos tämä on totta, reagointisi tuntuu juuri oikealta.

2) On epätoivoinen kun tuntee menettävänsä yhteyden rakastamaansa henkilöön. Tämä korjaantuu sillä että päätät kumpaa itse haluat 2.1) pidät äitisi kartalla mitä elämässäsi tapahtuu 2.2) pistät välit kokonaan poikki

Silloin kun olen pitänyt häntä kartalla ja kertonut mitä elämässäni tapahtuu, mitä suunnittelen, jne niin siitä on seurannut aina hirveät huudot ja raivokohtaukset että miksi nyt sellaista aion ja miksen tee mieluummin niin ja näin ja kyllä nyt pitäisi järkevöityä ja tehdä eri tavalla.  Sen jälkeen olen lähinnä keskustellut säästä ja muista pinnallisista aiheista, ja nyt tietenkin äiti panikoi kun ei edes tiedä mitä suunnittelen (vaikka ihan omalla käytöksellään on aiheuttanut sen ettei hänelle voi kertoa yhtään mitään).

Vierailija
17/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pysyä riippumattomana. Etenkin tilanteissa, missä kaikilla lahjoilla yms on ikävä hintansa myöhemmin eli niitä ei anneta vilpittömästi.

Kun ei ole raha, omaisuus ym sidoksia, vain se ratkaisee, että onko ihminen miellyttävä olla kanssakäymisissä.

Vierailija
18/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat auton vastaan ja kun seuraavan kerran siitä kysytään niin sanot ettet lopulta kokenut tarvitsevasi vaan myit sen. 

Vierailija
19/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

---

Silloin kun olen pitänyt häntä kartalla ja kertonut mitä elämässäni tapahtuu, mitä suunnittelen, jne niin siitä on seurannut aina hirveät huudot ja raivokohtaukset että miksi nyt sellaista aion ja miksen tee mieluummin niin ja näin ja kyllä nyt pitäisi järkevöityä ja tehdä eri tavalla.  Sen jälkeen olen lähinnä keskustellut säästä ja muista pinnallisista aiheista, ja nyt tietenkin äiti panikoi kun ei edes tiedä mitä suunnittelen (vaikka ihan omalla käytöksellään on aiheuttanut sen ettei hänelle voi kertoa yhtään mitään).

---

Pystytkö tähän : Kerrot etukäteen suunnitelmistasi, kuuntelet arvostelut, toteat "teen itse omat päätökseni". Puhelun jälkeen mietintätuokio, ja jos siltä tuntuu, hae joltakin luottohenkilöltä "third opinion" tärkeään päätökseen. Näin aitisi oppii että olet itsenäinen (itsepäinen?).

Vierailija
20/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

---

---

Pystytkö tähän : Kerrot etukäteen suunnitelmistasi, kuuntelet arvostelut, toteat "teen itse omat päätökseni". Puhelun jälkeen mietintätuokio, ja jos siltä tuntuu, hae joltakin luottohenkilöltä "third opinion" tärkeään päätökseen. Näin aitisi oppii että olet itsenäinen (itsepäinen?).

Minä itse pystyisin kyllä,  mutta kun äiti alkaa raivoamaan siinä ei saa enää suunvuoroa eikä se enää edes kuule mitään mitä sanon / ei anna sanoa mitään joten ainoa mitä voi tehdä on sulkea luuri. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän